Latest Posts

Caracteristicile fiecărui monopost din Formula 1 după prima parte a sezonului (I)

Vizualizări: 17082

În acest articol extins analizăm performanța fiecărui monopost de pe grilă, analizând punctele forte, dar și cele mai puțin bune. Astăzi ne uitam la ultimele 5 echipe în ordinea din clasament: Williams, Aston Martin, AlphaTauri, Haas și Alfa Romeo.

Locul 10: Williams 

Fără doar și poate, Williams are un sezon de coșmar. Glorioasa echipă britanică a păstrat doar numele, performanțele fiind modeste. Mașina stă foarte rău pe partea de downforce. Acest concept sidepods zero nu a arătat nimic, efectiv nu funcționează. Balansul nu este unul optim, iar piloții sunt limitați în exprimare. Totuși, mașina albastră are câteva puncte forte.

Datorită upgrade-ului din Marea Britanie, eficiența aero a crescut considerabil pe monopostul Williams. Este în top 5 în virajele de viteză mare, iar în speed trap uneori s-a dovedit mai rapid decât Red Bull sau Mercedes. De asemenea, monopostul generează repede temperatură în anvelope dacă avem condiții mixte sau de ploaie. Exemplul cel mai bun este ultimul antrenament din Ungaria cu ambele monoposturi în top 3.

Caracteristicile fiecărui monopost din Formula 1 după prima parte a sezonului (I)

9. Aston Martin

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Dacă Williams are un sezon sub așteptări, Aston Martin are un sezon lamentabil până acum. Echipa a folosit 2 monoposturi total diferite până acum. Primul avea probleme mari cu porpoising și avea un mare deficit de downforce. Monopostul AMR22B pare doar umbra lui RB18, conceptul după care a fost creat.

În calificări, mașina britanică ajunge greu în Q2, în regim de cursă pare undeva la nivelul Haas, Alfa Romeo și AlphaTauri. În Ungaria a debutat o aripă spate cu un flaps DRS mai rotunjit. Rezultatele au fost încurajatoare, mai mult downforce la puntea spate.

Caracteristicile fiecărui monopost din Formula 1 după prima parte a sezonului (I)

8. AlphaTauri

Acest concept este unul destul de interesant, opus față de cel al echipei mari, Red Bull Racing. Un monopost veritabil pe virajele de viteză mică, cu nivel ridicat de grip mecanic și un PU fiabil și puternic, AT03 nu a arătat deloc rău la Monaco si Baku. Yuki Tsunoda s-a descurcat remarcabil cu acest concept, reușind sa îl învingă în destule ocazii pe colegul Pierre Gasly.

Totuși, AT03 are lipsuri mari pe partea aero. Pe virajele de viteza mare pierde foarte mult timp. Echipa a adus un pachet de upgrade-uri în Franța, sa vedem dacă va aduce rezultate. Un lucru interesant, acest monopost este foarte greu de setat, echipa nimerind destul de rar un sweet spot.

Caracteristicile fiecărui monopost din Formula 1 după prima parte a sezonului (I)

7. Haas 

Dacă doriți să faceți niște predicții într-un weekend de Formula 1 niciodată să nu alegeți mașina Haas. Un monopost care de la un circuit la altul poate să meargă bine sau rău, chiar dacă layout-ul pare ca îi avantajează sau nu.

În zilele bune, Haas poate fi peste McLaren sau Alpine, în zilele mai puțin bune se bate cu Williams. Ca puncte forte, monopostul arată bine în virajele de viteză ridicată, având și un PU puternic în spate.

Mașina americană nu reușește să convingă în virajele lente. Fiabilitatea propulsorului Ferrari reprezintă de asemenea o problemă. În Ungaria, echipa a adus un pachet important de upgrade-uri inspirate de la Ferrari. Să vedem cum va arăta mașina dupa pauza de vară.

F1, Ungariei

6. Alfa Romeo Sauber

Cat de bine începuse Alfa sezonul. Bottas se lupta pe pistă cu Lewis Hamilton, acum un punct reprezintă o performanță lăudabilă. În Barcelona și Miami, monopostul a arătat redutabil (poate și din cauza masei mai scăzute), apoi treptat performanțele au fost rare și plăpânde. Singurul capitol unde strălucește cu adevărat este PU-ul. Eficiența aero și nivelul de downforce nu sunt la cote ridicate, dar nici foarte joase.

Caracteristicile fiecărui monopost din Formula 1 după prima parte a sezonului (I)

Una peste alta suntem doar în pauza de vară. La Spa vor debuta și celelalte părți ale PU-ului. Ierarhiile vor mai suferi schimbări. Rămâne de văzut fiecare monopost ce evoluții are în continuare.

Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Ionut Popa

Latest Posts

Don't Miss