FP1 de la Montreal a trebuit să fie scurtat cu 20 de minute din cauza ploii abundente. Lando Norris câștigă sprintul final pe slick-uri.
Meteorologii au prezis cea mai proastă vreme posibilă pentru weekendul de Formula 1 de la Montreal, iar experții au avut dreptate: Primele 20 de minute ale primei sesiuni de antrenamente libere pentru GP-ul Canadei din 2024 au căzut la propriu. Deși sesiunea a început oficial la timp, la ora locală 13:30, semafoarele de la capătul benzii boxelor au rămas inițial pe roșu.
A plouat atât de mult înainte de sesiunea de antrenamente, încât a fost nevoie să se folosească echipamente grele pentru a pompa apa stătătoare de pe pistă. Deși ploaia s-a întețit din nou în etape, sesiunea a fost deschisă în cele din urmă la ora 13:51. În cele din urmă, s-a uscat atât de mult încât în ultimele cinci minute au fost montate pneuri slick, iar timpii s-au prăbușit. Lando Norris a stabilit cel mai rapid timp de 1:24,435 minute.
Rezultatul: Foaia de cronometraj este aproape irelevantă din cauza condițiilor. În spatele lui Norris în McLaren, Carlos Sainz a ocupat locul al doilea, la trei zecimi de secundă, iar coechipierul său de la Ferrari, Charles Leclerc, s-a clasat pe locul al treilea, la o jumătate de secundă în urmă. Lewis Hamilton se afla deja la 1,5 secunde în urmă, pe locul patru, în timp ce campionul mondial Max Verstappen a fost la 2,0 secunde, pe locul cinci. Nu toți piloții au reușit în cele din urmă să își îmbunătățească timpii pe slick-uri, Valtteri Bottas stabilind cel mai bun timp personal, care l-a plasat pe locul opt, pe pneuri intermediare.
Startul pe ploaie: Lewis Hamilton a fost primul pilot care a ieșit pe pistă, iar recordmanul de victorii în Formula 1 a decis chiar să renunțe la pneurile de ploaie și să se mulțumească cu cele intermediare. Pentru a fi siguri, cei de la Mercedes au fixat cu șuruburi vechea aripă față pe monopost, pentru a nu risca să deterioreze noul model, care va fi disponibil pentru ambii piloți pentru prima dată în Canada.
“Nivelul de aderență este foarte scăzut”, le-a transmis prin radio pilotul Mercedes inginerilor săi. “Aderența este în regulă”, nu a fost de acord Oscar Piastri, de asemenea pe intermediar, la scurt timp după aceea. Pista a fost complet reasfaltată pentru acest an.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Piloții au urmat treptat exemplul și au trecut de la pneurile de ploaie la cele intermediare. Încă o dată, a devenit clar că pneurile de ploaie Pirelli abia dacă puteau fi folosite. Dar chiar și pe pneurile intermediare, piloții s-au luptat cu pista și condițiile.
Incidentele: Antrenamentul a trebuit să fie întrerupt după mai bine de o jumătate de oră. Guanyu Zhou a pierdut mașina în virajul cinci și a lovit bariera pistei cu partea stângă a vehiculului: mai întâi cu roata din spate, apoi cu cea din față. Contactul cu zidul a dus la o ajustare involuntară a pistei pe ambele axe, iar numeroase piese de carbon au zburat, de asemenea, de pe carosabil. Zhou a fost nevoit să își parcheze monopostul pe pistă.
În rest, antrenamentele au rămas relativ calme, în ciuda condițiilor dificile. Unul sau doi piloți au făcut o vizită în zonele de ieșire de pe pistă și au provocat scurte perioade de galben, dar s-au ținut departe de ziduri. Acest lucru s-a datorat, probabil, și faptului că, în general, rularea a fost limitată, deși condițiile se îmbunătățeau constant: echipele nu au dorit să folosească prea multe pneuri intermediare.
Prognoza meteo: Faptul că piloții au fost nevoiți să se mulțumească cu pneurile lor se datorează prognozei meteo. Se anunță ploi pentru întregul weekend. Cu toate acestea, condițiile ar trebui să fie mai bune pentru cea de-a doua sesiune de antrenamente. Există un risc mediu de ploaie pentru calificările de mâine, iar pentru cursa de duminică se prognozează în prezent ploaie.
Pilotul de vineri: Condițiile nu au fost amare doar pentru numeroșii fani, ci și pentru Jack Doohan. Fiul legendei motociclismului Mick Doohan a fost lăsat să ia loc în Alpine-ul lui Esteban Ocon în prima sesiune de antrenamente. A fost prima dintre cele două misiuni obligatorii de tânăr pilot din acest sezon pentru francez. Cu toate acestea, lui Doohan i s-a permis să efectueze doar un tur de instalare pe ploaie. El a reușit cel puțin să iasă din nou pe pistă la finalul sesiunii pe slick-uri, dar nu a fost lăsat să facă un tur cronometrat.
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.