More

    Latest Posts

    Campionatul Mondial de MotoGP aduce actualizări ale regulamentului

    Pentru MotoGP, cea mai recentă Comisie de Grand Prix vede actualizări ale reglementărilor sportive, tehnice, disciplinare și medicale.

    Comisia de Grand Prix, compusă din domnii Carmelo Ezpeleta (Dorna), Paul Duparc (FIM), Herve Poncharal (IRTA), Lin Jarvis (Yamaha – MSMA) și Paolo Ciabatti (Ducati – MSMA) în ședințe electronice desfășurate în noiembrie și decembrie 2021, a luat următoarele decizii:

    REGULAMENTE SPORTIVE:

    Calificarea pentru Cursa:

    În toate clasele, pilotul trebuie să obțină un timp cel puțin egal cu 105% din timpul înregistrat de cel mai rapid pilot în aceeași sesiune în oricare dintre sesiunile FP sau QP. (Anterior 107%).

    Vârste minime:

    • Comisia a rectificat modificările anunțate anterior la vârstele minime de participare.
      Licențele pentru piloţi se eliberează numai când vârsta minimă a fost împlinită după cum urmează:
      • Moto3: 16 ani (18 ani în 2023)
      • Moto2: 16 ani (18 ani în 2023)
      MotoGP: 18 ani
    • În clasa Moto3, câștigătorului Campionatului Mondial FIM Moto3 de juniori sau Red Bull MotoGP Rookies Cup i se aplică o scutire pentru a concura în clasa Moto3 a Marelui Premiu al Campionatului Mondial FIM în calitate de pilot contractat, wild card sau înlocuitor chiar și dacă pilotul nu a atins vârsta minimă pentru clasă.
    • Pentru a asigura o tranziție lină, se va acorda o excepție piloților care au început în Campionatul Mondial Moto3 2022 la vârsta de 16 ani, pentru a putea continua cu Campionatul Mondial Moto3 2023.
    • Pentru piloții înlocuitori sau wild card de Moto2 și Moto3 în 2022, vârsta minimă este de 17 ani.

    MotoGP

    REGULAMENTE TEHNICE:

    Clasa MotoGP:

    • A fost aprobată o procedură de verificare a utilajelor echipate cu sisteme pasive de înălțime.
    • Anterior, echipele au fost obligate să livreze Directorului Tehnic, la primul eveniment al sezonului, mostre sau desene detaliate ale părților lor de caroserie aero. Pentru 2022, echipele vor trebui acum să furnizeze mostre sau modele CAD 3D complete ale acestor piese. Părțile de caroserie aero omologate de la motocicletele din 2021, încă utilizate în 2022, vor continua să fie verificate conform procedurilor actuale.
    • În urma unei solicitări din partea Brembo, susținută de MSMA, următoarele reglementări se vor aplica acum dimensiunilor și pachetelor de frâne.
    • Discurile de frână din carbon trebuie să fie una dintre dimensiunile permise pentru diametrul exterior, care sunt: ​​320 mm, 340 mm și 355 mm.
    • Pe anumite circuite, din motive de siguranță, folosirea discurilor de frână din carbon de 340 mm sau 355 mm este obligatorie pentru cursă, dacă sunt declarate Dry de către Directorul Cursei.
    • Circuitele listate în prezent pentru discurile de frână de dimensiune minimă obligatorie de 340 mm sunt: ​​Motegi (Japonia), Spielberg (Austria) și Buriram (Thailanda).
    • La aceste circuite pot fi folosite discuri de 340 mm sau 355 mm.
    • Nu există restricții privind dimensiunile discurilor de frână într-o cursă declarată Wet.
    • Pentru a reflecta aceste modificări, vor exista acum două pachete alternative de frâne definite în regulamente, care trebuie furnizate la un cost maxim de 80.000 EUR.

    MotoGP

    Clasa Moto2:

    Va fi permisă adăugarea de conducte la aripa față cu scopul exclusiv de a răci sistemul de frânare și discurile. Toate conductele trebuie să fie pre-aprobate înainte de a fi utilizate pe circuit, iar decizia Directorului Tehnic va fi finală.

    Clasa Moto3:

    Următoarele articole vor fi acum desemnate ca Piese de performanță și trebuie omologate:

    • Reglatorul de presiune şi ansamblul complet al pompei de combustibil de la pompa de combustibil la corpul clapetei (inclusiv toți conectorii și furtunurile).

    MotoGP

    Echipament de siguranță pentru piloți:

    • Singurul scop al oricărei părți a costumului de cursă, a cizmelor și a mănușilor pilotului ar trebui să fie acela de a se asigura că acesta este protejat în caz de incident. Prin urmare, nu este permisă nicio parte a echipamentului care este considerată a fi doar în scopul sprijinirii efectului aerodinamic al piloților. Decizia Directorului Tehnic va fi definitivă atunci când se va stabili ce constituie numai aero.

    Fitness medical la cursă:

    • Comisia a aprobat o serie de noi reglementări privind evaluarea medicală efectuată pentru a permite revenirea în competiție.
    • Mai exact, există noi cerințe privind dovezile care trebuie luate în considerare atunci când se analizează recuperarea după leziuni la cap și comoție, leziuni abdominale/toracice și leziuni musculo-scheletice (cum ar fi fracturile care necesită intervenții chirurgicale, fracturi compuse sau complexe).
    • În caz de îndoială, CMO, directorul medical MotoGP și ofițerul medical FIM pot solicita o opinie suplimentară cu privire la rapoartele și dovezile furnizate pentru a determina statutul pilotului (apt sau inapt).

    Căști pentru piloţi:

    • Căștile tuturor motocicliștilor duși la centrul medical pentru evaluare în urma unui accident trebuie să fie păstrate de personalul medical sau de CMO pentru control de către directorul tehnic sau comisarii tehnici înainte de a fi returnate pilotului sau managerului echipei.
    • În cazurile de vătămare a capului, inclusiv comoție cerebrală sau pierderea cunoștinței, cu excepția cazului în care o prevedere specifică a unei legi naționale recomandă altfel, casca trebuie să fie trimisă la Laboratorului FIM de la Universitatea din Zaragoza pentru examinare de specialitate și analiză nedistructivă.
    • Producătorul căștii va fi informat cu privire la testele exacte și are dreptul de a aproba sau de a refuza. Aceștia vor putea asista la analizele efectuate în acest laborator. După inspecție, casca poate fi returnată pilotului, echipei sau producătorului.

    Regulamente disciplinare:

    • A fost aprobată o nouă poziție pentru acele persoane implicate în evaluarea încălcărilor reglementărilor. Astfel de persoane vor fi denumite de acum înainte Judecători de fapte. Împotriva unei hotărâri a judecătorilor de fapt în materie de competența lor nu se poate face apel.
    • S-a confirmat că informațiile privind protestele și contestațiile, plus deciziile Comitetului de Comisari FIM MotoGP luate în timpul activităților pe pistă (antrenamente și curse), pot fi comunicate atât pe monitoare, cât și pe avizierele oficiale. Astfel de comunicări pe ecrane publice sunt considerate notificare validă.

    Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de MotoGP găsiţi AICI!

    Sursa: MotoGP

    Photocredit: MotoGP


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss