Latest Posts

ByKolles este gata să concureze cu Vanwall LMH în WEC anul viitor dacă primește “bun venit”

Vizualizări: 18861

Echipa ByKolles, condusă de românul Colin Kolles (născut Călin Colesnic pe 13 decembrie 1967 la Timișoara), va fi pregătită să concureze cu noul său hypercar Vanwall Le Mans în Campionatul Mondial de Anduranță anul viitor, dacă va fi “bine primită”.

Proprietarul echipei, Colin Kolles, a făcut această declarație după publicarea unor imagini cu mașina finalizată, care urmează să înceapă testele luna viitoare. Aceasta vine după respingerea, în ianuarie, a înscrierii echipei WEC sub sigla Vanwall Racing pentru campionatul din acest an. „Dacă vom primi o primire, vom fi gata să concurăm”, a declarat Colin Kolles pentru presă.

Întrebat dacă el crede că organizația WEC va face loc pentru Vanwall în clasa Hypercar anul viitor, la sosirea Porsche și Cadillac, el a răspuns: „Nu este treaba mea să discut acest lucru, deoarece nu este în mâinile noastre. Tot ce pot spune este că am construit un produs la un standard foarte ridicat”. Colin Kolles a explicat că noul prototip, care a fost botezat Vanwall Vandervell LMH, va începe testele în prima săptămână din aprilie. Este probabil ca primele sale curse să aibă loc pe circuitul Most din Republica Cehă.

Kolles

Kolles a declarat că nu s-a luat încă o decizie cu privire la cine va efectua primele tururi cu mașina, dar este probabil ca acesta să fie Tom Dillmann și Esteban Guerrieri, care au fost numiți la testele echipei anul trecut și care erau așteptați să conducă mașina în WEC alături de Joao Paulo de Oliveira. „Acum verificăm doar programele lor”, a spus el. Colin Kolles merge mai departe cu dezvoltarea Vanwall LMH în ciuda incertitudinii dacă va concura vreodată, deoarece designul va sta la baza unei mașini de șosea și a unei mașini de circuit.

„Întotdeauna am spus că vom produce o mașină stradala hibridă de 1000 CP/1000 kg și asta este ceea ce vom face”. Colin Kolles a declarat că nu i s-a dat niciun motiv pentru care a fost refuzată înscrierea în solitar a echipei pentru WEC 2022. „Nu avem nimic în scris, cu excepția faptului că înscrierea noastră nu a fost acceptată”, a spus el. „Nu sunt la curent 100% cu motivele”.

Motivele refuzului ar putea fi istoricul echipei ByKolles de a se retrage din sezonul WEC după cursa premium de 24 de ore de la Le Mans, o mișcare care este sensibilă pentru organizatorii ACO și FIA. Alte motive ar putea fi numărul mare de potențiali participanți la noua clasă LMH și rezultatele scăzute obținute anterior de echipă.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Kolles

Kolles a declarat că echipa sa a precizat întotdeauna, atunci când a intrat în WEC, că nu va putea concura la Sebring 1000 Miles, care a deschis sezonul la sfârșitul săptămânii trecute, și că se va alătura seriei la Spa în luna mai. El a explicat că LMH non-hibrid a fost întârziat din cauza problemelor legate de lanțul de aprovizionare rezultate din COVID și Brexit.

Mașina ar fi fost testată până acum în pregătirea pentru Spa dacă echipa ar fi primit înscrierea pentru a reveni în WEC pentru prima dată de la o campanie limitată în 2019/20. „Am fi putut alerga mai devreme, dar după ce am aflat că înscrierea noastră nu a fost acceptată, nu a fost nevoie să ne grăbim”, a spus Colin Kolles.

Colin Kolles a insistat că nu există nicio dispută privind drepturile asupra numelui Vanwall. „Numele ne aparține, l-am înregistrat”, a spus el. O entitate cu sediul în Marea Britanie, cunoscută sub numele de Vanwall Group, a anunțat în 2020 că intenționează să construiască o serie de șase replici de continuare a modelului VW5 cu care a câștigat campionatul constructorilor de Formula 1 în 1958.

Kolles

Vandervell LMH, care își ia numele de model de la șeful Vanwall, Tony Vandervell, a fost proiectat în întregime la sediul ByKolles din Germania și fabricat în mare parte de echipă. Mașina este propulsată de motorul Gibson V8 de 4,5 litri cu aspirație normală, ultimul dintre cele trei motoare utilizate la predecesorul Vanwall, CLM P1/01, care a concurat în WEC între 2014 și 2019/20.

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Arhiva Team ByKolles
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss