Latest Posts

Bun venit in liga mare!

Vizualizări: 18871

Felicitari! Ai reușit să ajungi aici. Ai ales un campionat din materialul precedent și ți-ai făcut un nume. Totodată ai reușit să atragi sponsori mai mulți, bugetul a crescut și ești pregătit să faci un pas și mai mare în cariera ta!

Ei bine, astăzi îți prezint trei campionate naționale ce îți pot aduce multă faimă in comunitate și dacă faci performanță în ele, te poți gândi și la aparții in campionatele de afară.

Campionatul Național de Raliuri

Ai auzit de acest campionat mai mult ca sigur. Este practic, cel mai cunoscut și e cel mai mare, dacă stai să te gândești. Ține minte un lucru, raliu în sine e o disciplină ce te va solicita foarte mult și mai e un detaliu important de zis. Nu vei fi singur în mașină! În dreapta ta va sta un copilot ce te va ghida de-a lungul cursei, atât pe probe în limbajul specific (Stânga 4 închide 50. La capăt vârf de pantă, așa ca exemplu), cât și pe etapa de legătură.

Bun, la noi raliurile au o lungime maximă de probele cronometrate cam în zona de 150 de KM, iar în medie ai cam 10 probe speciale per cursă. Tine minte, asta e doar o medie. Sunt etape ce pot avea 15 probe, 8 probe etc, aici contând și configurația raliului. Totodată între probe, ai etapele de legătură. Pe acestea vei fi practic în trafic deschis și va trebui să respecți toate regulile de circulație.

Cum se desfășoară? Ei bine, raliul e un sport cam longeviv. Toată treaba incepe miercurea cu prima zi in care treci de verificările administrative, iar după te vei îndrepta înspre recunoașteri. La acestea o să mergi cu copilotul tău, într-o mașină de stradă și împreună cu el, veți parcurge proba în regim de trafic deschis și o să vă reglați ultimele detalii înainte de a parcurge proba în regim de concurs. Joi ai încă o sesiune de recunoaștere. Mai pe după masă, urmează verificările tehnice, iar seara ai parte de startul festiv. Vineri dimineață, te urci în mașina de curse, deoarece totul începe cu shakedown-ul, o ultimă sesiune de teste înainte de startul propriu-zis. Ei bine, după shake, începe treaba. Ai primele probe la orizont, iar până seara, vei fi cam ocupat. Ultima zi aduce încă un rând de probe speciale, ca la final să ajungi acolo unde trebuie, festivitatea de premiere.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Ce îmi trebuie? Aici deja vorbim de multe chestii. Unu la mână, va trebui să ai la activ o școală de pilotaj specifică pentru disciplină, echipamentul trebuie să fie unul omologat FIA, iar mașina să fie pregătită strict pentru raliu. Costuri? Ei bine, la raliu îți trebuie bani. Muuulți bani! Chiar dacă înscrierea este de vreo 200 hai 300 de euro, asta e doar o parte mică. Cam la fiecare etapă, trebuie să ai la tine, câteva mii de euro. Deja nu mai e joacă! În acest buget, trebuie să ai în vizor, piese, cauciucuri, echipă de asistență, benzină. Nu uita un lucru: raliul se ține în general pe trei suprafețe: asfalt, macadam și zăpadă. Pe scurt, mașina trebuie modificată pentru suprafața respectivă (suspensii, anvelope specifice etc), așadar alți bani, altă distracție.

Dar nu dispera, deoarece am o alternativă pentru tine ce te va ajuta să progresezi mai ușor în această lume. Vorbesc aici despre Campionatul Național de Rally2. Aici ai taxe mult mai mici, maximul de kilometri contratimp este de 80 per etapă. Totodată, poți să vii cu ce mașină dorești (evident ce trebuie să respecte normele de siguranță FIA) și un lucru mai fain este că vei rula pe aceleași probe speciale ca în CNR.

Și totuși, dacă nu vrei Rally2, încearcă să îți începi cariera în raliuri la cupele monomarcă, Dacia și Suzuki. Ambele competiții îți oferă un suport foarte bun pentru început și odată ce progresezi in ele, îți va fi mai ușor să treci la o mașină mai bună. Ai mai putea încerca clasa NAT12. Aici poți veni cu o mașină cu două roți motrice, iar ea poate să aibă omologarea expirată. De exemplu poți să mergi cu un Clio sau un BMW.

Cam la asta trebuie să te aștepți de la raliu. Este un sport scump, dar odată ce faci performanță în el, satisfacția e maximă și poți ajunge departe!

Campionatul Național de Viteză în Coastă

Trecem acum la un campionat ce a crescut enorm în ultimii 5 ani. Vorbim despre Viteza în Coastă.

Cum se desfășoară? Totul se învârte în jurul a două zile. Totalul urcărilor este de 9. Sâmbătă 5, Duminică 4. În prima zi ai de făcut trei manșe de recunoașteri în regim de concurs, iar după amiaza, urmează două manșe de antrenamente cronometrate, acestea din urmă stabilind ordinea de start pentru ziua secundă implicit poziția ta de start. Ziua decisivă începe cu alte două recunoașteri, iar în general după ora 13, incep cele două manșe de concurs, acolo unde trebuie să dai totul. Traseele în general au o lungime de 5-6 KM cu un asfalt ca în palmă plus că ele sunt in urcare. Practic, ai parte de un sprint la deal.

Ce îmi trebuie? Evident școală de pilotaj specifică, licență, echipament omologat, mașină pregătită. Dar la acest lucru, cel mai mișto aspect la coastă este că la start sunt niște modele foarte spectaculoase. Costuri? Ei bine, aici nu sunt chiar extrem de ridicate, dar totuși trebuie să ai ceva la tine. Pune accent pe niște anvelope calumea, câteva piese de schimb și tot așa. Ideea e că vei parcurge traseul cam în două-trei minute asta depinzând de lungime, dar în rest vei sta in regrupare, uneori chiar și câte o oră jumate. Înscrierea, cel puțin în 2020 este de 220 Euro la fiecare clasă, exceptând Electric și Dacia Revival cu un cost de înscriere de 100 de euro.

Dacă vrei să îți creezi un drum la coastă, eu am doua opțiuni pentru tine. Fie începi cu N1, alegerea potrivită fiind clar Citroen Saxo. Sau Suzuki Swift Sport, cel din cupa de rally. Ori îți poți începe treaba la A1. Acolo găsim modele R2(Citroen C2, Peugeot 208), iar puterea lor e de vreo 180 CP, ăsta fiind maximul de putere pentru un debutant. Totuși, mașinuțele astea sunt cam scumpe, mai ales că vin cu o cutie secvențială, iar puterea e ceva cam mare. Dar dacă asta dorești, fa-o!

Campionatul de coastă a crescut foarte mult, expunerea sa fiind una foarte bună, iar atunci când vei coborî către parcul de service, mii de oameni te vor aplauda si mai mult ca sigur, vei încântat că ai ajuns să fii apreciat la o scară mult mai mare!

Romanian Endurance Series

Da, știu că acum se numește Campionatul Național de Anduranță, dar mie îmi place mult fosta denumire ?. Bun, aici avem de-a face cu cel mai mare campionat de circuit de la noi din țară. Campionat care a a dat piloți buni ce au avut rezultate pozitive și în străinătate.

Cum se desfășoară? O etapă se desfășoară pe parcursul unei singure zile. Mai exact ai două sesiuni de antrenamente, una de calificări și două curse. Cursele țin 60 de minute, pe viitor urmând să se organizeze și curse mai lungi. Etapele se țin doar pe circuit (Motorpark România și Transilvania Motor Ring).

Ce îmi trebuie? La fel ca la campionatele de mai sus, tot pachetul (licență, școală de pilotaj etc) Costuri? Sincer nu știu cât e înscrierea per etapă, dar anduranța e un sport destul de costisitor, mai ales că vei merge mult timp cu mașina pe circuit. Mare atenție! Trebuie să vii cu cauciucuri speciale pentru circuit și totodată, nu prea poți să mergi chiar tu de capul tău. Chiar dacă formatul curselor de acum îți permite cumva să mergi solo, se recomanda să formezi un echipaj cu unul sau doi piloți. Nu e ca la raliu, vei fi singur în mașină.

În ultimii ani, RES a strâns la start prototipuri, GT3, GT4, TCR și multe altele. Dar dacă ești la început, clasa pe care o recomand este A1. Acolo găsești mașini gen Peugeot 106, Citroen Saxo și Dacia Logan. Loganul este recomandarea mea pentru debut, deoarece este o mașină ieftină, ușor de condus pe circuit și în plus există și o cupă pentru model, iar în general poți prinde podium, pentru că nu vin mulți cu el.

Din acest campionat poți progresa mai ușor către o carieră înspre cursele de circuit importante din Europa. Plus că de la an la an, campionatul crește frumos.

Spuneam la început că propun trei campionate, dar mai vin și o mențiune onorabilă: Campionatul Național de Drift.

Da, e un campionat mega spectaculos și care prinde la public, dar la rândul său este scump. Majoritar, cei care se dau au V8-uri care sunt scumpe la întreținere plus multe alte lucruri ce sunt utile in mersul de-a latul. Dar dacă vrei poți să te bagi și la ei!

Cam acestea sunt opțiunile pe care, din nou, le-am explorat împreună. Toate aceste campionate te vor ajuta să te perfecționezi in arta pilotajului și dacă faci treabă, poți să avansezi pe scena mondială a motorsportului. Săptămâna viitoare, explorăm amândoi, opțiunile pentru Campionatele virtuale din România. Crede-mă sunt câteva chiar mișto!

Dar până atunci, eu îți urez mult succes în “Liga Mare” și vreau să te văd alături de numele grele din lumea bună a motorsportului!

P.S: Poza de la cover este făcută de Flavius Croitoriu aka Rally Art.ro. El este prezent la toate campionatele prezentate azi și crede-mă, o să îți facă poze mega faine la fiecare etapă!

 

 

Sursa:
Photocredit:
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Latest Posts

Don't Miss