Latest Posts

Bottas revendică pole-ul pentru GP-ul Turciei, întrucât Hamilton primește penalizare pe grilă

Vizualizări: 11514

Lewis Hamilton a fost cel mai rapid în calificările pentru Marele Premiu al Turciei din 2021, dar va primi o penalizare de 10 locuri pe grilă pentru schimbarea motorului său Mercedes, ceea ce înseamnă că Valtteri Bottas, calificat în P2, va începe duminică din pole position, înaintea lui Max Verstappen de la Red Bull.

Riscul de ploaie de 100% prevăzut înainte de sesiune s-a manifestat sub formă de ploaie ușoară în Q1, dar norii s-au risipit în curând și pista s-a uscat pentru a-l vedea pe Lewis Hamilton ocupând primul loc în acea sesiune, cu doar 0,007 secunde înaintea lui Max Verstappen.

Q2 l-a văzut pe Hamilton repetând exploatația și a livrat din nou în ultima sesiune cu un efort final de 1m22.868s – un nou record la Istanbul Park.

Bottas a fost mai lent cu 0.130 de secunde în P2, dar va fi în pole atunci când penalizarea lui Hamilton îl va reduce la P11 – în timp ce Verstappen a fost cu 0.328s de poziția de top în P3. Acest lucru l-a lăsat pe Charles Leclerc pe locul patru în grilă pentru Ferrari, înaintea lui Pierre Gasly, pilotul AlphaTauri la o jumătate de secundă de pole.

Fernando Alonso s-a calificat înaintea lui Sergio Perez de la Red Bull, iar pilotul Alpine va avea o sarcină dificilă de a ține în spate nu doar calificantul P7, ci și pe Lando Norris de la McLaren (P8). Lance Stroll de la Aston Martin și Yuki Tsunoda de la AlphaTauri au completat top 10.

Bottas revendică pole-ul pentru GP-ul Turciei, întrucât Hamilton primește penalizare pe grilă

Mick Schumacher a ajuns în Q2 pentru Haas doar pentru a doua oară. El s-a calificat pe cea mai bună poziţie din carieră în P14 în spatele lui George Russell de la Williams, ale cărui speranțe în Q3 au fost spulberate cu un off târziu la ultimul viraj în Q2.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Daniel Ricciardo de la McLaren a fost o eliminare șocantă din Q1 în P16, după ce și-a stabilit cel mai rapid tur înainte ca pista să se usuce suficient.

Calificatul din P15 a fost Carlos Sainz al Ferrari, dar penalizările pentru noul său motor înseamnă că spaniolul va începe cursa din ultima poziţie alături de Nikita Mazepin de la Haas.

Ploaie ușoară în aer, piloţii s-au luptat pentru tracțiune la începutul Q1, rotația timpurie a lui Max Verstappen servind drept dovadă, în timp ce primul efort de zbor al lui Lewis Hamilton a fost ruinat în timp ce se lupta să rămână pe trasă.

Britanicul era nerăbdător să obțină pole-ul, o penalizare pe grila de 10 locuri pentru noul său motor Mercedes, adăugând doar la această dorință.

Bottas revendică pole-ul pentru GP-ul Turciei, întrucât Hamilton primește penalizare pe grilă

Ploaia s-a retras curând, iar rivalii campionatului au schimbat pneurile pentru prima dată. Hamilton a ieșit din Q1 în P1, timpul său fiind de 1m24.585s, punându-l la 0,007s distanță de Verstappen – în timp ce Pierre Gasly a ocupat locul al treilea pentru AlphaTauri înaintea pilotului Ferrari de pe locul patru Charles Leclerc, nivelurile de aderență crescând rapid.

Sergio Perez (Red Bull) a încheiat în primii cinci înaintea lui Valtteri Bottas de la Mercedes în P6, Lando Norris, polesitter în Rusia pentru McLaren, pe locul șapte, și Fernando Alonso, pe locul opt, pentru Alpine.

În ciuda unei penalizări pentru Carlos Sainz, datorită noului său motor Ferrari, el a ieșit pentru calificări și s-a învârtit pentru a distruge primul său efort de zbor, înainte de a trece la P9.

Bottas revendică pole-ul pentru GP-ul Turciei, întrucât Hamilton primește penalizare pe grilă

Yuki Tsunoda a schimbat direcţia la ieșirea din primul viraj pentru a-și pune în pericol șansele de a trece în Q2, dar a reuşit un P10 cu un efort de zbor târziu, terminând în fața lui George Russell de la Williams în P11 și Esteban Ocon de la Alpine în P12.

Îmbunătățirea condițiilor a plătit dividende pentru Mick Schumacher (P14) – care a ajuns în Q2 pentru Haas pentru a doua oară în carieră – și compatriotul Aston Martin Sebastian Vettel (P15), care a profitat în timp ce câștigătorul de la Monza, Daniel Ricciardo (P16) și Nicholas Latifi (P17) au fost eliminaţi.

În spatele lor se afla perechea Alfa Romeo și Nikita Mazepin de la Haas, care au suferit două excursii în afara pistei în primul viraj

Descalificaţi în Q1Ricciardo, Latifi, Giovinazzi, Raikkonen, Mazepin

Sainz de la Ferrari a participat la această sesiune cu acea penalizare în minte, așa că 14 piloți s-au îndreptat pe pistă pentru Q2 – care a început cu o rotație al lui Perez în primul viraj 1.

Și Hamilton a fost cel care a stabilit ritmul timpuriu de 1m 23.595s, în ciuda plângerii sale potrivit căreia „durează prea mult pentru a încălzi anvelopele” pe suprafața provocatoare. El s-a îmbunătățit la 1m 23.082s pentru a trece cu o jumătate de secundă distanță de Bottas, pe locul al doilea, cu Verstappen al treilea la 0.650s distanță.

Al patrulea a fost Gasly, pilotul AlphaTauri a fost urmărit de coechipierul său Tsunoda (P8), debutantul reușind să intre în Q3 pentru prima dată după Austria. Între ei s-a aflat Alonso în P5, Perez în P6 și Leclerc – al cărui prim efort a fost întrerupt cu o rotire în ultimul viraj – P7 pentru Ferrari.

Bottas revendică pole-ul pentru GP-ul Turciei, întrucât Hamilton primește penalizare pe grilă

În ciuda unui blocaj din primul viraj pe turul său de zbor, Norris a fost cel care a completat top 10 pentru a-l părăsi pe Vettel în P11 și pe Ocon în P12, francezul suferind o scurtă învârtire la virajul 4 în ultimul său tur.

Russell a schimbat soft-urile pentru medii, dar efortul său final de zbor a fost ruinat când a ieșit larg în virajul final, lăsându-l frustrat și în P13. Schumacher a terminat la două zecimi în P14 – cea mai bună calificare de până acum în F1.

Descalificați în Q2 Vettel, Ocon, Russell, Schumacher, Sainz

Traseul mai avea de oferit, la fel și Hamilton. El a reușit o tură de deschidere de 1m23.093s pentru a merge pe locul doi, la doar 0.022s în spatele liderului Bottas – dar cu 0.2s înaintea lui Verstappen. Curios, Hamilton a ieșit singur după ce au fost finalizate primele tururi pentru a face o nouă cursă, care l-a văzut îmbunătățind la P1 cu un timp de 1m22.868s și un nou record.

Hamilton nu a îmbunătățit, dar coechipierul Bottas a reușit în cele din urmă să scadă cu 0.130s fața de coechipierul său pentru P2 și ceea ce va fi un pole position duminică. Verstappen, la peste trei zecimi de ritm, va începe totuși din primul rând când va intra penalizarea pe grila de 10 locuri a lui Hamilton.

Bottas revendică pole-ul pentru GP-ul Turciei, întrucât Hamilton primește penalizare pe grilă

Leclerc de la Ferrari a reușit P4 – cursa sa târzie oferindu-i un start din al doilea rând pentru duminică – înaintea lui Gasly de la AlphaTauri în P5, în timp ce Alonso de la Alpine a luat P6 pentru a se asigura că vor fi cinci echipe diferite în top cinci duminică.

Perez a reușit să gestioneze doar un P7 pentru Red Bull, Norris fiind P8 pentru McLaren – în timp ce Stroll și Tsunoda au completat top 10, schimbând pozițiile după primele ture din Q3.

Rezultatele Complete ale Sesiunii de Calificare:

Bottas

Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiţi AICI!

Sursa: Formula 1
Photocredit: Formula 1
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Formula 1

Latest Posts

Don't Miss