Latest Posts

BMW-ul lui Valentino Rossi a fost retras după un accident în cursa WEC de la Spa

Vizualizări: 2940

Valentino Rossi rămâne spectator la cursa WEC din Belgia: WRT-BMW se retrage de pe circuit după ce a suferit un accident. Multă acțiune la jumătatea cursei.

Peste 70.000 de spectatori s-au deplasat la Spa-Francorchamps începând de joi – inclusiv un haos imens în trafic în ziua de sâmbătă a cursei – pentru a-l vedea pe Valentino Rossi participând la cursa din WEC. Dar nu a fost să fie așa. BMW-ul M4 GT3 al superstarului motorsportului cu numărul iconic de start #46 s-a defectat înainte ca Rossi însuși să se urce la volan.

În turul 33, după mai puțin de două din cele șase ore de cursă, coechipierul lui Rossi din echipa WRT, pilotul de bronz Ahmad Al Harthy, a fost implicat într-o coliziune fără a avea vreo vină. BMW-ul GT3 a primit o împingere din partea lui Phil Hanson din Porsche Jota #38 (Rasmussen, Hanson, Button), care a trimis ambele monoposturi în bariere și i-a scos în afara cursei.

Rossi, BMW

Șeful BMW M, van Meel: “Îmi pare rău pentru Valentino”

Coincidență? La doar câteva minute după accidentul de la BMW, directorul general al BMW M GmbH, Franziskus van Meel, a declarat: “Îmi pare rău pentru Valentino. Cred că i-ar fi plăcut să piloteze”.

Pentru echipa WRT a lui Rossi, care se ocupă atât de participările GT3, cât și de hypercar ale echipei din Munchen în WEC, este destul de ciudat: Declanșatorul acestui accident a fost pilotul de uzină BMW, Rene Rast, la bordul BMW M Hybrid V8 #20. Triplul campion DTM a lovit partea din spate a Porsche-ului auriu al lui Hanson, făcându-l să piardă controlul și să se izbească de BMW M4 GT3.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Rast primește o penalizare pentru coliziunea Porsche-BMW

Conducerea cursei i-a acordat lui Rast o penalizare drive-through pentru incident. “Pe baza imaginilor pe care le avem în prezent, pare a fi un incident de cursă”, a declarat Vincent Vosse, directorul echipei WRT, înainte ca Rast să încaseze penalizarea puțin mai târziu. “Este mare păcat că două dintre monoposturile noastre au fost implicate. În locul nepotrivit la momentul nepotrivit”.

Un eșec usturător pentru BMW M4 GT3 nr. 46, care a terminat recent pe locul doi în spatele echipei surori BMW la Imola. La Spa, Al Harthy începuse cursa de pe locul al doilea, în spatele Lamborghini-ului roz Iron Dames, după o descalificare ulterioară a McLaren-ului United Autosports, și s-a menținut în grupul de frunte.

“Dureros”, a spus al treilea pilot de pe BMW #46, pilotul de uzină Maxime Martin. “Cu siguranță nu am călătorit la Spa pentru a ne retrage după o oră și jumătate. Este cu adevărat păcat, pentru că Ahmad a făcut o treabă bună și am fi putut obține puncte importante.”

Rossi, BMW

WEC la Spa: Porsche conduce în fața celor de la Ferrari

Prima jumătate a cursei de 6 ore de pe tradiționalul circuit belgian a oferit multă acțiune. După primele 67 de tururi, monopostul LMDh-Porsche #99 al Proton Competition (Jani, Andlauer) conducea cursa în fața celor două Ferrari de uzină cu numerele de start #51 (Pier Guidi, Giovinazzi, Calado) și #50 (Fuoco, Molina, Nielsen – a pornit de la P19 după descalificarea din calificări).

Omul primelor etape a fost, fără îndoială, pilotul Proton Julien Andlauer, care a preluat locul doi în turul 6 cu o manevră spectaculoasă de depășire a lui Alex Lynn în Cadillac. Andlauer a urmat în turul 17, când a depășit un Lexus GT3 pe interior într-un duel cu pilotul Porsche #5 Fred Makowiecki, în timp ce “Mako” a fost nevoit să aleagă banda exterioară. Această manevră senzațională le-a permis lui Andlauer și Proton să preia conducerea în minutul 40.

Rossi, BMW

Porsche-ul Penske a fost retras în urma unui accident

În timp ce monopostul client Porsche s-a luptat cu dubla concurență a celor de la Ferrari, echipa de uzină Penske a suferit un eșec după trei ore: Michael Christensen a ieșit de pe pistă la ieșirea din Blanchimont în turul 66 și a frecat bariera din stânga cu viteză mare. Sfârșit prea devreme pentru cei care au stabilit pole-position-ul! Acest accident a declanșat a treia fază galbenă pe tot parcursul cursei, care fusese deja întreruptă de o fază de Safety Car.

În spatele Porsche-ului Proton și a celor două Ferrari-uri de uzină, au urmat între locurile patru și șase, Porsche-ul Penske nr. 6 (Estre, Lotterer, Laurens Vanthoor), Ferrari-ul AF Corse nr. 83 (Kubica, Shwartzman, Ye) și singurul Cadillac V-Series.R (Bamber, Lynn) de pe grila de start a hipercarului.

Rossi, BMW

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss