Latest Posts

BMW admite: Am luat în calcul un Crossplane-Vilbrochen pentru LMDh

Vizualizări: 2283

BMW a luat în considerare schimbarea conceptului pentru motorul său V8 – cu toate acestea, un vilbrochen la 90 de grade nu a fost adoptat, la fel ca și în cazul Porsche

Porsche 963 aproape că a primit un sunet complet diferit, dar între timp a fost eliminată o schimbare a arborelui cotit la conceptul „crossplane”. BMW recunoaște acum că a luat în considerare și o astfel de măsură. Dar și aici, problemele au fost rezolvate diferit.

BMW M Hybrid V8 este propulsat de un motor V8 cu plan plat care provine inițial din DTM și a fost echipat cu un turbocompresor pentru configurația hypercar. La fel ca Porsche, BMW a trebuit să se confrunte și cu vibrațiile în timpul dezvoltării.

bmw

„Și noi am avut această problemă, care a afectat nu numai sistemul hibrid, ci și diverse alte părți ale automobilului”, a declarat Valentino Conti, director executiv la BMW M Motorsport.

Porsche a avut probleme de compatibilitate între propriul său motor V8 cu plan plat și sistemul hibrid până în sezonul 2023, în special din cauza vibrațiilor. Un V8 cu plan plat, de fapt două motoare cu patru cilindri puse împreună, permite o putere mai mare decât un V8 cu plan încrucișat la 90 de grade, dar este mai puțin favorabil în ceea ce privește vibrațiile.

„Ca să fiu sincer, nu am avut probleme majore cu sistemul hibrid”, continuă Conti. În schimb, au existat dificultăți majore într-o zonă complet diferită, complet neașteptată: „Direcția a fost o parte unde a trebuit să facem mai multe ajustări. Am făcut o analiză a vibrațiilor mașinii și am identificat zonele critice. Una dintre ele a fost volanul!”

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Acest lucru a surprins și departamentul M Motorsport al BMW și a justificat analiza timpurie: „Știam din proiectele anterioare că există probleme cu vibrațiile în acest concept de motor. Acesta este motivul pentru care am mers la bancul de testare pentru a analiza vibrațiile într-un stadiu incipient pentru a identifica zonele cu probleme.”

bmw

Trecerea la crossplane a fost o problemă: „Trebuie să spun că ne-am gândit să schimbăm conceptul motorului, dar acum am identificat toate zonele problematice și am găsit soluții. Putem rămâne la acest concept. Porsche rămâne de asemenea cu acest concept, ei și-au rezolvat problemele în alte moduri”.

BMW M Hybrid V8 era cel mai fiabil vehicul V8 cu plan plat la începutul anului 2023, în timp ce Porsche încă își rezolva problemele cu hibridul. Porsche este acum favoritul la titlu atât în Campionatul Mondial de Anduranță (WEC), cât și în IMSA SportsCar Championship.

BMW a obținut recent prima sa clasare pe podium cu M Hybrid V8 în WEC, în care a intrat abia în 2024. Weekendul trecut a avut loc prima victorie în doi la cursa IMSA din Indianapolis. Așadar, noul concept pare să funcționeze.

bmw

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss