Latest Posts

Blestemul cu nr. 1 pe care campionul mondial de MotoGP speră să îl rupă în 2023

Vizualizări: 20589

Blestemul pare să fie acela de a avea numărul 1. Pentru prima dată într-un deceniu, campionul mondial în exercițiu al MotoGP își va începe apărarea titlului purtând plăcuța #1.

Deși Ducati și-a tras un semnal de alarmă cu o zi mai devreme, dezvăluind din greșeală pe site-ul său web că Francesco Bagnaia, câștigătorul titlului de campion de MotoGP din 2022, va conduce modelul nr. 1, acest fapt a fost în cele din urmă confirmat luni dimineață, la evenimentul de lansare al mărcii italiene din Dolomiți. Și astfel, dezbaterea cu privire la tragerea la sorți a plăcuței nr. 1 continuă: fanii fie simt cu pasiune că un campion mondial trebuie să poarte plăcuța nr. 1, ca și cum ar fi un fel de drept de naștere, fie – ca și acest scriitor – nu prea îți pasă în niciun caz.

Numărul 1 nu a mai apărut pe partea din față a unei motociclete MotoGP din 2012, când Casey Stoner a participat la ceea ce avea să fie ultimul său sezon în serie cu acest număr pentru a marca al doilea său titlu mondial. Prin urmare, este potrivit ca Bagnaia – care a pus capăt sezonului trecut la o secetă de 15 ani de la primul titlu mondial al lui Stoner în 2007 – să preia mantia pentru 2023 pe Desmosedici-ul său.

Blestemul

Argumentele pro și contra sunt convingătoare în sine. Cei care sunt în favoarea ei invocă faptul că nu oricine poate fi campion mondial, iar faptul de a alerga pe locul 1 este o afirmare a statutului tău de pilot de bătut. De asemenea, ei spun că este mai bine pentru cei care se uită să identifice cine este campionul. Poate că acest lucru ar fi fost valabil în anii 1990, dar într-o lume în care poți căuta pe Google orice dorești pe telefonul mobil, nu îți va lua mult timp să îți dai seama cine este campionul mondial al unei serii.

De cealaltă parte a culoarului, se poate argumenta că recunoașterea mărcii iese pe fereastră atunci când un număr obișnuit cu normă întreagă este înlocuit cu numărul 1. Fie că ne place sau nu, sportivii din lumea modernă sunt propriul lor brand, iar fanilor lor le place să aibă un identificator unic de care să se agațe. Nu există un caz mai bun decât cel al lui Valentino Rossi, care, în niciun moment al carierei sale de Grand Prix, nu a purtat altceva decât numărul 46, în ciuda celor nouă titluri mondiale.

Simbolismul unui număr unic este un lucru puternic. Așa cum #46 va fi întotdeauna asociat cu Valentino Rossi, #44 cu Lewis Hamilton, #23 cu Michael Jordan și #99 cu Wayne Gretzky, este logic că numărul #63 va avea o semnificație pentru fanii Ducati în viitor. Acesta este un lucru pe care Bagnaia – oarecum în contradicție – l-a remarcat în timpul evenimentului de lansare Ducati de luni: “63 înseamnă multe lucruri pentru mine și sunt foarte aproape de acest număr.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Blestemul

Este adevărat că pe plăcuța mea voi avea numărul 1, de asemenea și pe pitboard, dar în rest voi rămâne cu numărul 63. Pentru multe lucruri, numărul #63 va fi numărul meu ca întotdeauna, pentru că eu cred că oamenii mă identifică cu #63.” Într-o altă contradicție, Bagnaia spune că ar fi o greșeală să se considere campion mondial în 2023 dacă speră să-și apere titlul. Va fi ceva greu de ignorat cu numărul 1 lângă numele tău pe lista de înscrieri.

„Cred că trebuie să nu fac greșeala de a mă considera campion, pentru că este ceva care te poate relaxa”, a spus el. „Așadar, voi încerca să am aceeași abordare, aceeași mentalitate de anul trecut, de toți anii din viața mea. Cred că anul acesta am învățat lecțiile din greșeli, așa că pot începe anul acesta mai bine. Noua motocicletă este foarte apropiată de cea din 2022, așa că cred că putem începe bine încă din prima zi de teste”.

„Programul din weekend este foarte diferit, așa că acest lucru poate schimba lucrurile. Dar sunt destul de sigur că, dacă lucrăm bine ca anul trecut, putem fi în top”. Indiferent de asta, Bagnaia va concura cu numărul 1 în 2023 și va încerca să facă ceva ce niciun pilot nu a mai făcut în era modernă a MotoGP: să-și păstreze coroana folosind acest număr. Dintre cei 29 de piloți care au câștigat titluri la clasa regină din 1949 încoace, doar 12 au reușit să își apere cu succes o coroană.

Blestemul

În era modernă a MotoGP, începând din 2002, doar Nicky Hayden (2007), Casey Stoner (2008 și 2012) și Jorge Lorenzo (2011) au concurat cu numărul 1 în apărarea titlurilor lor. Lorenzo, bineînțeles, a câștigat trei titluri, dar în 2013 și 2016 a folosit în schimb tradiționalul #99.

Atunci când a încercat să se decidă ce număr să folosească pentru 2016, Lorenzo a declarat: “Ar fi frumos să folosesc numărul 1, dar #99 mă reprezintă”. Niciunul dintre acei piloți nu a mai câștigat titlul din nou cu numărul #1, cei de după Stoner, în 2012, și înainte de Bagnaia, în 2023 – Lorenzo, Marc Marquez, Joan Mir și Fabio Quartararo – rămânând toți la numerele lor de cursă standard. De la Mick Doohan, în 1998, niciun pilot de la clasa regină nu a mai reușit să apere cu succes plăcuța #1, când legenda australiană a cucerit al cincilea și ultimul titlu de 500cc din cariera sa.

Dacă Bagnaia reușește să își apere titlul în 2023, va fi o altă bucată de istorie – după ce a devenit primul pilot care a depășit un deficit de 91 de puncte și cinci DNF-uri într-un sezon pentru a câștiga prima sa coroană – pentru a-și consolida moștenirea. Și poate că va inaugura o schimbare de mentalitate pentru viitorii campioni atunci când vine vorba de alergarea nr. 1. Deocamdată, cel puțin fanii Bagnaia pot aștepta cu nerăbdare ca în ianuarie să pună în sacoșă niște tricouri #63 de anul trecut, la preț redus, acum că trebuie să se facă loc pentru noul stoc #1!

  • • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Getty Images
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss