De ce Niki Lauda, Alain Prost sau Lewis Hamilton nu sunt considerați niște piloți spectaculoși? Desigur că sunt multiple motive, însă o cauză este regăsită la toți, nu au fost dominanți în condiții de asfalt ud. Demonstrații de pilotaj în genul Spa 1963 (Clark), Nurburgring 1969 (Stewart), Donington 1993 (Senna), Barcelona 1996 (Schumacher) vor rămâne în folclorul Formulei 1 pentru totdeauna.
Pe lângă abilitatea senzațională pe ploaie care i-a adus porecla de “Regenmeister” (cel mai concludent la Barcelona în 1996), Michael Schumacher a fost pilotul care a schimbat Formula 1 pentru totdeauna. Schumacher a fost primul care a pus accent pe forma fizică și a etalat o dominație comparată doar cu Mercedes 15 de ani mai târziu.
De la debutul din 1991 și până la moartea lui Senna, Schumacher a arătat demonstrații de pilotaj sporadice la Benetton, apoi dispariția rivalului brazilian a reprezentat momentul de răscruce spre all time great. Germanul a devenit reperul absolut de pe grilă pentru următorii 12 ani.
Încă de la jumătatea sezonului 1994 exista certitudinea că germanul este descendentul direct al lui Senna, iar acest lucru le-a atras interesul celor mai titrate echipe, Williams și McLaren, pentru semnătura lui.
Schumacher a luat o hotărâre riscantă. Williams îi putea asigura titluri mondiale, dar germanul a ales să încerce marea cu degetul. Acesta a acceptat oferta lui Jean Todt și a semnat cu Ferrari, echipă aflată într-un impas cronic. Va încerca să bifeze misiunea carierei sale, să aducă un nou titlu în Italia după 1979.
Michael sosea la Maranello cu 2 titluri mondiale câștigate cu Benetton în sezoanele 1994 și 1995, iar Williams urma să fie oponentul principal și din următoarea perioadă. 1996 reprezenta un an de încercare pentru Schumacher și coechipierul Eddie Irvine, iar acest lucru a fost confirmat încă din startul sezonului. Mașina Ferrari a fost o raritate pe grilă. F310 arăta diferit de orice alt monopost. Echipa trebuia să se concentreze pe anul 1997.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Prima ședință de calificare din sezon nu a arătat dezastruos. Piloții Williams (Damon Hill, Jacques Villeneuve) ocupaseră prima linie, iar piloții Ferrari se aflau în spatele lor la o diferență de aproximativ 0.5s. Realitatea cruntă va fi observată în cursă cu o dominație extremă a piloților lui Sir Frank. Irvine a terminat pe 3, la peste un minut de adversari. Schumacher a suferit un DNF din cauza sistemului de frânare.
A doua etapă, cea din Brazilia, va arăta mai rău decât prima. Monopostul Ferrari era net inferior celui Williams. Mai mult decât atât, Barrichello (Jordan) și Alesi (Benetton) vor reuși să strunească mai bine monoposturile lor pe condiții de pistă udă. Schumacher înfrunta un monopost extrem de vulcanic și greu de controlat.
GP-ul din Argentina avea să aducă prima undă de speranță. Schumacher a reușit să pună monopostul roșu în prima linie, la doar 2 zecimi de poleman-ul Damon Hill. În cursă, pilotul Williams nu va reuși să se desprindă decisiv de Schumacher, doar atunci când o avarie la aripa spate îi va furniza germanului al doilea DNF.
La Nurburgring, Michael Schumacher a fost aproape de prima victorie a sezonului, presându-l toată cursa pe Jacques Villeneuve. Etapa de la Imola va aduce primul pole al sezonului pentru Schumi, dar superioritatea Williams se va menține în ritm de cursă, iar Damon Hill va bifa încă un triumf.
Nu o să insistăm prea mult pe etapa de la Monaco. Schumacher a pus Ferrari în pole după un tur legendar, dar a doua zi avea să se întâmple probabil cea mai ciudată cursă din istorie cu doar 3 piloți care au ajuns la linia de finish. Olivier Panis marca singura victorie din carieră. Weekend-ul din Barcelona îl va avea pe Schumacher protagonist, una dintre cele mai mari demonstrații de pilotaj din istoria Formulei 1.
Calificările nu vor aduce nimic nou. Mașinile Williams erau instalate în prima linie. Monopostul F310 pilotat de Baronul Rosu era instalat pe poziția a treia a grilei la aproape 1s de pole-ul lui Hill. Eddie Irvine a fost învins categoric și de această dată la un ecart mare, peste 7 zecimi de secundă.
Duminică, ziua marilor legende, găzduia și această cursă. Cerul se va deschide înainte de startul cursei, iar avantajul tehnic al celor de la Williams va fi neutralizat. Când luminile de start au fost stinse, circuitul era un veritabil râu, un iad verde precum Nurburgring cu 28 de ani înainte.
Schumacher a pornit slab din grilă, fiind doar pe locul 9 din primul viraj. Clark urma să se întoarcă pe circuite întruchipat în acest german pentru un ultim cântec de lebădă, un Nurburgring 1962 mai apropiat de zilele noastre. Michael începe să își croșeteze adversarii pe aceste condiții teribile. Irvine și Coulthard au avut un contact după start și erau eliminați încă din primul tur.
Turul 2. Schumacher îl prinde pe Barrichello și îl dublează fără mari probleme, apoi se insinuează imediat pe interiorul lui Gerhard Berger. Locul 4 pentru german.
Michael Schumacher părea dezlănțuit, îl ajunge cu ușurință pe Damon Hill, care greșește și se răsucește. Pentru a avea o idee a condițiilor din acea cursă trebuie să menționez că britanicul s-a răsucit de 3 ori în acest GP, ultima dată sfârșind în bariere. Pe lista lui Schumacher urmau Jean Alesi și Jacques Villeneuve, care vor fi depășiți în tururile 7, respectiv 12.
Scăpat de adversari, Schumacher se va depărta de pluton, fiind mai rapid decât oricine cu peste 3 secunde/tur. Piloții încep să intre la boxe din turul 22. Germanul va schimba pneurile în turul 24 cu un avans de peste 50 de secunde. După acest schimb de pneuri, Schumacher a început să simtă motorul diferit, acesta funcționa doar în 8 cilindri. Într-un fel miraculos, germanul continua să furnizeze cele mai rapide tururi din cursă. În turul 40 ajunge la un avans de 1 minut și reintră la boxe 2 tururi mai târziu.
În ultimele 23 de tururi va pilota la conservare pentru a nu amplifica problemele la motor. Prima victorie cu Ferrari era în buzunarul său. Acesta va trece linia de finish cu un avans de 45s. Senzațional!
“Îmi doresc să ating perfecțiune 100%, acesta este obiectivul meu, sunt acest tip de persoană” – Michael Schumacher
La 9 de ani de la accidentul de schi se cunosc foarte puține lucruri despre starea de sănătate a germanului. Corinna Schumacher a oferit recent cele mai concludente date despre Michael.
“Bineînțeles că mi-e dor de Michael în fiecare zi. Dar nu doar mie mi-e dor de el. Copiii, familia, tatăl său, toți cei din jurul lui. Adică, tuturor le este dor de Michael, dar Michael este încă aici. Diferit, dar este aici, iar asta ne dă putere, cred eu.”
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.