Latest Posts

Bahrain 2023: Raportul Pirelli după testele de presezon

Vizualizări: 11099

Ultimul articol dedicat sesiunii de teste din presezon este reprezentat de raportul Pirelli întocmit asupra evenimentelor care au avut loc. Acest raport este important pentru a încerca să mai descifrăm din enigma noilor pneuri montate pe monoposturile favorite.

Bahrain 2023: Raportul Pirelli după testele de presezon

MARIO ISOLA, DIRECTOR PIRELLI MOTORSPORT

„Aceste trei zile de teste au fost foarte utile pentru echipe, piloți și de asemenea
pentru noi. Echipele au putut să-și definitiveze set-up-ul mașinilor pentru cursa din
weekendul viitor, în timp ce piloții au putut să-și sporească încrederea în noile
construcții ale ultimei game de pneuri Pirelli, care de anul acesta se bazează pe o
nouă compoziție care va fi utilizată la următorul Grand Prix al Bahrainului.

Timpii pe tur înregistrați în teste sunt surprinzători, fiind în medie cu 1,5s pe tur mai rapizi comparativ cu 2022 pe compoziții similare. Acest lucru este cu atât mai semnificativ pe un circuit precum Sakhir, unde tracțiunea și frânarea sunt cheia și nu există prea multe viraje lungi unde pneurile să lucreze din greu. Noua compoziție C1, care ar putea fi o bună opțiune pentru cursa de weekendul viitor, a fost de asemenea bine primită de către toate echipele, dovedind un bun nivel de performanță.

Cu o gamă mai variată de pneuri, avem acum mai multă flexibilitate pentru nominalizări, astfel că putem alege mai bine compozițiile cele mai potrivite pentru fiecare circuit.”

Bahrain 2023: Raportul Pirelli după testele de presezon

 

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

 

PNEURILE PE PISTĂ

Testele din pre-sezon s-au încheiat vineri 25 februarie pe circuitul Sakhir din Bahrain, care va găzdui și primul Grand Prix al sezonului 2023 weekendul acesta. Pirelli a pus la dispoziția echipelor întreaga gamă de pneuri Pirelli P Zero, cu șase compoziții diferite pentru slick precum și pneurile intermediare și de ploaie Cinturato, plus un prototip, C3, produs la fabrica din Turcia pentru F1.

Toate echipele au avut la dispoziție 30 de seturi de pneuri slick și câte două seturi de pneuri prototip per mașină, cu o presiune minimă de 21 psi pe față și 18,5 psi pe spate. Termocopertele au fost preîncălzite la 70 de grade în timpul maxim de 2 ore. Cel mai rapid pilot în cele trei zile de teste a fost Sergio Perez de la Red Bull cu timpul de 1m30.305s, reușit în ultima zi cu compoziția C4.

Al doilea cel mai rapid a fost pilotul Mercedes, Lewis Hamilton cu timpul de 1m30.664s cu compoziția C5, în timp ce Valtteri Bottas de la Alfa Romeo a fost al treilea cu 1m30.827s cu aceeași compoziție C5. Cel mai bun timp de la sesiunea de anul trecut de teste din Bahrain a fost cu 1,9s mai lent decât anul acesta, fiind utilizată specificația C4 din 2022.

teste

În ultima zi de teste, echipele au descoperit cheia unei mai bune gestiuni a degradării, după cum s-a observat în ieșirile lungi din ultima zi, față de cele precedente. Temperatura la nivelul pistei a atins 44 de grade înainte de a coborî la 27 de grade spre seară, ceea ce a permis ca timpii să coboare și mai mult. Temperaturile au rămas constante de-a lungul zilelor de teste și nu au influențat negativ performanța pneurilor, în ultima zi vântul fiind mai slab ca intensitatea, iar pista mai gumată decât în zilele precedente.

Cel mai rapid pilot în prima zi de teste a fost Max Verstappen, care a reușit timpul 1m32.837s cu compoziția C3. De-a lungul primei zile, echipele s-au focusat mai mult pe set-up. Guanyu Zhou de la Alfa Romeo a fost cel mai rapid vineri cu compoziția C5. De-a lungul ultimelor două zile cei mai mulți piloți au utilizat în simulările de cursă toate cele trei compoziții nominalizate pentru Marele Premiu al Bahrainului.

Ferrari

COMPOZIȚIA 1

Această compoziție nouă pentru 2023 este intercalată între C1 și C2 de anul trecut.
Construită pe ultima din cele două, aceasta a fost creată pentru a reduce diferența
de performanță între ceea ce în trecut erau cele mai dure compoziții din gamă.

COMPOZIȚIA 2

A treia cea mai dură compoziție se va plia cel mai bine pe circuitele cele mai rapide,
fierbinți și abrazive. Cele mai dure compoziții vor fi uneori nominalizate pentru
circuitele noi, reprezentând o selecție mai conservatoare, astfel că încărcările și
apăsarea asupra pneurilor vor putea fi verificate în condiții reale de cursă pentru
prima dată.

COMPOZIȚIA 3

Această compoziție este extrem de versatilă și poate fi utilizată atât ca cea mai
dură, din gama de mijloc, sau ca cea mai soft din orice combinație de trei
compoziții. Cu un excelent echilibru între performanță și rezistență, aceasta este
potrivită unei mari varietăți de condiții.

COMPOZIȚIA 4

Această compoziție este creată pentru a lucra eficient pe circuite de severitate
scăzută, unde este nevoie doar de o încălzire scurtă a pneurilor pentru ca acestea
să atingă performanța de vârf cât de repede posibil. Acest pneu este extensiv
utilizat de-a lungul întregului sezon.

COMPOZIȚIA 5

Acestea sunt cele mai moi pneuri din gamă, create pentru circuitele lente cu uzură
și degradare mică, unde este nevoie ca pneul să ofere o aderență mecanică
maximă. Acestea vor fi în mod normal văzute pe circuitele stradale sau acolo unde
asfaltul este extraordinar de fin.

Bahrain 2023: Raportul Pirelli după testele de presezon

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Pirelli Motorsport
Photocredit: Pirelli Motorsport
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Pirelli Motorsport

Latest Posts

Don't Miss