Latest Posts

Bagnaia recucerește șefia campionatului mondial victorios

Vizualizări: 8384

Victorie pentru Francesco BagnaiaMarc Marquez recuperează după coliziunea de la start – Fără puncte pentru Yamaha

Francesco Bagnaia (Ducati) a dominat și a câștigat cursa MotoGP pentru Marele Premiu al Austriei din 2024, duminică, pe Red Bull Ring din Spielberg, sub amenințarea norilor de ploaie, care nu s-au materializat în timpul cursei.

Cu a treia sa victorie consecutivă la Spielberg (după 2022 și 2023), Bagnaia a redevenit unicul lider al clasamentului general MotoGP 2024. Jorge Martin (Pramac-Ducati) a terminat al doilea, cu Enea Bastianini pe al doilea Ducati Works pe locul al treilea.

Aceasta este a opta oară consecutiv când Ducati ocupă podiumul unui Mare Premiu în actualul sezon 2024. Iar la Spielberg, este a noua victorie pentru un pilot Ducati în unsprezece Mari Premii de la revenirea MotoGP (2016).

Bagnaia

Bagnaia surprins de ritm – Martin se aștepta la mai mult

„Ritmul a fost incredibil. Jorge și cu mine am făcut ceva incredibil astăzi în ceea ce privește viteza și constanța”, a declarat Bagnaia. „Am încercat să mă descurc un pic mai bine decât el în fiecare tur pentru a obține un avans. Știam că aici se poate întâmpla orice în ultimele tururi cu pneul spate. Sunt foarte fericit că am câștigat aici trei ani la rând”.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Nu există „nicio scuză” pentru Jorge Martin după P2. Pilotul Pramac explică: „Startul a fost un pic mai bun, dar în general este un pic frustrant. Am crezut că mă pot lupta cu „Pecco” până la final astăzi. Dar pneul din față s-a încins extrem de tare”.

„Am încercat din nou la final pentru că m-am gândit că pneul lui ar putea fi un pic mai uzat decât al meu. Dar am fost prea aproape de limită. Acesta este motivul pentru care am obținut acest loc doi. Mă așteptam la mai mult astăzi”, a spus Martin.

Enea Bastianini ne-a anunțat după P3: „Cred că acest podium îmi depășește așteptările. M-am luptat cu pneul din față în timpul încălzirii. La fel a fost și în cursă. Am fost agresiv și am vrut să rămân aproape de „Pecco” și Jorge. Dar a fost dificil. Acest loc trei este în regulă. Ne îmbunătățim. Pot fi mulțumit”.

Bagnaia

Martin câștigă startul – coliziune Marquez/Morbidelli

Jorge Martin din pole position și Francesco Bagnaia de pe locul doi pe grila de start au pornit în cursă la egalitate de puncte. Spre deosebire de sprintul de sâmbătă, însă, de această dată nu Bagnaia, ci Martin a fost primul în primul viraj.

Între timp, atât Marc Marquez (Gresini-Ducati), cât și Franco Morbidelli (Pramac-Ducati) au făcut un arc larg în virajul 1 și au coborât la mijlocul clasamentului. Marquez a avut un start prost pe prima linie, deoarece dispozitivul de holeshot nu a funcționat. Înainte de primul viraj, el a intrat în contact cu Morbidelli, după care ambii au fost duși dincolo de punctul de frânare.

Jorge Martin a deținut conducerea în primul tur, dar a fost înlocuit de „Pecco” Bagnaia ca lider în al doilea tur. În spatele său, pilotul Ducati Enea Bastianini și piloții KTM Jack Miller și Brad Binder se aflau de asemenea în primele cinci poziții la startul cursei. Bastianini a avut un start perfect de pe locul P7 al grilei și era deja al treilea în primul viraj.

În timp ce Bagnaia, Martin și Bastianini s-au distanțat rapid de duo-ul KTM Miller/Binder, Marc Marquez și Morbidelli au luptat pentru a reveni în frunte după coliziunea de la start. Starul de la Gresini a revenit rapid în top 10, în timp ce pilotului de la Pramac i-au trebuit câteva tururi în plus pentru a reveni acolo.

Bagnaia

Jack Miller a căzut direct în fața lui Marc Marquez

Între timp, Marco Bezzecchi (VR46-Ducati) a intervenit în duelul intern KTM dintre Miller și Binder pentru poziția a patra. În câteva tururi, Miller a trebuit să cedeze mai întâi coechipierului său Binder și apoi și lui „Bez”. Și nu a durat mult până când Miller a trebuit să facă față și lui Marc Marquez, care îl ajungea din urmă.

După ce brațul drept al lui Marquez a intrat în contact cu roata din spate a KTM-ului lui Miller la intrarea în chicane, Miller a căzut în același loc un tur mai târziu. Ca urmare, Marquez a urcat fără luptă pe poziția a șasea.

Între timp, în frunte, trio-ul a devenit un duo, deoarece Bastianini nu a putut ține pasul cu ritmul ridicat al lui Bagnaia și Martin. Cu toate acestea, diferența dintre Bastianini și rivalul său din top trei, Brad Binder, a fost și mai mare. În spatele lui Binder, Marco Bezzecchi și Marc Marquez s-au poziționat pentru a ataca.

Marquez l-a depășit pe Bezzecchi în chicane. La scurt timp, el l-a depășit și pe Binder în virajul 6, ceea ce l-a readus pe Marquez pe locul patru cu mai mult de zece tururi înainte de final, în ciuda startului ratat. Cu toate acestea, nu a mai fost nimic de câștigat.

Francesco Bagnaia a obținut a treia victorie consecutivă în Austria. Jorge Martin a terminat din nou pe locul doi, la fel ca în ziua precedentă. Învingătorul de la Silverstone, Enea Bastianini, s-a îmbunătățit cu un loc față de sprint, completând podiumul Ducati pe locul al treilea.

În timp ce Marc Marquez și-a încheiat cursa de recuperare după coliziunea de la start cu Franco Morbidelli pe locul patru, Morbidelli a reușit „doar” P8. Între cei doi, Brad Binder, cel mai bun pilot KTM, Marco Bezzecchi și Maverick Vinales (Aprilia) au terminat între locurile 5 și 7.

Bagnaia

Fără puncte în campionatul mondial pentru Yamaha

Top 10 a fost completat de Aleix Espargaro pe al doilea Aprilia de uzină și Alex Marquez pe al doilea Ducati Gresini. Cel mai bun dintre cei trei piloți wildcard de pe teren a fost din nou Pol Espargaro, ca și în sprintul de sâmbătă. El a terminat P11 pe KTM RC16, care a fost îmbunătățit cu numeroase actualizări.

Miguel Oliveira (Trackhouse-Aprilia; locul 12), Pedro Acosta (Tech3-GasGas; locul 13), Takaaki Nakagami (LCR-Honda; locul 14) și Augusto Fernandez (Tech3-GasGas; locul 15) au completat pozițiile punctate. Fabio Quartararo (Yamaha) nu a trecut de P18 după o penalizare pentru un tur lung (limitele pistei) și, la fel ca coechipierul său Alex Rins (locul 16), a rămas fără niciun punct în campionat.

Lorenzo Savadori, pilotul Aprilia cu wildcard, a terminat P19, în timp ce Stefan Bradl, pilotul Honda cu wildcard, spre deosebire de sâmbătă, a ajuns cel puțin până la linia de sosire în P22. Raul Fernandez (Trackhouse-Aprilia) și Luca Marini (Honda) nu au terminat cursa, ambii abandonând la boxe – Marini chiar la start, Fernandez cu puțin timp înainte de final.

Calendarul MotoGP 2024 continuă peste două săptămâni (30 august – 1 septembrie) la MotorLand Aragon, lângă Alcaniz, în Spania.

Bagnaia

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss