Italianul Bagnaia egalează recordul lui Stoner într-o sâmbătă după-amiază strălucitoare la Misano, în timp ce liderul campionatului Quartararo mai are de lucru.
Pentru prima dată de la Casey Stoner în 2007, un pilot Ducati a ocupat patru pole position-uri consecutive în MotoGP. Omul acesta este Francesco Bagnaia (Echipa Ducati Lenovo), în timp ce italianul a trecut prin Q1 pentru a obține un P1 crucial sâmbătă după-amiază la Gran Premio Nolan del Made in Italy e dell’Emilia-Romagna, fiind cu 0.025s mai rapid decât coechipierul Jack.
Miller a smuls un 1-2 pentru Ducati, în timp ce Luca Marini (SKY VR46 Avintia) a câștigat un loc în primul rând MotoGP pentru a face trei Ducati în primul rând, deoarece liderul Campionatului Mondial Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) nu reușește să iasă din Q2 și va începe din P15.
Înaintea loviturilor de departajare pentru pole-position, primii doi din Campionatul Mondial s-au confruntat în Q1 pe un circuit perfid la Misano World Circuit Marco Simoncelli. Anvelopele slick au fost calea de urmat pe o pistă uscată, întrucât Quartararo și Bagnaia și-au început cele mai importante 15 minute ale sezonului.
După două tururi de zbor, au fost Quartararo și Bagnaia 1-2 – dar timpii s-au prăbușit tur după tur, deoarece piloții au câștigat încredere în condițiile foarte dificile. Cu cinci minute rămase până la final, a fost până acum, atât de bine pentru candidații la titlu. Cu toate acestea, Iker Lecuona (Tech3 KTM Factory Racing) și Alex Marquez (LCR Honda Castrol) îi îngreunau viața francezului.
Căzăturile lui Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing), Michele Pirro (Ducati Lenovo Team) și Joan Mir (Team Suzuki Ecstar) în succesiune rapidă au scos la iveală numeroase steaguri galbene. Vești proaste pentru Quartararo, pentru că a fost al treilea – cu Pecco P1. Alex Marquez era P2.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
După Quartararo, Alex Rins (Team Suzuki Ecstar) a ciupit P2 pentru a-l retrograda pe Quartararo la P3 – în timp ce steagurile galbene au ieșit apoi pentru o prăbușire a lui Enea Bastianini (Avintia Esponsorama).
Asta însemna că sesiunea lui Quartararo s-a terminat, turul lui va fi anulat și, pentru prima dată în cariera sa în MotoGP, liderul Campionatului Mondial nu va lua parte la Q2 – P15 pentru El Diablo. În ultimul său tur de zbor, Lecuona a apucat un P2 târziu pentru a ciupi un loc în Q2.
Îndreptându-se spre primul său tur lansat, Marc Marquez (Repsol Honda Team) a făcut o salvare bună, înclinându-se în virajul 2, ceea ce a demonstrat lipsa de aderență în Q2.
Și demonstrând cunoștințele lor suplimentare de 15 minute pe pistă, primii doi după primele ture de zbor au fost Bagnaia și Lecuona. În următorul său tur, Pecco și-a extins avantajul la 1,2 secunde față de Lecuona, când Jorge Martin (Pramac Racing) s-a prăbușit nevătămat în virajul 8.
Martin s-a prăbușit apoi din nou, de data aceasta în virajul 16 – pilot ok – în timp ce Danilo Petrucci (Tech3 KTM Factory Racing) a urcat pe locul 2. Italianul nu a mai fost acolo pentru mult timp, deoarece Pol Espargaro (Repsol Honda Team) a urcat pe locul al doilea, Miguel Oliveira (Red Bull KTM Factory Racing) pretinzând locul 3 provizoriu. Marc Marquez și-a revenit din frica sa timpurie pentru a ocupa locul 3 cu patru minute rămase până la final, Miller a făcut un Ducati 1-2 la vârf.
Miller a îmbunătățit în următorul său tur, eliminând cu 0,025 secunde pe colegul de echipă Bagnaia, Petrucci devenind următorul pilot care s-a prăbușit în virajul 6 de această dată. Coechipierul Lecuona s-a prăbușit nevătămat pe măsură ce au ieșit mai multe steaguri galbene, apoi Marc Marquez a căzut în virajul 6 înainte să-l vedem pe Marini într-un minunat ultim tur pentru a câștiga un loc în primul rând în MotoGP.
La sfârșitul unei perechi incredibil de stresante de sesiuni de calificări, Bagnaia devine al patrulea pilot care a trecut de la Q1 la pole – un rezultat uriaș pentru Pecco, cu Quartararo pe locul 15.
În spatele trio-ului de piloti Ducati din primul rând, lui Pol Espargaro i se alătură Oliveira și Franco Morbidelli (Monster Energy Yamaha MotoGP) pe rândul 2 – acesta din urmă este singurul pilot Yamaha în top 14 la Misano.
Marc Marquez a trebuit să se mulțumească cu P7 după un Q2 cu probleme, Lecuona se aliniază alături de compatriotul său în P8 pentru cel mai bun rezultat de calificare în MotoGP.
Petrucci face o zi de amintit pentru Tech3 KTM Factory Racing în cursa finală a italianului pe pământul de acasă, în vreme ce locul 10 Johann Zarco (Pramac Racing) suferă o accidentare târzie în căutarea unui loc de start mai bun. Aleix Espargaro (Aprilia Racing Team Gresini) și dublul accidentat Martin se vor lansa din P11 și P12.
Rezultate Q2:
1. Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) – 1:33.045
2. Jack Miller (Ducati Lenovo Team) + 0.025
3. Luca Marini (SKY VR46 Avintia) + 0.085
4. Pol Espargaro (Repsol Honda Team) + 0.268
5. Miguel Oliveira (Red Bull KTM Factory Racing) + 0.394
6. Franco Morbidelli (Monster Energy Yamaha MotoGP) + 0.481
7. Marc Marquez (Repsol Honda Team) + 0.805
8. Iker Lecuona (Tech3 KTM Factory Racing) + 0.848
9. Danilo Petrucci (Tech3 KTM Factory Racing) + 1.095
10. Johann Zarco (Pramac Racing) + 1.642
11. Aleix Espargaro (Aprilia Racing Team Gresini) + 1.918
12. Jorge Martin (Pramac Racing) + 51.586
Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de MotoGP găsiţi AICI!
Sursa: MotoGPPhotocredit: MotoGP
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.