Latest Posts

Test MotoGP Misano: Bagnaia conduce trio-ul Ducati, Honda cu o nouă tehnologie aero

Vizualizări: 9680

Francesco Bagnaia a stabilit cel mai rapid timp de test la Misano, luni, în fața lui Morbidelli și Bastianini – Yamaha în top 5 – Honda prezintă un nou carenaj aerodinamic

După Marele Premiu de la San Marino din weekend, MotoGP a revenit luni pentru o nouă zi de teste oficiale. Pista a fost deschisă de la 9:00 la 18:15, ceea ce a inclus o pauză de prânz de o oră, precum și două sesiuni pentru startul antrenamentelor și un test de pneuri.

Ziua de testare a început destul de lent din cauza ploii de peste zi. A durat o oră și jumătate până când primul șofer a pornit la drum. Dar apoi pilotarea a prins contur.

Cu toate acestea, un pilot obișnuit a fost absent de la test: Fabio Di Giannantonio (VR46-Ducati) nu a ieșit pe pistă din cauza accidentării la umăr pe care a suferit-o în Austria în urmă cu trei săptămâni, pentru a-și continua recuperarea.

Cu toate acestea, piloții de uzină Honda Joan Mir și Luca Marini, care au ratat Marele Premiu de la sfârșitul săptămânii din cauza unei boli de stomac și, respectiv, a febrei, au fost suficient de apți pentru a reveni. Au participat și piloții de teste Stefan Bradl (Honda), Dani Pedrosa (KTM) și Lorenzo Savadori (Aprilia).

Bagnaia

Timpii

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Jorge Martin (Pramac-Ducati) a condus sesiunea de dimineață cu un timp de 1:31,124 minute în fața lui Pedro Acosta (Tech3-GasGas) și Franco Morbidelli (Pramac-Ducati). Marc Marquez (Gresini-Ducati) și Francesco Bagnaia (Ducati) au completat top cinci.

Pe măsură ce ziua de teste avansa, Bagnaia a preluat conducerea cu un timp de 1:30,619 minute. Prin comparație, el a fost cu trei zecimi mai rapid la pole-ul de sâmbătă.

Morbidelli a terminat testul pe locul doi, urmat de Enea Bastianini (Ducati) pe locul trei. Acosta a terminat al patrulea. Fabio Quartararo (Yamaha) a terminat al cincilea. El a fost la 0,444 secunde în spatele celui mai bun timp stabilit de Bagnaia.

Martin a condus a doua jumătate a top 10 în fața lui Marc Marquez, Marco Bezzecchi (VR46-Ducati), Maverick Vinales (Aprilia) și Brad Binder (KTM). Cel mai bun pilot Honda a fost Johann Zarco, care s-a situat la 1,360 secunde în spatele său, pe poziția a 18-a.

Nu au existat incidente majore. Doar Vinales, Acosta și Alex Marquez s-au accidentat independent unul de celălalt în cursul dimineții, dar au putut continua testul.

Bagnaia

Ducati

La liderul industriei Ducati, există puține lucruri de optimizat pe motocicleta actuală. Prin urmare, conform rapoartelor, producătorul se concentrează deja pe 2025, Francesco Bagnaia încercând un nou șasiu. Au existat, de asemenea, speculații cu privire la primele teste ale unui nou motor. Cu toate acestea, acest lucru nu a fost confirmat oficial.

Pe motocicleta lui Enea Bastianini a putut fi văzut un carenaj frontal modificat. În orice caz, a fost important pentru Ducati să colecteze cât mai multe date, având în vedere restricțiile privind testele din cauza noului sistem de concesiuni.

Marc Marquez a declarat deja duminică, după victoria sa din Marele Premiu, că nu va avea nimic nou de testat pe motocicleta sa Gresini-Ducati, în afară de câteva set-up-uri.

Bagnaia

KTM

Pedro Acosta și Brad Binder au ieșit pe pistă cu KTM-ul folosit de pilotul wildcard Pol Espargaro în acest weekend. Acesta are un motor și o evacuare diferite. Espargaro însuși nu a concurat luni.

Tech3 a prezentat, de asemenea, o aerodinamică revizuită în partea din spate și o evacuare dublă modificată. Jack Miller și Augusto Fernandez, care nu va mai concura pentru KTM în 2025, au trebuit să împartă o motocicletă luni. Fernandez a plecat dimineața, iar Miller a preluat motocicleta după-amiază.

Bagnaia

Aprilia

Aprilia a lucrat la electronică pentru a îmbunătăți frânele și virajele. Aleix Espargaro a lucrat la ergonomia designului rezervorului. Cu toate acestea, nu au existat inovații majore pentru piloții obișnuiți, în timp ce Lorenzo Savadori a pilotat un prototip al RS-GP pentru sezonul 2025.

Directorul de cursă Paolo Bonora a vorbit pentru Sky despre un test important: „O zi importantă pentru noi după problemele din cursă. Ne concentrăm pe problema noastră dovedită pentru a opri motocicleta mai bine și a intra mai bine în viraje. Savadori, pe de altă parte, își continuă munca în vederea anului 2025”.

În garajul lui Raul Fernandez, a fost interesant să vedem că acesta nu avea doar RS-GP 24 în standuri, ci și RS-GP 23, pe care l-a condus în prima jumătate a anului 2024 – probabil pentru a face teste comparative, deoarece spaniolul a avut recent probleme cu motorul actual.

Bagnaia

Yamaha

Yamaha a testat doar recent privat în Misano – alături de piloții săi obișnuiți, de asemenea, cu Andrea Dovizioso, care a fost prezent astăzi la boxe. Prin urmare, managerul echipei Massimo Meregalli a recunoscut: „Nu avem prea multe de făcut. Cu concesiile, am testat deja cea mai mare parte a materialului”.

„Vineri am decis să devansăm testarea unui nou șasiu pentru a-l folosi în timpul weekendului de curse și am avut un răspuns foarte bun. Aici evaluăm o specificație diferită a motorului, care ar putea fi un indiciu pentru 2025. Și apoi vom lucra la set-up”.

Bagnaia

Honda

Luni, Honda s-a concentrat pe aerodinamică și a testat un nou carenaj, care, cu panourile sale laterale proeminente, amintea puternic de designul Ducati.

Motocicleta lui Stefan Bradl a fost echipată cu un braț oscilant diferit și a sunat ușor diferit în timpul încălzirii, ceea ce indică o nouă actualizare a motorului. Bradl a lucrat astăzi cu o singură motocicletă, deoarece cealaltă motocicletă se afla în boxa lui Joan Mir, astfel că a avut trei motociclete la dispoziție.

Urmează sistemul radio

În plus față de activitatea de testare a echipelor individuale, a existat o sesiune de testare a pneurilor de jumătate de oră după pauza de prânz, în care a fost utilizat viitorul pneu față din 2025. În plus, unii piloți au fost însărcinați cu testarea unui sistem radio, printre care Fabio Quartararo și Aleix Espargaro.

Sistemul de comunicare urmează să fie introdus din 2025. Inițial, doar directorul de cursă va putea comunica cu piloții. Într-o a doua etapă, din 2026, radioul va funcționa în ambele direcții. Scopul este de a îmbunătăți siguranța.

Timpii testelor de luni de la Misano:

01. Francesco Bagnaia (Ducati) – 1:30.619 minute
02. Franco Morbidelli (Pramac-Ducati) +0.161 secunde
03 Enea Bastianini (Ducati) +0.366s
04 Pedro Acosta (Tech3-GasGas) +0.433
05 Fabio Quartararo (Yamaha) +0.444

06. Jorge Martin (Pramac-Ducati) +0.492
07. Marc Marquez (Gresini-Ducati) +0.511
08. Marco Bezzecchi (VR46-Ducati) +0.514
09. Maverick Vinales (Aprilia) +0.625
10. Brad Binder (KTM) +0.683

11. Raul Fernandez (Trackhouse-Aprilia) +0.786
12 Alex Marquez (Gresini-Ducati) +0.836
13 Dani Pedrosa (KTM) +0.920
14 Aleix Espargaro (Aprilia) +1.064
15. Jack Miller (KTM) +1.221

16. Alex Rins (Yamaha) +1.332
17. Miguel Oliveira (Trackhouse-Aprilia) +1.354
18. 18. Johann Zarco (LCR-Honda) +1.360
19. Takaaki Nakagami (LCR-Honda) +1,686
20. Augusto Fernandez (Tech3-GasGas) +1,873

21 Luca Marini (Honda) +1,883
22 Joan Mir (Honda) +1,968
23 Lorenzo Savadori (Aprilia) +2,693
24 Stefan Bradl (Honda) +3,971

Bagnaia

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss