Latest Posts

Avanpremiera noului sezon de MotoGP

Vizualizări: 24285

Peste 2 săptămâni, începe noul sezon de MotoGP, odată cu etapa inaugurală de la Portimao. În acest articol, vom discuta principalele puncte de interes, legate de clasa supremă a motociclismului viteză.

11 echipe și 22 de piloți  vor fi actorii principali ai noului sezon de MotoGP. În materie de echipe, Suzuki a ales să părăsească competiția la finalului anului trecut. Echipa satelit RNF Racing, a ieșit de sub tutela celor de la Yamaha, urmând să între în sfera de influență a celor de la Aprilia. Așa cum era de așteptat, marca italiană Ducati, este favorită clară și în acest sezon la titlul constructorilor.

MotoGP

Din punct de vedere al piloților, în 2023, există câteva transferuri interesante: Jack Miller a părăsit echipa de uzină Ducati, pentru o mutare la KTM. Miguel Oliviera a hotărât să părăsească compania austriacă, astfel că din acest sezon îl vom vedea la  RNF Racing, alături de Raul Fernandez.

Rămași fără echipă, Alex Rins și Joan Mir, au intrat în „ograda” celor de la Honda. Mir va fi coechipierul lui Marquez la Repsol Honda, în locul lui Pol Espargaro (ajuns acum la GasGas), urmând ca Rins să piloteze pentru echipa satelit, LCR. Fratele lui Marc, Alex Marquez a finalizat înțelegerea cu LCR Honda. Din 2023, acesta se va afla în garajul Ducati (la echipa satelit a italienilor, Gresini).

Cea mai importantă mutare (cel puțin din punctul meu de vedere), mi se pare venirea lui Enea Bastianini, alături de Peco Bagnaia. Dacă relația dintre cei 2, nu o să poată fi gestionată cum trebuie, cei de la Ducati vor avea probleme serioase.

MotoGP

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

De menționat, că Darryn Binder va părăsi clasa regină, urmând să facă trecerea la Moto 2 (sezonul de debut la clasa intermediară). Remy Gardner și-a găsit refugiul în SBK. Locul său în Moto GP, va fi luat de campionul categoriei intermediare, Augusto Fernandez.

La fel ca în ultimii ani, calendarul celor de la Dorna, a prevăzut 2 sesiuni de teste, înainte de startul sezonului 2023: una în Malaezia, pe 10-12 februarie, și una în Portugalia, desfășurată chiar în acest weekend.

Așa cum se întâmplă din 2021, sunt permise doar cinci zile de teste, înainte de începerea noii campanii. Sesiunea din Malaezia a marcat revenirea piloților pe pistă, după o pauză de 3 luni.

MotoGP

Spre deosebire de testele de pre-sezon din Formula 1, ambii piloți ai fiecărei echipe – precum și piloții de teste, atunci când este necesar – pot ieși pe pistă în același timp, fără ca unul dintre ei, să aibă o fereastră de rulare dedicată în exclusivitate. Piloții au avut la dispoziție mai multe motociclete în timpul testului pentru a încerca diversele actualizări ale noilor prototipuri.

Ducati a fost în fruntea tuturor celor trei zile ale testului de la Sepang din 2023, Luca Marini, fratele vitreg al lui Valentino Rossi (VR46), fiind cel mai rapid la general față de campionul mondial în exercițiu Francesco Bagnaia, aflat în garajul echipei de uzină a celor de la Ducati.

Precum am specificat deja, în acest sfârșit de săptămână se desfășoară sesiunea secundă de teste, prevăzută în calendarul oficial: cea de la Portimao. Aceasta are un rol de preambul, având în vedere că etapa portugheză va avea loc în 2 săptămâni. În acest sezon, vom avea 2 GP-uri noi: MP al Kazahstanului și MP Al Indiei. Astfel, pe parcursul anului vom avea parte de 21 de curse.

MotoGP

În 2023 va exista și o zi de teste în timpul sezonului, care va avea loc după GP din San Marino, desfășurat în septembrie (Misano). Vom mai avea încă una (deja tradițională), după cursa de la Valencia (ultima din calendar), desfășurată la 2 zile după finala sezonului de MotoGP.

Din punct de vedere tehnic, regulile  rămân în mare parte stabile pentru sezonul 2023. Totuși, cea mai notabilă schimbare în acest sens fiind reprezentată de interzicerea dispozitivelor de schimbare a gărzii la sol, care pot fi acționate în timpul unui tur.

O altă modificare care va avea un impact serios asupra motocicletelor din acest an, este aplicarea unei presiuni minime a pneurilor față, ceea ce ar putea duce la creșterea numărului de curse caracterizate de accidente numeroase sau incidente neplăcute. Presiunea pneurilor față a fost monitorizată în 2022, dar o zonă gri din regulament a făcut ca o serie de echipe să opereze în afara acesteia.

MotoGP

Cea mai mare noutate sau inovație pentru 2023 este introducerea curselor de sprint,. Deja introduse în F1, cursele de sprint ar trebui să crească spectacolul pe circuit. Unul din artizanii acestora, este Marc Marquez. Spre deosebire de „Marele Circ” cursele de sprint se vor desfășura la fiecare etapă a sezonului.

Noul sezon aduce două puncte de discuție majore, care probabil că se vor regăsi pe „tapet”, pe tot parcursul anului 2023.

Primul se referă la Yamaha și la noul său motor. Viteza maximă a fost o problemă pentru japonezi în ultimii ani și toți piloții săi au făcut „apel” la constructorul  nipon, pentru ca acesta să realizeze  un motor mai puternic.

În acest sens, Yamaha a lucrat cu fostul șef pe partea de motoare a celor de la Ferrari, Luca Marmorini, pentru a-și îmbunătăți motorul. Din păcate, ultima evoluție se pare că nu a oferit câștigurile pe care Yamaha le spera la finalul anului trecut.

MotoGP

Cu toate acestea,  viteza maximă înregistrată în cele 3 zile de teste de la Sepang, a arătat o îmbunătățire decentă pentru cei de la Yamaha, deși Fabio Quartararo a precizat că motocicleta sa fost “un coșmar” în simulările de calificare.

Al doilea punct cheie,  va fi progresul pe care Honda l-a făcut cu motocicleta sa. La a doua campanie fără victorie în ultimii 3 ani, Honda are mult de lucru pentru a se ridica de pe ultimul loc în clasamentul constructorilor.

Este, de asemenea, un an cheie pentru compania niponă și din punctul de vedere al păstrării lui Marc Marquez, pentru sezoanele viitoare. Spaniolul a declarat deja pentru Autosport la finalul anului trecut, că este deschis să analizeze alte opțiuni pentru viitorul său, dacă Honda nu îi poate construi o motocicletă cu care să câștige campionatul.

MotoGP

Deși Marquez are contract până la sfârșitul anului 2024, un nou acord va fi probabil negociat cu mult înainte de finalul înțelegerii actuale. Astfel, rezultă că Honda trebuie să schimbe rapid lucrurile, dacă speră să-l păstreze pe Marquez pentru mai mulți ani.

Multiplul campion iberic a suferit o sesiune de test dificilă la Sepang, atât Marquez, cât și Joan Mir recunoscând că RC213V este “încă departe” de a fi competitiv.

Rămâne de văzut dacă cele 2 mărci nipone (Honda și Yamaha), vor reuși să reducă decalajul față de Ducati și echipele sale satelit (Aprilia pare că se poate lupta la vârf). Dacă acest lucru va fi înfăptuit, cu siguranță vom avea parte de un sezon cu proporții epice.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
Sursa: GP24 Media / Ionut Timofte
Photocredit: Getty Images
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Ionut Timofte

Latest Posts

Don't Miss