Latest Posts

Avancronica, Marele Premiu al Statelor Unite – Pirelli Report (+Program TV)

Vizualizări: 31974

Avancronica: Ediția din 2023 a Marelui Premiu al Statelor Unite marchează revenirea Formulei 1 pe Circuit of the Americas (COTA). Acest circuit iconic, care a apărut pentru prima dată în acest sport în 2012, a devenit de atunci unul dintre cele mai renumite circuite de F1.

În 2022, Formula 1 a fost martora unei bătălii intense pe COTA, unde Max Verstappen a depășit o oprire dificilă la boxe a echipei sale pentru a-l depăși pe Lewis Hamilton, obținând a 13-a victorie a sezonului. Această victorie a fost esențială pentru ca Red Bull Racing să își asigure primul titlu la constructori din sezonul 2013. Cu toate acestea, în condițiile în care Red Bull Racing și Max Verstappen și-au asigurat deja un al treilea titlu consecutiv în acest an, dinamica s-a schimbat. Cu toate acestea, există în continuare o miză importantă pentru restul plutonului, inclusiv pentru Sergio Perez, care se confruntă cu un ultimatum pentru a-și salva locul din 2024, după cum a relatat publicația braziliană Geglobo.

Avancronica, Statelor, Unite

Max Verstappen, care și-a adjudecat cel mai recent campionat al piloților în timpul cursei de sprint din Qatar, va încerca să continue sezonul său record cu un nou succes pe COTA, unde a obținut victorii în 2021 și 2022. Pe de altă parte, coechipierul său, Sergio Perez, a înregistrat o scădere a sezonului său după ce a terminat pe locul doi la Marele Premiu de la Miami. Performanțele recente ale lui Sergio Perez nu au fost pe măsura așteptărilor.

În centrul atenției se află și Daniel Ricciardo, care își va reveni după accidentare la Marele Premiu al SUA de Formula 1 din 2023. Viitorul său la Red Bull Racing depinde de performanțele sale în următoarele cinci curse. Cu toate acestea, ceasul ticăie pentru ca Sergio Perez să schimbe lucrurile la Red Bull Racing. Echipa americană de curse Haas F1 se află, de asemenea, în centrul atenției, după ce au apărut informații despre pachetul de upgrade esențial al echipei. Upgrade-ul ar trebui să schimbe conceptul mașinii din 2023 și să o aducă mai aproape de cei din față.

Transformări similare executate de McLaren F1 la Marele Premiu al Austriei i-au transformat din codași în candidați constanți la podium. Deși ar fi surprinzătoare o evoluție stelară a echipei americane la cursa de acasă, există speranțe pentru traiectoria sezonului echipei, pe măsură ce intră în ultimele etape ale sezonului.

Avancronica, Statelor, Unite

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Iată considerații tehnice pentru Marele Premiu al Statelor Unite:

  • Aerodinamica: Principala provocare este echilibrarea set-up-ului mașinii pe fiecare parte a pistei: sectorul 1 este format în principal din viraje de mare viteză, ceea ce necesită o forță de apăsare mare; sectorul 2 este în esență o linie dreaptă lungă, ceea ce necesită o rezistență redusă și, prin urmare, o forță de apăsare redusă; în timp ce sectorul 3 este format predominant din viraje de viteză redusă.
    Având în vedere natura traseului, depășirile sunt relativ ușoare pentru piloți, fiind așteptat un număr mare de depășiri în Marele Premiu, unde strategiile cu două opriri au fost favorizate în ultimii ani din cauza solicitărilor mari ale pneurilor, care au dus la o degradare ridicată.
  • Pneuri: Având în vedere uzura mare a pneurilor din cauza condițiilor calde și a virajelor fluide, se așteaptă ca Marele Premiu al Statelor Unite din acest weekend să determine piloții să adopte o strategie cu două opriri. Cele trei compoziții de mijloc au fost nominalizate pentru Austin: C2 ca P Zero White Hard, C3 ca P Zero Yellow Medium și C4 ca P Zero Red Soft. Suprafața neuniformă a pistei ar putea face necesară rularea la o înălțime mai mare, influențând performanța aerodinamică. Echipele vor trebui să studieze cu atenție datele pentru a găsi cel mai bun set up.

Avancronica, Statelor, Unite

Prognoza meteo pentru Marele Premiu al Statelor Unite:

Vineri (antrenamente libere 1 și Calificările)

  • Condiții:Vineri, cerul va fi senin. Este o zi însorită. Sunt prevăzute temperaturi de până la 34 °C. Având în vedere că indicele UV crește până la 7, se recomandă cu insistență protecția solară. Pe tot parcursul zilei suflă o briză ușoară (7-12 km/h). Vântul suflă peste noapte dinspre vest, iar ziua dinspre nord-vest. Prognoza meteo pentru Austin pentru vineri se așteaptă să fie foarte precisă.
  • Antrenamente libere 1: 30°C / Calificările: 32°C
  • Temperatura maximă așteptată: 34° Celsius
  • Temperatura minimă așteptată: 17° Celsius
  • Șanse de ploaie: 0%.

Sâmbătă (Sprint Shootout – Calificările și Cursa de Sprint)

  • Condiții: Sâmbătă, Până la prânz, cerul va fi senin, dar după prânz sunt așteptați câțiva nori. Este o zi însorită. Temperaturile ating un maxim de 33 °C. Peste noapte până sâmbătă se remarcă un aer ușor (1 până la 7 km/h). În cursul zilei suflă o briză ușoară (7 până la 12 km/h). Vântul suflă în timpul nopții dinspre nord-vest, dimineața dinspre vest, iar după-amiaza dinspre sud. Prognoza meteo pentru Austin pentru sâmbătă este de așteptat să fie foarte precisă.
  • Sprint Shootout – Calificările: 29°C / Cursa de Sprint: 32°C
  • Temperatura maximă așteptată: 33° Celsius
  • Temperatura minimă așteptată: 19° Celsius
  • Șanse de ploaie: 0%.
Avancronica, Statelor, Unite
Publicitate

Duminică (Cursa)

  • Condiții: În cursul nopții și până duminică sunt așteptați câțiva nori, iar în cursul zilei se vor mai depune ceva nori. Soarele nu va fi vizibil. Temperaturile vor atinge un maxim de 29 °C. În timpul nopții și în primele ore ale zilei suflă o briză ușoară (7 până la 12 km/h). După-amiaza se așteaptă o briză ușoară (12 până la 20 km/h). Din când în când, rafalele pot atinge până la 31 km/h. Vântul suflă noaptea și dimineața dinspre sud, iar după-amiaza dinspre sud-est. Prognoza meteo pentru Austin pentru duminică este probabil să fie corectă.
  • Cursa: 26°C
  • Temperatura maximă așteptată: 29° Celsius
  • Temperatura minimă așteptată: 19° de grade Celsius
  • Șanse de ploaie: 0%.

Avancronica, Statelor, Unite

Cinci detalii interesante despre Marele Premiu al Statelor Unite:

  • Începuturi timpurii:
    Șase circuite diferite au găzduit Marele Premiu al Statelor Unite ca parte a campionatului mondial de Formula 1, dar istoria cursei poate fi urmărită până la “Marele Premiu al Automobil Clubului Automobilistic al Americii” – organizat pentru prima dată în 1908 și câștigat de francezul Louis Wagner la volanul unui Fiat pe un traseu de 40 de kilometri în Savannah, Georgia. Evenimentul a mai fost organizat în Milwaukee, Santa Monica și San Francisco înainte de a fi întrerupt.Primul GP al Statelor Unite a fost organizat în 1958, conform regulilor pentru mașini sport, înainte de a se alătura calendarului F1 un an mai târziu, cu o cursă la Sebring – câștigată de Bruce McLaren după ce Jack Brabham a rămas fără combustibil în ultimul tur și a trebuit să-și împingă mașina peste linia de sosire.
  • Găsirea unei case:
    După un an la Sebring și un altul la Riverside, California, cursa s-a mutat la Watkins Glen, în nordul statului New York, pentru următoarele două decenii. GP-ul SUA a dispărut apoi din calendar pentru cea mai mare parte a anilor 1980, chiar dacă alte curse au fost organizate în țară sub diferite denumiri.O pistă stradală din Phoenix, Arizona, a găzduit trei Grand Prix-uri ale Statelor Unite între 1989 și 1991, înainte ca Indianapolis să revină în calendar (care includea anterior celebra cursă de 500 de mile a circuitului) la începutul secolului. Apoi, în 2012, Circuit of the Americas s-a deschis în Austin, Texas, ca o casă special construită pentru Formula 1 în SUA.

Avancronica, Statelor, Unite

  • Construirea COTA (Circuit Of The Americas)
    Planurile pentru circuitul de la Austin au fost anunțate în iulie 2010, iar construcția a început la 31 decembrie în același an – cu un design supravegheat de arhitectul consacrat al Formulei 1, Hermann Tilke, în colaborare cu firma americană HKS.Procesul de construcție a suferit unele eșecuri, în principal legate de dispute contractuale, dar circuitul a fost finalizat la timp pentru ca Mario Andretti să îl inaugureze oficial la 21 octombrie 2012 – parcurgând tururi de circuit într-un Lotus 79, mașina cu care a devenit cel mai recent campion american de Formula 1 în 1978. Circuitul a organizat primul său GP al SUA doar câteva săptămâni mai târziu.
  • Elevație și ondulație
    Modificările de elevație au fost o caracteristică cheie a designului COTA, și nicăieri nu este mai evident decât la turnul distinctiv 1: la care se ajunge printr-o urcare abruptă de 11 procente, care este combinată cu o intrare ultra-largă care încurajează piloții să ia linii diferite.A existat, de asemenea, o mulțime de ondulații neplanificate care s-au format după ce circuitul a fost construit, solul moale de dedesubt ducând la o suprafață neuniformă care a impus echipelor să ruleze la o înălțime mai mare. În ultimii ani au fost efectuate lucrări semnificative de “frezare” și reasfaltare pentru a netezi denivelările.

Avancronica, Statelor, Unite

  • Mare în SUA
    Lewis Hamilton are o afinitate clară cu Statele Unite și a câștigat GP-ul SUA de mai multe ori decât oricine altcineva: a câștigat ultima cursă care a avut loc la Indianapolis în 2007 (a doua sa victorie din carieră, după ce a câștigat și în Canada cu o săptămână mai devreme) și apoi prima care a avut loc la Austin în 2012, înainte de a obține patru victorii consecutive acolo între 2014 și 2017.Asta înseamnă șase victorii în total, cu una mai mult decât a reușit Michael Schumacher să obțină la Indianapolis. Max Verstappen a câștigat ultimele două GP-uri ale SUA, iar o a treia victorie l-ar aduce la același nivel cu Graham Hill și Jim Clark, care au reușit ambele hat-tricks la Watkins Glen în anii 1960.

Avancronica, Statelor, Unite

Date și configurația al circuitului COTA:

  • Primul Marele Premiu F1 găzduit: 2012
  • Numărul de tururi: 56
  • Lungimea circuitului: 5,513 km
  • Distanța totală a cursei: 308,405 km
  • Recordul pe tur: 1:36.139 (Charles Leclerc – 2019)

Avancronica, Statelor, Unite

 

Avancronica, Statelor, Unite

Pneurile și Pista

  • Piloții vor avea C2 ca P Zero Alb hard, C3 ca P Zero Galben medium și C4 ca P Zero Roșu soft pe Circuit of the Americas.
  • Medium și Hard au fost utilizate în cursa de anul trecut. Câștigătorul Max Verstappen a efectuat primul și ultimul stint pe Medium, în timp ce stintul intermediar l-a alergat pe Hard. Au fost două momente de neutralizare cu safety car.
  • Anul acesta Austin va găzdui pentru prima dată în istoria sa un weekend în format „Sprint”. Aceasta înseamnă că vineri va fi doar o oră de antrenamente libere și apoi calificările. Sâmbătă se va desfășura cursa F1 Sprint (precedată de Shootout-ul pentru stabilirea grilei Sprint) în timp ce duminică Grand Prix-ul se va desfășura ca de obicei.

Avancronica, Statelor, Unite

  • Weekendul acesta cursa va fi grand prix-ul cu numărul 75 care se desfășoară în SUA. În total au fost 11 locații diferite care au găzduit curse de grand prix, pe Watkins Glen având loc cele mai multe – 20 în total – urmat de Indianapolis cu 19.
  • Austin a mai găzduit cursa în alte 10 ocazii: cinci dintre acestea au fost câștigate de Lewis Hamilton, ultima dată în 2017. Cu 10 ani înainte, la Marele Premiu al Statelor Unite din 2007, Lewis câștiga prima sa cursă de F1: de acea dată pe Indianapolis.
  • Unele viraje ale Circuit of the Americas, create de Herman Tilke – sunt inspirate de alte faimoase voiraje de pe alte piste renumite. Virajele 3 și 6 sunt reminiscențe ale complexului Maggotts-Becketts de pe Silverstone, virajele de la 12 la 15 sunt inspirate după o secțiune a Hockenheimring, în timp ce secvența 16-18 reproduce celebrul viraj 8 de pe Istanbul Park.
  • F1 Academy va fi prezentă aici pentru prima dată alături de F1, pentru ultima cursă a sezonului. Seria echipată de Pirelli și destinată tinerelor femei pilot va avea trei curse pe circuitul texan și va încorona prima sa campioană. Marta Garcia de la Prema Racing conduce în prezent campionatul cu 235 de puncte, urmată de pilotul ART Grand Prix, Lena Buhler cu 187 de puncte și Hamda al Qubaisi cu 179 de puncte.

Avancronica, Statelor, Unite

Avancronica, Statelor, Unite

 „Austin dă startul unei serii de patru curse – trei dintre acestea se dispută consecutiv – pe continentul american. Seria începe cu Marele Premiu al Statelor Unite: o țară puternic ancorată în tradiția motorsportului, dar care și-a făcut cu adevărat simțită prezența în F1, în ultimii câțiva ani, grație diverselor inițiative implementate de Liberty Media în mai multe zone”.

„Circuit of the Americas a găzduit Marele Premiu al Statelor Unite în fiecare an începând cu 2012, cu excepția anului 2020 când a fost anulat din cauza pandemiei COVID-19. Aș putea descrie COTA drept un circuit complet, cu niveluri medii și ridicate ale apăsării aerodinamice. Virajul 1, de stânga, se distinge în mod special fiind plasat în vârful unei pante de 22m înâlțime și lung de 200m. Acesta face ca startul să fie deosebit de interesant, piloții alegând un număr diferit de trase pentru a găsi cea mai bună linie. După acest viraj urmează un sector cursiv, caracteriazat de o serie de viraje de viteze medii și rapide, până la acul de păr reprezentat de Virajul 11”.

Avancronica, Statelor, Unite

„După acesta urmează o linie dreaptă care face legătura cu ultima parte a circuitului, care este definită de o serie de viraje lente la 90 de grade. Forțele care apasă asupra pneurilor sunt în special cele laterale, destul de echilibrate între față și spate, fără să existe neapărat un viraj unde în mod particular mașina să fie supusă unui stres suplimentar. Este de asemenea importantă tracțiunea pe virajele lente”.

„Asfaltul este destul de denivelat, în ciuda reasfaltării parțiale de anul trecut. Aceasta duce la ușoare derapaje ale mașinilor, ceea ce generează în mod special supraîncălzirea pneurilor. Degradarea observată în Austin este mai mult termică, în timp ce grainingul apare rareori. Cursa s-a desfășurat de fiecare dată toamna: un moment din an când vremea poate fi destul de schimbătoare, chiar și pe o perioadă scurtă. Nu este neobișnuit să vedem o alternanță între zile însorite și ploioase, cu o mare varietate de temperaturi”.

„Formatul Sprint vine în Auston pentru prima dată anul acesta; o altă oportunitate pentru baza de fani care este din ce în ce mai entuziastă legat de modul cum F1 modernă generează din ce în ce mai mult spectacol”.

Avancronica, Statelor, Unite

Avancronica, Statelor, Unite

Când și unde să urmărești Marele Premiu al Statelor Unite în acest weekend:

  • Vineri 20.10.2023, 20:30 – 21:30, Antrenamente Libere I
    F1TVPro, Digisport 2, Orange Sport 3, Prima Sport 5
  • Sâmbăta 21.10.2023, 00:00 – 01:00, Calificări (pentru Cursa de Duminica)
    F1TVPro, Digisport 2, Orange Sport 3, Prima Sport 2
  • Sâmbăta 21.10.2023, 20:30 – 21:14, Sprint Shootout (Calificări pentru Cursa de Sprint)
    F1TVPro, Digisport 3, Orange Sport 3, Prima Sport 4
  • Duminica 22.10.2023, 01:00 – 02:00, Cursa de Sprint
    F1TVPro, Digisport 1, Orange Sport 3, Prima Sport 3
  • Duminica 22.10.2023, 22:00 – 00:00, Cursa Principala
    F1TVPro, Digisport 4, Digisport 4K), Orange Sport 3, Prima Sport 3, Prima Sport 4K

Avancronica, Statelor, Unite

Dragi fani Formula 1 și Motorsport,

Pentru a continua să îmbunătățim experiența urmăritorilor noștri pe această rețea de socializare, am decis că, din cauza numeroaselor cazuri în care oamenii sunt blocați de pe chat-urile comunității, ar trebui să oferim o alternativă pentru aceste grupuri de chat. Vă invităm pe toți să aruncați o privire la https://chat.gp24.ro/ în timpul viitorului weekend de cursă pentru Marele Premiu al Statelor Unite, care va avea un grup dedicat pe aplicația noastră de chat. Există, de asemenea, câteva grupuri pentru echipele de top, dacă doriți să discutați acolo cu fani care gândesc la fel.

În acest moment, chat-ul este accesibil din orice browser mobil, laptop și desktop prin intermediul următorului link: https://chat.gp24.ro/ Participarea la chat nu necesită crearea unui cont, iar singurul dezavantaj este că setările de profil nu vor fi salvate și unele vor trebui completate de fiecare dată când vă conectați. Așteptăm cu nerăbdare să vă primim în grupul (grupurile) de chat cu moderare umană, unde vom încerca să reducem moderarea la strictul necesar pentru a maximiza libertatea de opinie și de exprimare în limitele bunului simț.

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Avancronica, Statelor, Unite
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media - Pirelli Motorsport
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: Pirelli Romania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media - Pirelli Motorsport

Latest Posts

Don't Miss