Latest Posts

Avancronica, Marele Premiu al Mexicului – Pirelli Report (+Program TV)

Vizualizări: 14720

Avancronica: Weekendul Marelui Premiu al Statelor Unite a fost un weekend absolut palpitant, cuprinzând curse captivante, emoții în afara circuitului și penalizări tardive din partea FIA și descalificări ulterioare pentru Charles Leclerc și Lewis Hamilton.

Evenimentul de pe Circuit of the Americas (COTA) a avut de toate. După care , Formula 1 își îndreaptă acum atenția către următoarea etapă a triplei curse din America, Marele Premiu al Mexicului. Circuitul Autodrome Hermanos Rodriguez, care a fost un punct de reper în acest sport încă din 1963, este renumit mai ales pentru cursa lungă până la primul viraj, care oferă în mod constant unele dintre cele mai dramatice starturi din cursele de Formula 1.

Avancronica, Marele, Premiu

Pentru Sergio Perez de la Red Bull Racing, îl așteaptă o cursă specială pe terenul său, unde poartă speranțele fanilor săi. În ciuda faptului că se află în umbra coechipierului său Max Verstappen pe parcursul sezonului 2023, rapoartele SpeedWeek afirmă că Sergio Perez păstrează o perspectivă “optimistă” în ceea ce privește șansele sale de a obține o victorie în acest weekend. Recenta descalificare a lui Lewis Hamilton la Marele Premiu al SUA i-a oferit lui Sergio Perez un avantaj de 39 de puncte față de pilotul echipei Mercedes AMG F1 în cursa pentru locul al doilea în campionatul piloților, ceea ce îi permite lui Sergio Perez să se concentreze asupra cursei sale fără să se îngrijoreze de pilotul Mercedes care îl urmărește.

Pe măsură ce acțiunea se desfășoară, GP24 Media este aici pentru a vă ține la curent, iar în acest articol vă oferim o previzualizare extinsă, o perspectivă asupra a ceea ce trebuie să vă așteptați, programul cursei și pronosticuri pentru Marele Premiu din Mexico City. Red Bull Racing a rămas dominantă pe parcursul sezonului 2023, câștigând fiecare cursă cu excepția Marelui Premiu din Singapore. Max Verstappen rămâne favorit, după ce a obținut patru victorii dominante pe Autodromo Hermanos Rodriguez în 2017, 2018, 2021 și 2022, după cum relatează Stats F1.

Echipele Mercedes AMG F1 și Red Bull Racing sunt singurele două echipe care au înregistrat victorii pe acest circuit de la revenirea sa în calendarul F1 în 2015; cu toate acestea, Zak Brown și echipa sa McLaren vor avea, de asemenea, șanse să obțină prima victorie de la victoria lui Daniel Ricciardo la Marele Premiu al Italiei din 2021.

Avancronica, Marele, Premiu

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Iată considerații tehnice pentru Marele Premiu al Mexicului:

  • Performanța motorului:Primul aspect demn de remarcat al circuitului mexican este locația sa – 2200 de metri deasupra nivelului mării – ceea ce face ca acest eveniment să fie deosebit de solicitant. În ciuda celor două linii drepte lungi, suntem obișnuiți să vedem mașini cu setări de forță de apăsare medie și mare pentru a contracara aerul rarefiat. Pista este foarte limitată din punct de vedere al puterii. Necesitatea ca echipele să folosească aripi spate cu sarcină mare înseamnă că motoarele joacă un rol mai mare în împingerea mașinilor pe cele două linii drepte principale.În plus, motoarele sunt supuse unui stres mai mare.În ultimii ani, anumite unități de putere (cum ar fi cele de la Honda) au excelat în aceste condiții. Altele, inclusiv Ferrari, s-au luptat mai mult la viteze turbo ridicate. În acest sens, vitezele de top ar putea fi diferite față de ceea ce am văzut în acest an. În mod specific, Ferrari nu va avea la dispoziție toți caii putere de care dispune Power Unit 066/7.

Avancronica, Marele, Premiu

  • Aerodinamica:
    McLaren a depășit în sfârșit Aston Martin în clasament, după o cursă lungă începută în Austria, în timp ce lupta pentru locul doi este din ce în ce mai strânsă, în ciuda potențialului arătat de Mercedes W14 în ultimele două etape. Marele Premiu al Mexicului va oferi răspunsuri cu privire la cât de mult din performanța Mercedes a provenit din garda sa la sol. Mexicul oferă, de asemenea, un test diferit pentru Mercedes și pentru noul său W14 actualizat.În acest weekend, rezistența intrinsecă a mașinii papaya va fi mai puțin evidentă.Acest lucru ar putea fi un avantaj pentru Norris și Piastri. Formatul tradițional al F1 revine, oferind inginerilor trei sesiuni de antrenamente pentru a optimiza configurația înainte de calificări. În ceea ce privește configurația pistei, cele trei sectoare împart destul de bine circuitul. Sectorul unu include cele două linii drepte lungi, unde va conta eficiența cu DRS. Al doilea sector începe cu o secțiune foarte lentă și apoi se accelerează în serpentine. Este crucial ca piloții să folosească curbele pentru a optimiza corect timpul pe tur. Ultimul sector este cel mai tehnic, cu viteze care ating minime de 65 km/h.
    Toate aceste caracteristici se potrivesc mașinii din Maranello, dar altitudinea va juca, de asemenea, un rol important în alegerea set-up-ului. Altitudinea își va pune de asemenea amprenta asupra set-up-ului, iar acest lucru ar putea da o dilemă inginerilor. Pista este foarte limitată în ceea ce privește puterea. Necesitatea ca echipele să folosească aripi spate cu sarcină mare înseamnă că motoarele joacă un rol mai important în împingerea mașinilor pe cele două linii drepte principale.

Avancronica, Marele, Premiu

  • Pneuri:
    Spre deosebire de 2022, când a fost adusă gama “intermediară” de compoziții, Pirelli a ales să folosească compozițiile mai moi în acest weekend: C3, C4 și C5. Aderența produsă de asfalt este semnificativ mai mică decât media, având în vedere că rugozitatea este printre cele mai scăzute din întregul calendar. Acest lucru ar trebui, potrivit Pirelli, să favorizeze o mai mare diversitate între strategii.În plus, vineri, fiecare pilot va primi “două seturi de prototipuri din acest nou compus (C4) pe care să le folosească după cum dorește.După ce datele vor fi analizate, vom decide dacă vom aproba sau nu această versiune pentru a fi utilizată în 2024”. În timpul cursei, graining-ul este un fenomen destul de frecvent pe acest circuit. Acest lucru se datorează în parte faptului că anvelopele sunt supuse unei alunecări mai mari pe măsură ce se confruntă cu altitudini mai mari.

Avancronica, Marele, Premiu

Prognoza meteo pentru Marele Premiu al Mexicului: MeteoBlue / Weather)

Vineri (Antrenamente libere 1 și Antrenamente libere 2)

  • Condiții:În cursul nopții de azi spre vineri există o șansă de furtuni și ploi locale. În cursul zilei vremea se va însenina până când vor rămâne doar câțiva nori. Va fi o zi însorită. Sunt prognozate temperaturi de până la 23 °C. În condițiile în care indicele UV crește până la 9, se recomandă insistent protecția solară. Peste noapte până vineri suflă o briză ușoară (7 până la 12 km/h). În cursul zilei se așteaptă o briză ușoară (12 până la 20 km/h). Sunt posibile rafale de până la 42 km/h. Vântul suflă în timpul nopții dinspre nord-vest, dimineața dinspre nord, iar după-amiaza dinspre sud-est.
  • Antrenamente libere 1: 22°C / Antrenamente libere 2: 22°C
  • Temperatura maximă așteptată: 23° Celsius
  • Temperatura minimă așteptată: 15° Celsius
  • Șanse de ploaie: 5%.

Avancronica, Marele, Premiu

Sâmbătă (Antrenamente Libere 3 – Calificările)

  • Condiții: În timpul nopții și în primele ore ale zilei, cerul este mai mult noros, dar majoritatea norilor dispar după amiază. Este o zi însorită. Sunt prevăzute temperaturi de până la 24 °C. Indicele UV urcă până la 11, nu uitați să folosiți cremă de protecție solară atunci când vă petreceți ziua afară. Pe timpul nopții până sâmbătă se așteaptă o briză moderată (20 până la 29 km/h). Sâmbătă dimineața suflă o briză ușoară (7 până la 12 km/h). Pentru după-amiaza se așteaptă o briză ușoară (12 la 20 km/h). Sunt posibile rafale de până la 39 km/h. Vântul suflă în timpul nopții de la nord-vest, dimineața de la nord și după-amiaza de la nord-est.
  • Antrenamente Libere 3: 21°C / Calificările: 24°C
  • Temperatura maximă așteptată: 24° Celsius
  • Temperatura minimă așteptată: 13° Celsius
  • Șanse de ploaie: 0%.

Avancronica, Marele, Premiu

Duminică (Cursa)

  • Condiții: Noaptea și ziua sunt așteptați câțiva nori. Este o zi însorită. Sunt prevăzute temperaturi de până la 24 °C. Cu un indice UV de până la 11, asigurați-vă că vă protejați corespunzător pielea. În timpul nopții și după-amiaza se așteaptă o briză ușoară (12 până la 20 km/h). Dimineața suflă o briză ușoară (7-12 km/h). Din când în când, rafalele ar putea ajunge până la 33 km/h. Vântul suflă de la nord-vest în timpul nopții, dimineața de la nord-est, iar după-amiaza de la nord.
  • Cursa: 23°C
  • Temperatura maximă așteptată: 24° Celsius
  • Temperatura minimă așteptată: 14° de grade Celsius
  • Șanse de ploaie: 0%.

Avancronica, Marele, Premiu

Cinci detalii interesante despre Marele Premiu al Mexicului:

  • Frați deschizători de drumuri
    Marele Premiu al Mexicului are loc pe Autodromo Hermanos Rodriguez din Ciudad de Mexico, care poartă numele fraților Ricardo și Pedro Rodriguez, primii eroi ai cursei din țară. Ricardo rămâne cel mai tânăr pilot care a concurat vreodată pentru Scuderia Ferrari în Formula 1, la vârsta de 19 ani, dar a fost ucis în mod tragic în timpul antrenamentelor pentru primul Mare Premiu al Mexicului din istorie, în 1962.
    Pedro a continuat să câștige în Formula 1 și la Le Mans, dar și-a pierdut și el viața pe pistă în timp ce concura cu mașini sport în Germania, în 1971. Mexicul a fost retras din calendarul F1 în urma acestei duble pierderi dureroase, dar moștenirea fraților a rămas vie.
  • Reuniunea din anii ’80
    F1 a revenit pe circuitul reconstruit în 1986, când Gerhard Berger a obținut o primă victorie celebră în F1 pentru Benetton, după ce a terminat întreaga cursă cu un singur set de pneuri Pirelli, în timp ce rivalii sufereau o uzură mare a pneurilor pe suprafața abrazivă și accidentată.
    Alain Prost și Nigel Mansell au fost amândoi dublu câștigători ai cursei în anii următori, deși cel din urmă a devenit poate cel mai cunoscut în Mexic pentru că l-a depășit pe Berger pentru a obține locul al doilea în cursa din 1990, în jurul părții exterioare a virajului Peraltada, pe atunci înclinat. De atunci, acest viraj a fost redenumit în onoarea sa, iar Nigel Mansell a fost numit ambasador al Marelui Premiu al Mexicului atunci când cursa a revenit în calendar în epoca modernă.

Avancronica, Marele, Premiu

  • Vedete ale stadionului
    După 23 de ani de absență, Mexicul a revenit din nou în 2015, circuitul fiind supus unei noi revizii majore pentru a-l aduce la standardele moderne. Cea mai notabilă schimbare a fost aceea de a rula circuitul printr-un fost teren de baseball, Foro Sol, ocolind prima jumătate a virajului Peraltada: o decizie luată deoarece nu exista spațiu pentru a extinde zona de pistă în exterior. Rezultatul este o adevărată secțiune de stadion, cu o atmosferă incredibilă pe măsură, motiv pentru care și ceremonia de podium are loc acum acolo.
  • Punctul culminant al F1
    La o altitudine de 2285 de metri, Mexico City este cel mai înalt circuit de Formula 1, cu o diferență destul de mare, iar aerul mai rarefiat de la această altitudine are un impact asupra mașinilor în diferite moduri. În timp ce un motor aspirat în mod normal ar pierde până la 25% din putere, unitățile de propulsie hibride turbo moderne din F1 se descurcă mult mai bine – deși există încă provocări semnificative pentru răcire.
    Rezistența aerodinamică mai mică permite atingerea unor viteze impresionante de peste 350 km/h pe lunga linie dreaptă principală, dar forța de apăsare în viraje este redusă. Echipele încearcă să compenseze acest lucru prin rularea unor niveluri maxime ale aripilor, ceea ce pot face fără a pierde prea mult în ceea ce privește viteza în linie dreaptă. În ceea ce privește configurația mașinii, Mexicul este destul de diferit de majoritatea locurilor.

Avancronica, Marele, Premiu

  • Lupta cu taurii
    Mexicul este un teren de vânătoare fericit pentru Max Verstappen – dar unde nu este, în aceste zile? Actualul campion a obținut acolo a treia și a cincea victorie din cariera sa în F1 (în 2017 și 2018) și a mai câștigat și în 2021 și 2022. Acest lucru l-a făcut cel mai de succes pilot din istoria GP-ului mexican, depășind cele trei victorii obținute de Jim Clark.
    Dar chiar dacă Max Verstappen va reuși să obțină cinci victorii în 2023, cele mai mari urale din Foro Sol vor fi cu siguranță rezervate coechipierului său de la Red Bull Racing, eroul național mexican Sergio Perez – mai ales dacă își repetă podiumul de la ultimele două ediții. După o serie dezamăgitoare de noroc în cea mai mare parte a celei de-a doua jumătăți a sezonului, este Mexico City locul în care Checo poate face cu adevărat diferența?

Avancronica, Marele, Premiu

Date și configurația al circuitului Autódromo Hermanos Rodríguez:

  • Primul Marele Premiu F1 găzduit: 1963
  • Numărul de tururi: 71
  • Lungimea circuitului: 4,304 km
  • Distanța totală a cursei: 305,354 km
  • Recordul pe tur: 1:17.774 (Valtteri Bottas – 2021)

Avancronica, Marele, Premiu

Avancronica, Marele, Premiu

Pneurile și Pista

  • În Mexic echipele vor avea C3 ca P Zero Alb hard, C4 ca P Zero Galben medium și C5 ca P Zero Roșu soft: un pas mai soft, comparativ cu 2022.
  • Graining-ul apare adesea pe această pistă, mașinile derapând mai mult din cauza efectului aerodinamic redus și altitudinii.
  • Max Verstappen este cel mai de succes pilot în Mexico City, cu patru victorii din șapte participări. Aceasta înseamnă și că Red Bull are aici mai multe victorii decât oricare altă echipă.
  • O singură oprire a fost strategia cea mai populară anul trecut. Max Verstappen a pornit cu un set utilizat de soft-uri și apoi a încheiat cursa pe medium, în fața lui Lewis Hamilton care a pornit în cursă pe medium și a încheiat pe hard.
  • Există o diferență mare de temperatură între startul și finalul fiecărei zile: un factor de care trebuie ținut cont când se analizează rata potențială de degradare.

Avancronica, Marele Premiu al Mexicului – Pirelli Report (+Program TV)

Avancronica, Marele, Premiu

 „A doua oprire a Formulei 1 pe continentul american va avea loc la Mexico City pe circuitul ce poartă numele a doi frați, Pedro și Ricardo Rodriguez: frați care sunt eroi ai motorsportului local, în anii 1960 și 1970. Pista, localizată în zona de vest a orașului, are cu puțin peste patru kilometri lungime, 17 viraje și se află la peste 2000m altitudine. Aceasta are un efect important asupra performanțelor mașinii, aerul mai rarefiat reducând drag-ul și de asemenea forța de apăsare aerodinamică”.

 „Drept rezultat, setările aero ale mașinilor vor fi similare cu cele de pe circuitele cu apăsare aerodinamică mare – dar cu un efect mai redus asupra pneurilor. Aderența oferită de asfalt nu oferă avantaje, abrazivitatea fiind printre cele mai reduse din calendar”.

Avancronica, Marele, Premiu

 „Anul acesta am decis să aducem cele mai soft compoziții în Mexic – C3, C4 și C5 – după o reflecție atentă pe baza informațiilor de anul trecut, precum și pe simulările pe care ni le-au oferit echipele. Aceasta ar trebui să ducă la o mai largă varietate de strategii în cursă, deschizându-se totodată ușa și pentru strategii cu câte două opriri. Anul trecut, când am ales C2, C3 și C4, aproape toți piloții au oprit o singură dată, utilizând în principal soft și medium”.

 „Mexic ne oferă de asemenea șansa de a testa o nouă variantă a compoziției C4 alături de toate echipele. Pe parcursul celor două ore de antrenamente de vineri fiecare pilot va avea câte două seturi din aceste pneuri prototip pentru a le utiliza după dorință. Odată ce vom analiza datele, vom decide dacă vrem sau nu să omologăm această variantă pentru 2024”.

Avancronica, Marele, Premiu

Avancronica, Marele, Premiu

Când și unde să urmărești Marele Premiu al Mexicului în acest weekend:

  • Vineri 27.10.2023, 21:30 – 22:30, Antrenamente Libere I
    F1TVPro, Digisport 4, Orange Sport 4, Prima Sport 5
  • Sâmbăta 28.10.2023, 01:00 – 02:00, Antrenamente Libere II
    F1TVPro, Digisport 2, Orange Sport 3, Prima Sport 1
  • Sâmbăta 28.10.2023, 20:30 – 21:14, Antrenamente Libere III
    F1TVPro, Digisport 3, Orange Sport 3, Prima Sport 4
  • Duminica 29.10.2023, 00:00 – 01:00, Calificări
    F1TVPro, Orange Sport 3, Prima Sport 2
    La momentul publicării acestui articol, Digi Sport nu avea în program transmisia în direct a calificărilor F1.
  • Duminica 29.10.2023, 22:00 – 00:00, Cursa
    F1TVPro, Digisport 2, Digisport 4K), Orange Sport 3, Prima Sport 3, Prima Sport 4K

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media - Pirelli Motorsport
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: Pirelli Romania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media - Pirelli Motorsport

Latest Posts

Don't Miss