Latest Posts

Avancronica F1 Monaco, Primul GP European in 2023.

Vizualizări: 11949

Marele Premiu al Principatului Monaco este unul dintre cele mai importante evenimente din calendarul sporturilor cu motor și, de asemenea, primul loc în care piloții echipei Red Bull Racing nu sunt în avantaj încă de la start. La Monaco se poate întâmpla orice.

Sigur, poate că nu se pretează la cele mai palpitante curse în general, dar priveliștea mașinilor de Formula 1 în continuă expansiune care încearcă să străbată străzile din Monte Carlo nu va îmbătrâni niciodată. Starul echipei Red Bull Racing, Max Verstappen, a triumfat pentru prima dată pe acest circuit în 2021, dar nu a putut să-l împiedice pe Sergio Perez să facă același lucru la Monaco anul trecut. Monaco ar putea fi prima cursă din 2023 în care un Red Bull nu câștigă dacă echipa sau piloții nu sunt la înălțime.

Monaco

Cei doi piloți Ferrari, Charles Leclerc și Carlos Sainz, vor fi amândoi determinați să își îmbunătățească prestațiile la Monaco după un început de sezon 2023 sub așteptări. Charles Leclerc, născut la Monaco, va fi deosebit de motivat să reușească pe teren propriu, după ce nu a reușit să termine cursa în primele sale trei încercări, înainte ca o eroare de strategie a echipei în 2022 să pună capăt speranțelor sale de victorie.

De asemenea, echipa Mercedes AMG F1 va încerca să demonstreze valoarea celei de-a doua mașini din acest sezon, așa-numita mașină B își va etala pentru prima dată noile sidepods la Monaco. Atât George Russell, cât și septuplul campion Lewis Hamilton vor căuta să fie în față la Monaco.

Și mai există și Aston Martin Racing, proaspăt inspirată de un contract de motoare de uzină la orizont pentru 2026, cu un Fernando Alonso care nu poate fi niciodată exclus în totalitate pentru o victorie surpriză în cazul în care ceilalți piloți vor da greș. Cu 4 locuri 3 în palmares în acest sezon, credem că va fi omul de urmărit.

Monaco

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Cinci date interesante despre Marele Premiu de la Monaco:

  1. Primul Grand Prix a fost organizat în 1929 – Marele Premiu al Principatului Monaco a fost organizat în 1929 de Antony Noghès prin intermediul Automobile Club de Monaco. Antony Noghès a propus crearea unui Grand Prix automobilistic pe străzile din Monte Carlo. În mod surprinzător, a obținut aprobarea oficială a Prințului Ludovic al II-lea. În plus, a fost susținut de pilotul monegasc de Grand Prix Louis Chiron.
  2. Marele Premiu de la Monaco are cea mai scurtă distanță pe tur dintre toate cursele de Formula 1 – Marele Premiu de la Monaco este singurul Mare Premiu care nu respectă distanța minimă de 305 kilometri (190 de mile) impusă de FIA pentru cursele de Formula 1. Are cea mai scurtă distanță pe tur de circuit dintre toate cursele de Formula 1. Marele Premiu al Principatului Monaco are o lungime a razei de 260,5 km. Cu toate acestea, necesită, de asemenea, cele mai multe tururi dintre toate circuitele pentru a finaliza cursa – 78 de tururi în total.
  3. Montarea circuitului durează șase săptămâni, iar demontarea durează trei săptămâni – Marele Premiu al Principatului Monaco necesită 6 săptămâni și aproximativ 250 de muncitori pentru a asambla circuitul, pe străzile din Monte Carlo și La Condamine. Cu toate acestea, îndepărtarea după cursă durează trei săptămâni. Structura include aproximativ 33 km de bariere de siguranță, 20.000 de metri pătrați de garduri de sârmă și 3.600 de anvelope pentru a crea bariere. În plus, 1.100 de tone de tribună.

Monaco

  1. Marele Premiu de la Monaco este cea mai solicitantă cursă din punct de vedere tehnic – Pilotul brazilian de curse Nelson Piquet a comparat condusul la Monaco cu “mersul pe bicicletă prin sufragerie”. Este cea mai solicitantă cursă din punct de vedere tehnic. În plus, este testul suprem al abilităților de conducere. În momentul în care un pilot ajunge la linia de sosire. Conducătorul trebuie să facă aproape 5.000 de schimbări de viteze.
  2. Nu a existat un podium propriu-zis la această cursă până în 2017 – Nu a existat un podium propriu-zis în cursa pentru Marele Premiu de la Monaco. Înainte, o secțiune a pistei a fost închisă după cursă pentru a acționa ca parc închis. Un loc în care mașinile sunt ținute pentru inspecția oficială. Primii piloți obișnuiau să își lase mașinile acolo. Piloții mergeau direct la loja regală, unde avea loc ceremonia “podiumului”.

Monaco

Date și configurația circuitului din Monaco:

  • Primul Mare Premiu găzduit: 1929
  • Numărul de tururi: 78
  • Lungimea circuitului: 3,337 km
  • Distanța totală a cursei: 260,286 km
  • Recordul pe tur: 1:12.909 (Lewis Hamilton – 2021)

Monaco

Pneurile și pista:

  • Cele mai soft trei compoziții din gama Pirelli pentru Formula 1 vor fi prezente la Monaco: C3 ca P Zero Alb hard, C4 ca P Zero Galben medium și C5 ca P Zero roșu soft.
  • Lungimea totală a acestui circuit istoric este de doar 3,337km, 68 de curse având loc aici, iar cel mai de succes pilot în privința victoriilor fiind Ayrton Senna. Legendarul brazilian a trecut primul linia de sosire de fiecare dată între 1987 și 1993, cu o singură excepție în 1988 – când a abandonat în momentul când se afla la conducere.
  • Monaco are cea mai scăzută viteză medie pe un tur de circuit din întreg campionatul, aproape 150km/h.
  • Aderența este redusă, iar uzura limitată. Cele mai moi compoziții oferă un bun nivel de aderență în privința tracțiunii, dar aderența mecanică rămâne limitată. Aceasta nu previne unele derapaje: un factor determinant în apariția grainingului.
  • Toate tipurile de pneuri aduse la Monaco au fost utilizate pe o vreme schimbătoare în acest Grand Prix anul trecut: Cinturato Blue de ploaie, Cinturato Verde – intermediar, și cele trei compoziții slick. Pe o pistă uscată, cursa este cu o singură oprire aproape pentru fiecare, dar anul trecut unii piloți au oprit și de câte trei ori.
  • Noul pneu de ploaie Cinturato Albastru – care nu mai are nevoie de preîncălzire – și care ar fi trebuit să debuteze la Imola, va fi acum utilizat la Monaco – precum și pentru restul sezonului.

Monaco

Monaco

 „O cursă care a făcut istorie!”
„Ne îndreptăm către Marele Premiu de la Monaco dar care va fi diferit de ceea ce ne-am așteptat. Ar fi trebuit să fie a doua cursă din prima triplă europeană, dar în schimb va fi prima datorită anulării celei de la Imola. Acele imagini ale devastărilor sunt încă vii în mintea noastră și dorim să ne exprimăm solidaritatea încă odată cu familiile victimelor, precum și cu aceia care au suferit pierderi însemnate”.

„Monaco a scris propriul capitol în istoria curselor de Formula 1. Caracteristicile acestui circuit unic, aproape nealterat de peste 60 de ani, îl fac cu aproape de fiecare dată un izvor de surprize neașteptate. Niciun alt circuit nu permite pilotului să compenseze prin talent și curaj inconvenientele de ordin tehnic ale propriei mașini, iar un singur incident aici poate schimba întreg deznodământul. Dificultatea de a depăși poate uneori altera spectacolul cursei, dar din acest motiv calificările de sâmbătă sunt cele mai importante, poziția pe grilă având aici o importanță covârșitoare pentru rezultatul de duminică”.

„Așa cum este adeseori cazul pe un circuit stradal, Pirelli a nominalizat cele mai noi trei compoziții din gamă. Una dintre particularitățile pistei de la Monaco este și aceea că circuitul se deschide pentru trafic în fiecare seară, ceea ce înseamnă că este foarte dificil ca pista să se păstreze gumată, suprafața devenind și mai alunecoasă. Cum Imola a fost anulată, Monaco ar putea reprezenta debutul pentru noul pneu de ploaie Cinturato Albastru care nu mai are nevoie de preîncălzire, desigur în funcție de condițiile meteo: un alt factor potențial de care trebuie ținut cont în acest weekend”.

Monaco

Monaco

Când și unde să urmărești Marele Premiu de la Monaco în acest weekend:

  • Vineri 26.05.2023, 14:30 – 15:30, Antrenamente Libere I
    F1TV Pro, Digisport 3 (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 1
  • Vineri 26.05.2023, 18:00 – 19:00, Antrenamente Libere II
    F1TV Pro, Digisport 3 (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 1
  • Sâmbăta 27.05.2023, 13:30 – 14:30, Antrenamente Libere III
    F1TV Pro, Digisport 1, (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 3
  • Sâmbăta 27.05.2023, 17:00 – 18:00, Calificări
    F1TV Pro, Digisport 3 (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 3
  • Duminica 28.05.2023, 16:00 – 18:00, Cursa
    F1TV Pro, Digisport 1 (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 1

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Monaco
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media / Pirelli Motorsport
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: Pirelli Romania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Pirelli Motorsport

Latest Posts

Don't Miss