Latest Posts

Automobilismului Sportiv Românesc: După 20 de ani. O cursă pentru normalitate.

Vizualizări: 28543

A trebuit să se irosească o generație întreagă până să se facă puțină lumină în situația neclară a administrării automobilismului sportiv românesc.

O frază aruncată „meșteșugit” într-o lege a sportului în anul 2000, un document eliberat prea ușor de minister în 2010, aveau să genereze zeci de procese, sute și mii de discuții și documente contradictorii și, cel mai grav, TIMP consumat pentru orice altceva decât pentru dezvoltarea automobilismului sportiv.

Construcția începută de o mână de sportivi în 2004, devenită apoi, în 2005, Federația Română de Automobilism Sportiv, structura firavă care s-a clătinat atâția ani sub procesele și presiunile din exterior, este din acest moment chiar SINGURA structură cu competențe de organizație sportivă națională din România.

A fost o luptă surdă, lungă, obositoare, nedorită, dar asumată, pe care am preluat-o de la echipele care au condus federația înaintea noastră și pe care am continuat-o cu răbdare, cu încredere în dreptate, cu credință pentru adevăr. Am fost și frustrați, am fost și triști, am fost de multe ori pe punctul de a renunța, la un moment dat am fost chiar la două voturi distanță de a pierde lupta.

A fost un consum de timp și de resurse pe care m-aș fi bucurat să nu fim nevoiți să le facem. Am spus mereu că în cei șase ani de FRAS, noi am consumat în jur de 30% din timp, poate chiar mai mult, pentru a explica situația în care ne aflam, răspunzând la acuze sau cerându-ne drepturile. Unde am fi fost dacă nu aveam această piatră atârnată de gât? Greu de spus. Evident însă, puteam fi mult mai bine. S-au pierdut ani de progres, de cunoaștere, de dezvoltare.

Automobilismului Sportiv Românesc

Nu simt bucuria victoriei. Poate pentru că nu este o victorie a dezvoltării, a creației, a viziunii, ci o victorie a supraviețuirii. Nu simt că ne putem lăuda cu ce am obținut. Dar pot spune cu tărie că s-a dovedit încă o dată că avem dreptate, că lupta pentru apărarea drepturilor FRAS este corectă, că drumul pe care ne aflăm este cel bun și că cei care au avut încredere în noi au acum încă o dovadă a alegerii lor corecte.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Automobil Clubul Român, o asociație pe care altfel o apreciez, nu mai poate emite pretenții de autoritate sportivă națională, nu mai poate organiza competiții, nu mai poate desfășura activități de automobilism sau karting sportiv pe teritoriul României. Noi nu am dorit niciodată să îngrădim vreun drept LEGAL al cuiva de a face sport, nici în viitor nu se va întâmpla asta. Dar ACR încălca drepturile primordiale ale FRAS, era într-o stare de ilegalitate imensă, încă mai este din alte puncte de vedere, dar atât timp cât nu mai aduce prejudicii FRAS, nu le consider interesul nostru.

Vom transmite documentul atașat tuturor instituțiilor (care considerăm că trebuie informate) din țară și din afara țării și sper că de acum înainte, cel puțin timpul rămas din acest mandat, să fie dedicat exclusiv dezvoltării automobilismului sportiv românesc, inclusiv intrării în structurile omonime internaționale, așa cum am promis membrilor atât în 2015, cât și în 2019.

Vă mulțumesc tuturor membrilor, sportivilor care ați crezut în noi și într-o organizație FRAS puternică! Mulțumesc colegilor din conducerea Federației care au stat drepți alături de mine și au rezistat presiunilor și incertitudinii! Îi mulțumesc fostului președinte, domnul Ovidiu Mazilu, pentru efortul său continuu și pentru susținerea luptei chiar și după încheierea mandatului său. Le mulțumesc pentru susținere și membrilor Comisiei de Sport din Camera Deputaților, în mod special președintelui acesteia, domnul Tudor Pop. Îi mulțumesc domnului ministru Eduard Novak și departamentelor de specialitate din MTS pentru că au semnat acest document de restaurare a dreptății și adevărului.

Nu aș fi fost în poziția de a scrie nimic din rândurile astea fără susținerea fostului ministru al sportului, actual senator, domnul Bogdan Matei, un OM pentru sport, care după ce a înțeles situația în care ne aflam, ne-a susținut cum nu a făcut-o nimeni.

FRAS, mereu înainte!

Cu respect,
Norris Măgeanu

Președinte Federația Română de Automobilism Sportiv

Mai multe știri despre Motorsportul Românesc sub egida FRAS găsiți AICI.

Sursa: Comunicat FRAS (Federația Română de Automobilism Sportiv)
Photocredit: FRAS (Federația Română de Automobilism Sportiv)
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Comunicat FRAS (Federația Română de Automobilism Sportiv)

Latest Posts

Don't Miss