Latest Posts

Austria acum un an: Ultima victorie a celor de la Ferrari în Formula 1

Vizualizări: 15611

Austria- Spielberg este locul în care Ferrari a obținut ultimul triumf în Formula 1. GP24.RO face o retrospectivă a unui an de declin, fără momente importante.

În 2022, Formula 1 a intrat într-o nouă eră. După ce Mercedes și Red Bull au decis între ele titlul din 2021, Ferrari a fost cea care a avut cel mai bun start. F1-75 nu era doar frumos de privit, ci și rapid, fiabil și cuminte. În timp ce Mercedes se pierduse complet cu acest concept, Red Bull a apărut ca singurul concurent al Ferrari.

Dar RB18 a avut probleme: era clar obez, cu o greutate prea mare, cu un reglaj nepotrivit și nu era fiabil. Când Charles Leclerc a câștigat a doua cursă a sezonului la a treia etapă de la Melbourne, părea deja o dominație Ferrari: Două victorii și un loc doi erau doar o față a monedei. Max Verstappen se retrăsese de două ori în cele trei curse. În plus, a existat un ritm de cursă dezolant până la retragere în Australia.

Ferrari

Ferrari, în special Leclerc, părea superior lui Red Bull din toate punctele de vedere. Dar valul părea să se schimbe chiar în următoarele curse. Ferrari a făcut greșeli izolate și a pierdut din ce în ce mai mult ritmul de cursă. Cu toate acestea, a rămas o luptă de la egal la egal în campionatul mondial.

Dar deja la Spielberg, în cursa 11 din 22, avea să aibă loc ultimul triumf Ferrari din sezonul 2022 – și a fost o surpriză totală. Nici măcar în calificări, disciplina de paradă a Scuderiei, nu au putut da lovitura pe Red Bull Ring. Iar cursa de sprint i-a revenit relativ ușor și lui Max Verstappen la Red Bull.

Austria

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Apoi, în duminica cursei, marea și până în prezent ultima surpriză. Cu un ritm de cursă superior și o uzură semnificativ mai bună a pneurilor, Leclerc a obținut victoria. L-a depășit pe viitorul campion mondial de mai multe ori pe pistă.

Până în ziua de azi, Red Bull încă se întreabă cum s-a putut întâmpla acest lucru. Retrospectiv, ultimele câteva tururi ale sprintului ar fi trebuit să fie luate mai în serios – Leclerc a recuperat un pic acolo. Cu toate acestea, oricum, nu s-ar fi putut schimba nimic în set-up, deoarece regulile parc-ferme se aplică deja din calificări încolo.

Ferrari

Binotto se face de râs: 0 victorii în loc de 10
Doar două săptămâni mai târziu, însă, a avut loc un eșec uriaș în duelul din campionatul mondial: în lupta pentru victorie, Leclerc a zburat. Șeful echipei de la acea vreme, Mattia Binotto, a lansat o provocare directă pentru cursa de o săptămână mai târziu: “Nu vrem doar să câștigăm în Ungaria, vrem să câștigăm de două ori!

Cu o strategie eșuată, Carlos Sainz și Charles Leclerc au terminat pe locurile patru și șase. Dar aceasta nu a fost cea mai jenantă parte a provocării lui Binotto. În Franța, italianul a continuat cu: “Nu există niciun motiv pentru care să nu putem câștiga zece curse de acum până la sfârșit”. Asta ar fi fost toate cursele rămase din sezonul 2022.

Ferrari, Upgrade

Ferrari se pierde în dezvoltarea ulterioară
Dar chiar și după pauza de vară, Ferrari nu a reușit să câștige nicio cursă. Greșelile operaționale au fost doar jumătate din adevăr. Inginerii s-au împotmolit în dezvoltarea ulterioară a modelului F1-75 și au transformat Zeița Roșie într-o Diva Roșie.

Mașina era încă rapidă, dar funcționa doar într-un interval de lucru îngust. În epoca efectului de sol, forța de apăsare maximă este mai puțin importantă decât capacitatea de utilizare a forței de apăsare. Pentru piloți, bolida a devenit din ce în ce mai nervoasă. Pe un tur, Leclerc a reușit totuși să îmblânzească Diva destul de des. Niciun pilot nu a stat în pole position atât de des ca în 2023. În cursă, însă, pneurile au făcut pană de fiecare dată.

Ferrari

Binotto trebuie să plece – Seidl și Horner nu vor să vină
Pentru că situația nu s-a îmbunătățit, Mattia Binotto a fost nevoit să își ia pălăria la finalul sezonului. Cu puțin timp înainte, Maranello s-a scufundat din nou în haos. Șefii constructorului de automobile îi ceruseră șefului echipei Red Bull, Christian Horner, și șefului de atunci al echipei McLaren, Andreas Seidl.

Atât Horner, cât și Seidl au refuzat. Horner pentru milioane suplimentare la Red Bull, iar Seidl pentru că avea deja Audi în vizor. Nici unul dintre ei nu a vrut să ocupe scaunul ejectabil la Ferrari. De fapt, Ferrari îl concediase deja pe Binotto, dar nu avea un succesor. Cu Fred Vasseur, șeful de atunci al echipei Sauber, au găsit cel puțin o alternativă.

Însă francezul a fost nefericit și în Italia până acum. Chiar dacă a evitat să lase impresia că ar putea implementa rapid schimbări la Maranello: Reorganizarea departamentului de strategie a fost un semn clar.

Ferrari, Upgrade

Ferrari 2023 cu aceleași probleme
De fapt, strategia 2023 funcționează mult mai fiabil, dar problemele de pe mașină au rămas. SF-23 este o evoluție ulterioară consistentă, cu aceleași probleme ale ultimului F1-75: Quali hui, race pfui. Singura diferență era că între timp Red Bull făcuse și un salt în calificări. Ferrari scăpase de mult timp de supraponderalitatea sa.

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Bagnaia
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss