Audi va renunța la Formula E după sezonul 2020-2021, înainte de întoarcerea la raliuri cu un nou program LMDh, în plus față de pregătirea luării cu asalt a Raliului Dakar din 2022. Producătorul german a oferit asistență tehnică privată echipei Abt în primele trei sezoane ale campionatului complet electric FE, înainte de campania din 2017-2018 și înainte de a prelua controlul complet.
În cei șase ani de până acum, echipa a obținut 12 victorii – 10 pentru Lucas di Grassi, două pentru Daniel Abt – și a câștigat campionatul echipelor din 2017-2018 în sezonul final Gen1cars. Cu toate acestea, producătorul va pleca la sfârșitul sezonului 2020-2021, în ciuda faptului că echipa dezvoltă un nou powertrain pentru cea mai recentă mașină e-tron FE07, fiind prima dată când a fost proiectată intern, ca parte a unui program de doi ani.
Totuși, Audi va continua să funcționeze în FE ca furnizor de powertrains și să își respecte acordul cu echipa de clienți Envision Virgin Racing până cel puțin la sfârșitul anului 2022. Directorul echipei Audi FE, Allan McNish a declarat: „La sfârșitul sezonului șapte [2020-21], vom pune capăt implicării în Formula E.”
„Vom continua să sprijinim echipele clienților și în sezonul opt. Pentru sezonul șapte, încă avem focalizare și atac la nivel maxim. Nu există nicio schimbare în acest sens. Este doar vorba despre faptul că echipa fabricii noastre oficiale va opri această parte specifică la sfârșitul anului 2021″.
Ieșirea din FE va pava calea spre o întoarcere la competiția de 24 de ore de la Le Mans – având în vedere ieșirea din World Endurance Championship LMP1 în 2016 odată cu încheierea programului R18 e-tron. Audi este al doilea cel mai de succes producător din istoria Le Mans, acumulând 13 victorii între anii 2000 și 2014.
Din 2023, mașinile construite conform regulilor LMDh vor putea intra în WEC și IMSA SportsCar Championship ca o alternativă rentabilă la regulile Le Mans Hypercar, care vor fi introduse în WEC anul viitor. Un înlocuitor al actualelor reglementări internaționale IMT Daytona Prototype aduse de IMSA, mașinile LMDh bazate pe LMP2 vor include kituri de caroserie și transmisii fabricate de producător, împreună cu un sistem hibrid standard cu baterie Williams Advanced Engineering și motor electric Bosch.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
„Ne pregătim intens pentru a intra în noua categorie de prototipuri sportive LMDh cu cursele sale cele mai importante, și anume Daytona 24h și Le Mans 24h”, a declarat Julius Seebach, director general al Audi Sport GmbH. „Cel mai important mesaj pentru fanii noștri este că motorsport va continua să joace un rol important la Audi.”
Noul proiect Dakar al Audi își marchează revenirea la raliuri – disciplină în care s-a bucurat de un mare succes cu Quattro în primii ani ai grupei B. O declarație de la Audi spunea că „un prototip inovator”, care se așteaptă să se refere SUV-ul e-tron complet electric, va aborda Dakar în 2022. “Raliul Dakar va înlocui implicarea fabricii Audi în Formula E”, s-a menționat în declarație.
Grupul Volkswagen, sub umbrela căruia se încadrează Audi, și-a extins în mod masiv operațiunile de motorizare complet electrică în ultimele sezoane. În plus față de echipa Audi FE, acesta include prototipul VW ID.R. Acest lucru vine în tandem cu axarea programelor Audi DTM, VW World Rally, Audi World Endurance LMP1, Audi World Rallycross și a programelor din fabrică Audi și Volkswagen World Touring Car.
Pentru sezonul 2019-20 FE, compania sora VW Group Porsche s-a alăturat campionatului împreună cu piloții Andre Lotterer și Neel Jani și a terminat pe locul opt în clasament – două poziții sub Audi. Ambele operațiuni ale echipelor FE și tehnologia powertrains sunt total independente, cu setup-ul Porsche utilizând învățăturile de la 919 Hybrid LMP1 – un proiect eliminat la sfârșitul sezonului WEC 2017.
Această veste a deciziei Audi de a părăsi FE vine la doar o zi după ce echipa Mahindra Racing a devenit prima echipă FE care și-a luat un angajament față de campionat pentru cel puțin următoarele trei sezoane prin înscrierea în viitoarele regulamente Gen3.
Cu grila FE la capacitatea maximă de 24 de mașini, ieșirea Audi va permite spațiu pentru o nouă intrare cu două mașini. Este puțin probabil ca una dintre aceste noi intrări să fie Honda, în ciuda ieșirii sale din F1 și, deși președintele executiv al Aston Martin, Lawrence Stroll, a vorbit despre o potențială cumpărare a unei echipe FE, producătorul are planuri pentru submarca sa complet electrică Lagonda.
Șeful Audi motorsport, Dieter Gass, își va elibera, de asemenea, funcția , iar Seebach își va asuma responsabilitatea pentru activitățile internaționale motorsport ale companiei.
„DTM mi-a modelat viața în ultimii opt ani”, a spus Gass, care l-a succedat pe doctorul Wolfgang Ullrich în 2017. „A fost o perioadă incredibil de intensă în care familia mea nu m-a văzut prea des în weekend-uri.”, a adăugat acesta. „De aceea, sfârșitul erei DTM, așa cum o știm cu toții, este o bună oportunitate pentru mine de a începe ceva nou, mai ales că 2020 a fost un an deosebit de intens datorită integrării cursei de fabrică în Audi Sport GmbH.”
Sursa: World Endurance Championship
Photocredit: World Endurance Championship
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.