Latest Posts

Audi prezinta masina RS Q E-Tron pentru Dakar.

Vizualizări: 33634

Audi Sport a inceput testele cu Audi RS Q e-tron, cu care intentioneaza sa participe la raliul Dakar in 2022. Audi va fi primul OEM care va participa cu o masina de serie hybrid, cu obiectivul de a obtine victoria la clasamentul general. “Quattro a fost revolutionar in campionatul mondial de raliuri”

Audi a fost primul producator care a castigat 24h Le Mans cu o transmisie electrificata. Acum vrem sa introducem o noua era a raliului Dakar, in timp ce testam si dezvoltam tehnologia e-tron in conditii extreme” a spus Julius Seebach, MD de la Audi Sport. “RS Q e-tron a fost creat pe o foaie goala de hartie intr-un timp record si reprezinta “Vorsprung durch Technik.”

Caracteristicile raliului Dakar prezinta inginerilor marcii germane o varietate de provocari. Nu in ultimul rand, evenimentul-maraton are loc de-alungul a doua saptamani, iar in fiecare zi probele speciale ajung pana la 800km distanta. “Asta e o distanta foarte lunga” spune Andreas Roos, responsabilul proiectului Dakar la Audi Sport. “Ce incercam noi sa facem nu a mai fost facut pana acum. Asta este cea mai mare provocare pentru o transmisie electrica.”

Audi

Pentru ca incarcarea generatorului nu este posibila in desert, Audi a ales hybridul de serie cu motorul TFSI de la proiectul DTM, cuplat la sistemul electric. Cum motorul pe combustie interna este folosit doar ca un generator, poate functiona in plaja lui cea mai eficienta intre 4,500 rpm si 6,000 rpm, cu un consum de combustibil declarat mult sub 200 grame per kWh.

Puntea fata si puntea spate sunt amandoua echipate cu un motor-generator de la un actual Audi e-tron FE07 Formula E dezvoltat de Audi Sport pentru sezonul 2021. Au fost efectuate doar modificari minore la motorul-generator (MGU) pentru a putea fi folosit in raliul Dakar.

Audi

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

 Un al treilea MGU, de design identic, face parte din convertorul de energie și servește pentru a reîncărca bateria de înaltă tensiune in timpul mersului. În plus, energia este recuperată în timpul frânării. Bateria cântărește aproximativ 370 kg și are o capacitate de aproximativ 50 kWh. 

“Bateria este, de asemenea  o dezvoltare prioritara pe care am realizat-o impreuna cu un partener”, a declarat Stefan Dreyer, seful departamentului de dezvoltare la Audi Sport pentru proiecte de Motorsport. “Ca si ingineri, practic, vedem o potentiala dezvoltare in fiecare componenta. Dar in cazul transmisiei, noi am obtinut deja o eficienta a sistemului de peste 97%  in Formula E. Nu mai este mult loc pentru imbunatatiri. Situatia este putin diferita cu management-ul bateriei si energiei. Aici ramane cel mai mult potential de dezvoltare in electromobilitate in general. Ce vom invata de la provocarea extrema cu proiectul Dakar vom aplica in viitor la modelele de productie. Ca si intotdeauna, noi lucram in colaborare cu colegii nostrii de la dezvoltarea masinilor de strada.”

Audi

Puterea maxima a transmisiei electrice este de 500kW. Cuntoate acestea, cat va fi folosit in timpul raliului Dakar decid organizatorii. Masina va merge cu doar o singura viteza (pentru mers in fata). Puntile din fata si din spate nu sunt conectate mecanic, si software-ul se va ocupa de distributia cuplului intre punti creand un diferențial central virtual și liber configurabil, care are un efect secundar pozitiv de a minimaliza greutatea masinii si ocuparea spatiului care va fi nevoit pentru arborele de transmitere si diferential.

Intrarea in raliul Dakar merge in conjuctura cu Q motorsport. “Audi a ales intotdeauna idei diferite in motorsport, dar eu cred ca aceasta este cea mai complexa masina care am vazut-o vreodata,” a spus seful de echipa Sven Quandt. “Transmisia electrica inseamna mai multe sisteme diferite trebuie sa comunice. In plus, fiabilitatea este cruciala in raliul Dakar, asta este cea mai mare provocare a noastra in lunile ce urmeaza.”

Audi

Quandt a comparat proiectul Audi Dakar cu prima aterizare pe luna: “Pe vremurile acelea, inginerii nu prea stiau ce se va intampla. Este similar cu noi. Daca ajungem la finish in primul nostru raliu Dakar, este deja un succes.”

Prototipul modelului Audi RS Q e-tron a avut primul rollout in Neuburg la inceputul lunii iulie. Un program intens de teste si primele participari de test la raliuri cross-country sunt in agenda de acum pana la sfarsitul anului.

Audi

“Programul acestui proiect este extrem de incarcat si dificil” concluzioneaza Roos. “Au trecut mai putin de 12 luni de cand proiectul a inceput oficial. A trebuit sa incepem dezvoltarea in timp ce regulile pentru masini cu propulsor alternativ nu au fost inca finalizate. Si toata dezvoltarea a avut loc in timpul pandemiei. Nu ar trebui sa subestimati asta. Ce a realizat echipa pana acum este unic. Rollout-ul a fost un moment special pentru toata lumea.”

Audi

Mai multe știri despre Campionatul Național de Rally Raid găsiți AICI.

Sursa: Audi Sport - Q Motorsport
Photocredit: Q Motorsport
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Audi Sport - Q Motorsport

Latest Posts

Don't Miss