Motorul DTM Class One al Audi ar putea să-și găsească drumul în provocatorul viitor „electric” al raliului Dakar în 2022.
Se crede că Audi a investit peste 10 milioane de euro pentru a construi un motor pe benzină, de doi litri, turbo, pentru trecerea DTM la reglementările complete Class One în 2019.
În timp ce noul motor l-a ajutat pe Audi să bată mai multe recorduri în drumul către titlurile succesive în 2019-20, decizia mărcii de a renunța la DTM după 2020 a sugerat că motorul ar putea fi în drum spre un muzeu după doar doi ani de funcționare.
Cu toate acestea, a reieșit acum că sistemul de propulsie extrem de eficient de 640 CP ar putea găsi o nouă viață în Dakar, unde producătorul se întoarce anul viitor, cu ceea ce se anunță a fi un concurent electric.
Dar, din moment ce tehnologia transmisiei electrice nu este încă suficient de sofisticată pentru a finaliza singură o etapă de maraton, Audi intenționează să lanseze un ICU pentru a încărca pachetul de baterii atunci când este necesar – și aici ar putea intra motorul DTM.
Ideea utilizării unui motor convențional pentru puterea de rezervă a fost adusă de Audi în comunicatul de presă care anunța intrarea sa Dakar în decembrie.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Utilizarea motorului DTM existent este probabil o măsură de stop-gap până când autonomia motorului electric este suficientă pentru a acoperi o zi întreagă de funcționare în Dakar, fără ca să fie necesară încărcarea bateriei.
Dieter Gass, șeful Audi Motorsport, a sugerat mai întâi posibilitatea ca marca să-și utilizeze motorul DTM într-o altă categorie în timpul primei runde Zolder din serie în septembrie, cu peste două luni înainte de anunțul ieșirii din Formula E pentru a concura în Dakar și 24 de ore din Le Mans.
“Asta este de fapt ceva spre care privim”, a spus Gass (mai jos) la întrebarea dacă Audi ar putea găsi o modalitate de a menține motorul DTM în funcțiune.
“În afară de faptul că a fost în mod evident o investiție, a avut un mare succes. Este bine cunoscut și pentru consumul de combustibil. Așadar, ne uităm în prezent la potențiale aplicații pentru motor în viitor. În acest stadiu nu aș exclude că vom vedea din nou acest motor undeva în cursele de motorizare”.
Există, de asemenea, posibilitatea ca Audi să folosească motorul DTM ca bază pentru întoarcerea la curse top-flight sportscar cu un hypercar LMDh în 2023.
Guru-ul motorului Audi, acum retras, Ulrich Baretzky, care a fost responsabil pentru construirea motorului DTM al mărcii, consideră că unitatea de putere turbo de 2,0 litri este suficient de capabilă pentru a fi utilizată într-un LMDh sau un LM Hypercar.
„Această unitate de putere poate acoperi tot ceea ce este necesar în motorsport în următorii 10 ani, de exemplu și Le Mans, unde ar fi perfect ca unitate de putere cu eficiență ridicată pentru un autoturism sau o mașină LMDh”, a spus el.
Sursa: Audi motorsportPhotocredit: Audi motorsport
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.