More

    Latest Posts

    Aston Martin – Regulile aerodinamice din 2021 au rănit echipa mai mult decât pe Mercedes

    Aston Martin crede că schimbarea regulilor aerodinamice de Formula 1 pentru 2021 i-a rănit mai mult decât pe Mercedes pe parcursul sezonului.

    Un impuls din partea FIA de a reduce forța aerodinamică pentru acest an, pentru a ajuta la ușurarea stresului asupra anvelopelor, a declanșat unele modificări ale regulamentelor.

    Aceste modificări, care au venit într-o fază în care echipele au trebuit să-și preia șasiul din 2020, au afectat în special mașinile cu rată redusă precum Mercedes și Aston Martin.

    Deși Mercedes a reușit să-și revină pentru a câștiga în continuare campionatul constructorilor, Aston Martin s-a confruntat cu o campanie mai dificilă, deoarece a alunecat de pe locul patru în 2020 pe locul șapte în acest sezon.

    Directorul echipei Aston, Otmar Szafnauer, a spus că scăderea echipei sale nu a fost o surpriză, deoarece echipa din Silverstone nu avea un tampon de performanță, așa cum Mercedes trebuia să minimizeze impactul pierderii forței de apăsare.

    „Ceea ce s-a întâmplat anul acesta a confirmat îngrijorările noastre de dinainte de sezon că modificările aerodinamice unilaterale care au fost făcute la sfârșitul sezonului au avut un efect masiv asupra noastră și asupra Mercedes”, a explicat el.

    „Deoarece mijlocul terenului a fost atât de strâns, timpul pe tur pe care l-am pierdut – șapte, opt, nouă zecimi de secundă pe tur, în funcție de pista pe care ne aflam – ne-a mutat de la a treia mașină cea mai rapidă la aproximativ a șasea, a șaptea.

    „Cu Mercedes, au pierdut și ei din cauza filozofiei aerodinamice pe care o conduc, dar asta i-a mutat de la a fi mereu în pole la luptă acum pentru campionat.

    Aston

    „Pentru noi, cred că a avut un impact mult, mult mai mare și din cauza faptului că reglementările din 22 sunt complet diferite, a trebuit să trecem devreme să ne concentrăm toată atenția asupra lui 22 și să plecăm din 21 atunci.”

    În timp ce Aston Martin a reușit să lucreze la unele îmbunătățiri pentru a-și contracara pierderile la începutul campaniei, Szafnauer a explicat că în cele din urmă a fost inutil să investească prea multe resurse, deoarece câștigurile urmau să fie minime – în comparație cu riscul de a pierde în dezvoltare auto 2022.

    „Am avut un program mare de dezvoltare la începutul anului ’21 pentru a încerca să recuperăm o parte din deficitul aerodinamic care ne-a fost impus”, a spus el.

    „Am încercat asta devreme, dar a trebuit să ne menținem planul de schimbare, pentru că altfel, avem un an mediocru anul acesta și apoi nu avem anul optim pe care ar trebui să-l avem anul viitor. Așa că am făcut un efort conștient să comutăm, oricât de dureros a fost.”

    Actualizările aduse de Aston Martin pentru a ajuta la îmbunătățirea forței aerodinamice s-au dovedit costisitoare într-un alt domeniu – pentru că au făcut mașina prea târâtoare, ceea ce a rănit-o în unele locații.

    „La unele circuite, un pic de rezistență suplimentară nu se manifestă într-un deficit mare de timp pe tur. Dar la alte circuite o face. De aceea am fost puțin în sus și în jos în acest sezon.”

    Mai multe ştiri despre Campionatul de Formula 1 găsiţi AICI!

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Motorsport Network


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss