Doi piloți Ducati s-au luptat pentru coroana la sprint în fața unui public numeros la Assen. Campionul mondial a arătat cea mai mare viteză și cei mai buni nervi: Pecco Bagnaia a obținut victoria în fața lui Jorge Martin și Maverick Vinales.
Bagnaia versus Martin versus Vinales – sau Ducati versus Aprilia. Aceasta este situația la vârf înaintea celui de-al optulea sprint MotoGP al anului. Cu un avans de 0,08 secunde, campionul mondial Bagnaia a rezistat la limită în calificări în fața challengerului și liderului campionatului mondial Jorge Martin. Maverick, vârful de lance Aprilia, a pierdut deja 0,4 secunde, dar a impresionat prin timpi constanți în toate sesiunile.
Marc Márquez a provocat din nou agitație în Q2. O manevră pripită de depășire a lui Aleix Espargaro, care s-a soldat cu un accident pentru Márquez, care a terminat pe locul trei în campionatul mondial, a pus capăt șanselor sale de a ocupa prima poziție pe grila de start. MM93 a început sprintul de 15 tururi de pe locul 7 și pentru prima dată în spatele fratelui său Alex (locul 4). Cu toate acestea, cu Binder, Acosta și Bastianini pe locurile 9, 10 și 11, nici ceilalți co-favoriți nu au arătat o performanță remarcabilă în calificări.
Startul de pe locul 1 din pole position a fost impecabil: Pecco a reușit să își apere poziția de lider în fața lui Jorge Martin în primul viraj. Din linia a doua, Alex Márquez a reușit să-l ia prin surprindere pe compatriotul Vinales. Márquez, mai în vârstă, a recuperat de asemenea locuri și s-a aflat pe poziția a cincea după primul viraj. Doar 4,5 kilometri mai târziu, startul cu numărul 93 a derapat pe pistă după un accident pe roata din față.
Brad Binder a fost și el înfometat. Starul KTM și-a croit de asemenea rapid drumul în față. Aflat doar în spatele echipei Gresini Ducati a lui Alex Márquez, Binder a urcat rapid pe locul 5, în timp ce favoritul publicului, Pedro Acosta, nu a avut un start bun în sprint. Începătorul a circulat pe poziția a 11-a în prima jumătate a cursei, dar tânărul de la GASGAS a terminat sprintul pe locul al zecelea, fără niciun impuls de a merge mai departe.
Campionul mondial Bagnaia a făcut o treabă excelentă în frunte. Tur după tur, italianul a mai făcut câțiva metri între el și “Martinator” – care a reușit, de asemenea, să controleze diferența față de “Top Gun” Vinales. Cu cinci tururi înainte de final, Bagnaia era singurul pilot cu un timp de tur de 1:31 și un avans de puțin sub 1,5 secunde față de Martin. La sosire, dominatorul Bagnaia i-a luat 2,3 secunde rivalului său Jorge Martin. Acesta a fost al șaselea triumf la sprint pentru pilotul Ducati și al 20-lea podium la sprint pentru Martin.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
În spatele trioului dominant a avut loc o luptă colorată pentru locul patru. Cel mai bun ritm a fost arătat de Enea Bastianini, care a reușit să își apere locul patru până la final. Fabio Di Giannantonio a reușit să plaseze un alt Ducati în top cinci. Pe locul șase, Brad Binder a obținut un nou rezultat curat după o perioadă de secetă. Direct în spatele său s-a aflat prima motocicletă din Japonia, sub comanda lui Fabio Quartararo, liderul Yamaha. Franky Morbidelli a obținut ultimul punct în campionatul mondial în al optulea sprint al anului.
Luca Marini a fost nevoit să își parcheze RC213V-ul Honda de uzină la începutul cursei din cauza unei defecțiuni rare la motor. Wildcard-ul Savadori a abandonat, de asemenea, deși din cauza unei căzături.
Fanii cursei de la Dutch TT au avut parte de o sperietură mare în ultima curbă la stânga din ultimele tururi, când veteranul Aprilia Aleix Espargaro și-a aruncat pilotul de uzină în afara pistei la peste 200 km/h. “Capitano” nu a fost rănit în accidentul de mare viteză.
Rezultate MotoGP Sprint Assen:
1. Pecco Bagnaia (I), Ducati, 13 Ture in 19:59,090 min
2. Jorge Martin (E), Ducati, +2,355 sec
3. Maverick Vinales (E), Aprilia, +4,103
4. Enea Bastianini (I), Ducati, +6,377
5. Fabio Di Giannantonio (I), Ducati, +8,869
6. Brad Binder (ZA), KTM, +9,727
7. Fabio Quartararo (F), Yamaha, +10,828
8. Alex Marquez (E), Ducati, +13,196
9. Franco Morbidelli (I), Ducati, +13,560
10. Pedro Acosta (E), KTM, +15,972
11. Marco Bezzecchi (I), Ducati, +16,036
12. Miguel Oliveira (P), Aprilia, +16,082
13. Jack Miller (AUS), KTM, +18,739
14. Joan Mir (E), Honda, +21,791
15. Augusto Fernandez (E), KTM, +22,450
16. Johann Zarco (F), Honda, +23,690
17. Raul Fernandez (E), Aprilia, +24,430
18. Takaaki Nakagami (J), Honda, +29,568
19. Alex Rins (E), Yamaha, +1:23,553 min
– Aleix Espargaro (E), Aprilia, 1 Ture înapoi
– Lorenzo Savadori (I), Aprilia, 9 Ture înapoi
– Luca Marini (I), Honda, 9 Ture înapoi
– Marc Marquez (E), Ducati, Ture înapoi
Clasamentul Campionatului Mondial după 15 din 42 de curse:
1. Martin, 180 Puncte. 2. Bagnaia 165. 3. Marc Marquez 136. 4. Bastianini 120. 5. Vinales 107. 6. Acosta 101. 7. Binder 89. 8. Aleix Espargaro 82. 9. Di Giannantonio 79. 10. Alex Marquez 53. 11. Bezzecchi 45. 12. Quartararo 35. 13. Morbidelli 32. 14. Raul Fernandez 32. 15. Oliveira 31. 16. Miller 27. 17. Augusto Fernandez 13. 18. Mir 13. 19. Zarco 9. 20. Rins 8. 21. Nakagami 8. 22. Pedrosa 7.
Campionatul Mondial al Constructorilor:
1. Ducati, 253 Puncte. 2. KTM 145. 3. Aprilia 144. 4. Yamaha 39. 5. Honda 19.
Cupa Mondială la echipe:
1. Ducati Lenovo Team, 285 Puncte. 2. Prima Pramac Racing 212. 3. Aprilia Racing 189. 4. Gresini Racing MotoGP 189. 5. Pertamina Enduro VR46 Racing Team 124. 6. Red Bull KTM Factory Racing 116. 7. Red Bull GASGAS Tech3 114. 8. Trackhouse Racing 63. 9. Monster Energy Yamaha MotoGP 43. 10. LCR Honda 17. 11. Repsol Honda 13.
Sursa: GP24 MediaPhotocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.