More

    Latest Posts

    Are nevoie Formula 1 de Volkswagen ca furnizor de motoare?

    Se pare că decizia Volkswagen de a se alătura Formulei 1 în calitate de furnizor de unități de propulsie prin intermediul Porsche și Audi este iminentă. Tech Draft analizează beneficiile acestei mutări pentru toate părțile implicate.

    Săptămâna trecută au circulat articole în care se sugera că Grupul Volkswagen, unul dintre primii doi producători auto din lume după vânzări, va confirma în scurt timp intenția mult anunțată de a intra în F1 ca furnizor de unități de propulsie de la începutul sezonului 2026.

    Încă de la începutul sezonului 2014, F1 a concurat cu actualele unități de propulsie hibride V6 de 1,6 litri cu un singur turbocompresor, care sunt puternice și foarte eficiente din punct de vedere energetic, iar acum sunt comercializate de F1 ca fiind  „Cel mai eficient motor din lume”.

    Volkswagen

    Cu toate acestea, în timp ce actualele unități de propulsie din F1 pot fi foarte eficiente din punct de vedere energetic, ele nu sunt cu siguranță o perspectivă foarte eficientă din punct de vedere financiar. Costurile de dezvoltare, de funcționare și de întreținere sunt cunoscute ca fiind astronomic de ridicate, iar unele aspecte ale tehnologiei, cum ar fi MGU-K, foarte costisitoare, nu vor fi niciodată relevante pentru piața auto obișnuită.

    Greu de înțeles valoarea pe care o aduce F1 pentru VW
    Într-un fel, este dificil de înțeles ce valoare ar putea oferi F1 pentru un jucător global din industria auto atât de mare precum VW, în cazul în care ar intra în acest sport ca furnizor de PU.

    Deși se dispută două campionate în fiecare sezon, nu există niciun titlu pentru cel mai de succes furnizor de PU, iar acești furnizori nici măcar nu participă la distribuirea premiilor în bani, cu excepția unei plăți nominale în fiecare an. Furnizorii de unități de propulsie nu își pot susține costurile prin sponsorizări comerciale și nu mai pot avea o contribuție la nivel strategic în acest sport prin participarea la Comisia F1, putând face parte doar din comitetele de conducere.

    Volkswagen

    Pentru un nou furnizor de PU, în special pentru unul care nu are nicio experiență în domeniul sistemelor de propulsie F1, capitalul necesar este imens. Nu numai că vor fi necesare costurile inițiale de proiectare și dezvoltare, dar și costurile continue de funcționare, întreținere și dezvoltare pentru aceste unități extrem de complexe sunt enorme. În 2019, costurile unității de propulsie Mercedes HPP F1 au depășit 150 de milioane de lire sterline.

    În condițiile în care Scuderia Ferrari, Mercedes HPP, Red Bull PT și Renault au rămas singurii furnizori de PU din F1, retragerea Honda ca furnizor oficial de PU la sfârșitul sezonului 2021 reprezintă cu siguranță un foc de armă tras la adresa conducerii F1, ca o reamintire a sezoanelor 2008 și 2009, când BMW, Toyota și Honda s-au retras din acest sport.

    Unitățile de propulsie F1, o propunere scumpă
    Chiar dacă Formula 1 oferă unui furnizor de unități de propulsie o platformă de marketing mare și globală, furnizarea de unități de propulsie de Formula 1 este extrem de costisitoare și, prin urmare, este dificil de înțeles ce propunere de valoare ar fi pentru un furnizor în afară de furnizarea pentru 2 sau 3 echipe, chiar dacă Mercedes AMG F1 furnizează în prezent patru echipe, inclusiv ea însăși.

    Volkswagen

    În cel mai pesimist scenariu, cu siguranță niciun furnizor nu ar fi interesat să fie unicul furnizor de suspensie poliuretanică pentru F1, deoarece nu ar fi viabil din punct de vedere economic. Pierderea a încă unuia sau doi furnizori de suspensii ar fi un dezastru total pentru diversitatea competitivă a sportului și, prin urmare, este important ca noi furnizori de suspensii să fie curtați și pare foarte probabil ca un angajament al VW în F1 să implice două dintre mărcile sale de profil înalt, și anume Porsche și Audi.

    Prin reducerea costurilor de dezvoltare a noilor unități de propulsie propuse pentru 2026 prin standardizarea carterului ICE și a altor componente inferioare, prin introducerea combustibililor 100% sintetici din surse regenerabile, prin eliminarea MGU-K și prin punerea unui accent mai mare pe nivelurile de electrificare, care se aliniază mult mai bine cu cele ale unui producător global de automobile, F1 a devenit o propunere mai bună pentru cei care se gândesc să i se alăture ca furnizori de unități de propulsie.

    Totuși, marea întrebare care se pune în cele din urmă este dacă VW are nevoie de F1, pentru că nu există nicio îndoială că F1 are într-adevăr nevoie de VW.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss