Latest Posts

Ar putea ca Marele Premiu de la Monaco din acest an să se termine ca anul trecut?

Vizualizări: 14002

Formula 1 se va întoarce după o pauză neplanificată de o săptămână la Monaco, unde prognoza sugerează că ar putea fi un weekend dificil.

Formula 1 va intra în etapa a șasea a Campionatului Mondial 2023 la Monaco. Cu toate acestea, prognoza pentru acest weekend sugerează că ar putea fi o repetare a Marelui Premiu de la Monaco de anul trecut.

Monaco va mai vedea încă un an cu Formula 1, deoarece va reveni în Principat în acest weekend. Mulți s-au temut că anul trecut ar fi fost ultimul Mare Premiu al Principatului Monaco. Cu toate acestea, Formula 1 a ajuns la un acord, făcând ca Monaco să rămână în calendar până în 2025. Marele Premiu al Principatului Monaco a fost în calendar încă de la începutul Formulei 1, în 1950. Este considerat unul dintre circuitele “iconice”, alături de Silverstone, Monza și Spa-Francorchamps.

Monaco

Ce s-a întâmplat anul trecut?
Marele Premiu al Principatului Monaco de anul trecut a fost runda a șaptea a campionatului mondial din 2022. Cursa avea să aibă loc în timpul unui început de sezon aprig între eroul de acasă Charles Leclerc și pilotul Red Bull Max Verstappen. În weekend, toate zilele de vineri și sâmbătă ar fi fost uscate. Cu toate acestea, duminică, vremea avea să se înrăutățească.

După ce a avut constant ghinion la fiecare cursă de acasă, Leclerc spera să ridice în sfârșit „blestemul” și să câștige în țara sa natală. Monégascul avea să plece în cursa de duminică în pole position – al doilea pole position consecutiv la Monaco. Cu toate acestea, pe măsură ce am ajuns la ziua cursei, condițiile au fost severe, deoarece o ploaie puternică avea să inunde străzile din Monte Carlo. Piloții urmau să iasă în turul de formare. Cu toate acestea, ploaia s-ar înteți, obligându-i pe piloți să se întoarcă la boxe în condiții de steag roșu.

Monaco

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Start întârziat
Ar fi fost nevoie de 45 de minute pentru ca piloții să iasă din nou pe pistă. Condițiile s-au îmbunătățit puțin, dar erau în continuare nefavorabile. Acest lucru a fost demonstrat atunci când duo-ul canadian Nicholas Latifi și Lance Stroll au lovit barierele în turul de formare. În ciuda celor două sperieturi, cursa avea să înceapă după turul de formare, în regim de start rulant. Toți piloții au fost obligați să pornească cu pneul de compoziție umedă din cauza regulilor de steag roșu.

Pe măsură ce a avut loc repornirea, piloții au început să realizeze cât de proaste erau performanțele pneurilor de compoziție umedă. Acest lucru i-a determinat pe unii piloți din coada plutonului să intre la boxe mai devreme pentru a folosi pneul intermediar. Cu toate acestea, acest lucru ar fi fost riscant din cauza apei stătătoare de pe pistă. Pierre Gasly a fost primul pilot care a intrat la boxe pentru pneul intermediar.

Francezul a avut câteva contacte strânse cu peretele înainte de a-și găsi ritmul și s-a apropiat semnificativ de alergătorii cu pneuri de ploaie într-un ritm rapid. Cu toate acestea, Monaco este o pistă care se luptă pentru depășiri, dar Pierre Gasly a reușit să facă câteva mișcări bune pe cei care au rulat cu pneuri ude, având un avantaj de aderență.

Monaco

Problema cu cursele pe vreme umedă
Performanțele slabe ale pneului cu compoziție pentru carosabil umed au determinat piloții să pledeze pentru o schimbare a designului. Sebastian Vettel și Max Verstappen au fost cei mai vocali în legătură cu această problemă. Vettel ar fi știut despre diferența dintre anvelopele de ploaie de-a lungul anilor, mai ales după prima sa victorie în Formula 1 la Marele Premiu al Italiei din 2008, în care a plouat abundent pe tot parcursul cursei. De asemenea, germanul a câștigat Marele Premiu al Chinei din 2009 în condiții meteo nefavorabile.

Prin urmare, s-a demonstrat că, cu pneurile corecte, piloții pot concura în condiții de ploaie puternică. Cu toate acestea, o altă problemă cu care se confruntă cele mai recente mașini este cantitatea de spray produsă, ceea ce limitează vizibilitatea piloților. Capacele de roți închise vor fi testate pentru sezonul 2024 al Formulei 1 pentru a ajuta la reducerea stropilor de pe mașini. Ploaia s-ar opri, uscând pista, permițând astfel piloților, precum Carlos Sainz, să treacă direct de la pneul de ploaie la cel dur. Coechipierul său Charles Leclerc a pierdut conducerea cursei după opririle la boxe pentru a reveni pe locul patru.

Monaco

Sergio Perez avea să câștige Marele Premiu de la Monaco din 2022, Charles Leclerc fiind furios pe echipa sa pentru strategia care a continuat norocul său oribil în Marele Premiu de acasă.

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Monaco
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.
  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss