CEO-ul Aprilia, Massimo Rivola, admite că echipa sa de MotoGP mai are „un drum lung de parcurs” pentru a-și reduce deficitul față de lideri, în ciuda faptului că a obținut un podium în 2021.
Marca italiană a făcut cel mai mare pas în MotoGP în 2021, la șapte sezoane după revenirea sa, fiind unul dintre cei doi producători cărora li s-a permis să construiască o motocicletă complet nouă în mijlocul înghețului dezvoltării impuse de COVID.
Aleix Espargaro s-a dovedit a fi un clasat consecvent în top 8 de-a lungul campaniei și a marcat primul podium al echipei Aprilia în epoca modernă MotoGP, când a fost al treilea la Marele Premiu al Marii Britanii.
Spaniolul a terminat anul al optulea în clasament cu 120 de puncte.
„Da, cu siguranță a fost un sezon bun în comparație cu trecutul”, a spus Rivola la sfârșitul campaniei din 2021.
„Suntem foarte dornici să luptăm pentru 2022. În primul rând, vom fi o echipă de uzină în campionat, dar dacă ne uităm la progresul nostru din ’19, ’20, ’21, sperăm că ’22 va păstra această progresie şi vom reduce decalajul.
„Dar totuși suntem în urmă, așa că este un drum lung de parcurs.”
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
În culise, sezonul 2021 al Aprilia a fost instabil, marca zguduită de moartea lui Fausto Gresini – a cărui echipă a condus intrarea Aprilia din 2015 până în 2021 – în februarie.
Înainte de asta, Aprilia a rămas cu puține opțiuni pentru a-și ocupa cel de-al doilea loc, când Andrea Iannone a fost lovit de o interdicție de doping de patru ani – cu o serie de nume din MotoGP, inclusiv Andrea Dovizioso, care au refuzat echipa.
Lorenzo Savadori a primit locul, înainte de a fi înlocuit de la GP-ul din Aragon de Maverick Vinales, după eliminarea sa de la Yamaha.
Vinales a reușit cel mai bun rezultat la GP-ul Emilia Romagna, dar a marcat doar de două ori puncte în ultimele șase curse, încercând să se adapteze la RS-GP.
Rivola este „convins”, totuși, că Aprilia va putea extrage tot ce este mai bun din noul lor pilot în 2022.
„Abordarea pe care am avut-o cu Maverick a fost să facem cursele ca un test, așa că încercăm diferite părți și configurații pentru a înțelege ce este mai bine pentru el”, a adăugat el.
„Acesta este cu siguranță sacrificarea rezultatelor cursei în sine și puțin încrederea lui, care a fost puțin mai dificil de construit.
„Dar sunt sigur că avem în Maverick un super talent și sunt convins că vom găsi modalitatea de a ne potrivi resursele cu talentul lui.”
Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de MotoGP găsiţi AICI!
Sursa: Motorsport NetworkPhotocredit: Motorsport Network
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.