More

    Latest Posts

    Andretti aplică pentru o intrare în F1 în 2024

    Mario Andretti a dezvăluit că fiul său Michael a depus o înscriere la FIA pentru o echipă start-up de Formula 1 pentru sezonul 2024.

    Campionul mondial de Formula 1 din 1978 și de patru ori campion Indy, Mario Andretti, a dat vestea pe feedul său de Twitter vineri. El a scris: „Michael a aplicat la FIA pentru a pregăti o nouă echipă de F1 începând cu 2024. „Intrarea lui, Andretti Global, are resursele și verifică fiecare casetă. El așteaptă hotărârea FIA”. Michael Andretti a confirmat că ceea ce tatăl său a postat pe Twitter este adevărat, dar că nu a mai putut face niciun comentariu.

    Anul trecut, tânărul Andretti a fost în discuții pentru a cumpăra echipa Alfa Romeo și compania Sauber din spatele acesteia, dar a rămas frustrat când acționarul principal, Finn Rausing, a optat în cele din urmă să nu vândă. Odată cu noul Acord Concorde în vigoare și cu plafonul de cost introdus acum, toate cele 10 echipe existente de F1 sunt în prezent într-o stare financiară bună și, prin urmare, nu mai sunt chilipiruri pentru potențialii cumpărători, valorile „francizei” fiind în creștere.

    Andretti pare să fi decis în schimb să-și urmeze propriul proiect și să înceapă de la zero. Surse sugerează că o organizație de vânătoare de capete a discutat deja cu personalul F1 despre un proiect fără nume care ar începe în 2024. Andretti va putea beneficia de creșterea uriașă a interesului pentru Formula 1 în SUA oferită de seria Netflix Drive to Survive și de introducerea GP-ului de la Miami în acest an. O a treia cursă din SUA la Las Vegas este în orizont, în timp ce vineri F1 a confirmat că GP-ul SUA va rămâne la Austin încă cinci ani.

    Mai multe echipe au atras investitori americani în ultimii doi ani, în special McLaren și Williams, în timp ce giganții tehnologici americani au intrat în sport, cum ar fi Cognizant de la Aston Martin și Oracle de la Red Bull. Unul dintre sponsorii IndyCar ai lui Andretti, Gainbridge, este, de asemenea, un susținător al GP-ului de la Miami. Deși tatăl său indică faptul că Andretti a aplicat la FIA, niciun proces formal de intrare nu pare să fie deschis în acest moment și nu este clar care ar fi procedura.

    Michael Andretti

    O mare provocare cu care s-ar confrunta orice echipă a 11-a este o taxă de intrare de 200 de milioane de dolari încorporată în actualul acord Concorde și care este un „fond de diluare” conceput pentru a proteja valoarea celor 10 echipe actuale. FIA și F1 au învățat de la cele trei echipe care au intrat în Campionatul Mondial în 2010, HRT, Lotus/Caterham și Virgin/Manor/Marussia au eșuat în cele din urmă. Ambele părți au precizat de atunci că vor lua în considerare doar ofertele de intrare de la jucători serioși.

    Ultima echipă care s-a alăturat acestui sport a fost Haas F1, care a intrat în 2016. În 2019, când au fost anunțate viitoare proiecte spaniole și asiatice, directorul general de F1 Ross Brawn a sugerat că orice alte echipe noi ar trebui să aștepte până după introducerea noilor reguli. În acea etapă au fost programate pentru 2021. „Avem un număr surprinzător de echipe care și-au arătat interesul”, a spus el. „Dar ceea ce le-am spus acelor echipe este să introducem aceste reguli, să stabilizăm situația.

    Să facem totul să funcționeze corect înainte de a căuta mai multe echipe. „Cred că, cu cele 10 echipe pe care le avem, 10 echipe sănătoase în F1 sunt de fapt suficiente. Și dacă obținem echipe suplimentare, acestea trebuie să adauge cu adevărat la spectacol. Trebuie să învățăm din istorie. Atât de multe echipe mici au venit și au plecat și nu au adăugat cu adevărat la F1. „Deci cred că trebuie să stabilizăm ceea ce vom introduce în 2021 și să ne uităm dacă există o oportunitate pentru o nouă echipă.”

    De atunci a fost semnat noul Concorde, cu taxa de intrare de 200 de milioane de dolari inclusă. Anul trecut, CEO-ul F1, Stefano Domenicali, a minimizat posibilitatea extinderii câmpului, sugerând că este mulțumit de 10 echipe. „Pot să vă spun cu siguranță că, după introducerea plafonului bugetar, primim o mulțime de solicitări”, a declarat el anul trecut. „Dar eu cred că este important să păstrăm valoarea francizelor sau echipelor reale, pentru că asta chiar poate face diferența în ceea ce privește sustenabilitatea lor. „Aș prefera să păstrez o sustenabilitate mai bună cu echipele care sunt de fapt aici.”

    • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI!

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Motorsport Network


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss