Zak Brown l-a criticat pe Andreas Seidl într-un interviu din 2023, dar acum directorul echipei McLaren, Andrea Stella, îl pune pe predecesorul său într-o lumină diferită
Andreas Seidl a preluat McLaren pe locul 6 în Campionatul Constructorilor la începutul anului 2019. Echipa obținuse 62 de puncte în 2018. În 2019, primul său an ca director de echipă, acesta a devenit locul 4 cu 145 de puncte, urmat de locul 3 cu 202 puncte în “sezonul corona” 2020 și locul 4 cu 275 de puncte și prima victorie în Marele Premiu în 2021.
Apoi au venit noile reglementări cu “mașinile cu efect de sol” în 2022, iar avântul McLaren a stagnat. Echipa a coborât pe locul cinci, în spatele Alpine, cu doar 159 de puncte. Iar Seidl avea pe masă o ofertă de a prelua din 2023 pregătirile echipei Sauber pentru intrarea uzinei Audi în sezonul 2026.
McLaren a rămas și mai mult în urmă în primele luni de după Seidl, obținând doar 17 puncte în primele opt weekenduri de curse. Lando Norris a început să se gândească dacă nu a fost o greșeală catastrofală să se angajeze la McLaren pe termen lung, așa cum aranjase Seidl. Până când o actualizare la Marele Premiu al Austriei din 2023 a semnalat punctul de cotitură care înseamnă că McLaren are, probabil, cea mai rapidă mașină din domeniu astăzi. Chiar înaintea celor de la Red Bull.
În septembrie 2023 – McLaren se reabilitase acum și era din nou o forță în Formula 1 – CEO-ul Zak Brown a profitat de ocazie pentru a se lua subtil de Seidl într-un interviu. El nu a vrut să le refuze lui Seidl și lui James Key, care l-a urmat pe Seidl la Audi, “nimic. Dar dacă căutăm originea de unde a început întoarcerea noastră”, atunci acest lucru s-a întâmplat deja înainte de 2019 cu “Andrea Stella, Pete Prodromou și Gil de Ferran”.
Potrivit lui Brown la acel moment, 2022 a fost “un an de stagnare” sub conducerea lui Seidl: “A fost în regulă, se întâmplă. În acest sens, decizia a fost ușoară pentru mine atunci când a apărut oportunitatea de a face o schimbare devreme, mai ales că am avut-o pe Andrea Stella alături de mine, gata de acțiune “.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Acest lucru sugerează o istoriografie care spune: Da, Seidl a părăsit McLaren pentru că a avut o ofertă de la Audi. Dar, în realitate, Brown nu a greșit să scape de german și în schimb să-l promoveze pe Stella, care se alăturase McLaren de la Ferrari împreună cu Fernando Alonso în 2015.
Ce declară Stella despre predecesorul său
Dar povestea lui Stella este diferită de cea promovată de Brown în urmă cu puțin mai puțin de un an. El vrea să “sublinieze că unele domenii ale infrastructurii care au intrat în vigoare din 2023 au fost aprobate atunci când Andreas era încă la conducere. Mulți dintre factorii pozitivi de care beneficiem astăzi au fost creați sub responsabilitatea lui Andreas”, a subliniat actualul director al echipei McLaren într-un interviu care va fi publicat integral pe Motorsport-Total.com duminică dimineață.
“Ar fi o interpretare nedreaptă și incorectă a cronologiei să asociem dezlănțuirea potențialului doar cu schimbarea de personal. Acesta nu este adevărul. Lucrurile au evoluat în timp”, spune Stella în interviul care a fost înregistrat joi, înainte de Marele Premiu al Austriei.
Stella: Potențialul exista deja înainte
Stella este dornic să minimalizeze rolul său personal în redresarea McLaren care a început în Austria în 2023: “Motivul pentru care am reușit să producem o mașină acum douăsprezece luni care era mult mai rapidă decât mașina dinainte de Austria a fost datorită oamenilor care lucrează la McLaren. Cei 1.000 de angajați de la McLaren au reușit acest lucru”, spune el.
“Contribuția mea și a echipei de conducere a fost, în orice caz, să ne gândim la modul în care am putea dezlănțui talentul care era în mod clar deja la McLaren. […] McLaren nu era pe o traiectorie ascendentă. Ne clătinam. Dar cunoșteam oamenii de la McLaren și știam exact ce talent zăcea latent în această echipă.”
“Când m-am uitat la unii dintre colegii mei din departamentul aero, m-am gândit: “Hei, aceștia sunt aceiași oameni care au transformat o mașină dezastruoasă la începutul sezonului în cea mai rapidă mașină la sfârșitul sezonului în 2009. Iar 2010 și 2011 au fost o continuare fără cusur a acestui lucru. Eram la Ferrari atunci și mă întrebam adesea: “Cum fac ei asta?” Deci talentul era deja acolo.”
A fost 2022 o consecință a insuficienței infrastructurii?
Faptul că curba de formă a McLaren, care crescuse abrupt până atunci, a cedat pentru prima dată în 2022 a fost o consecință a reformei majore a regulilor. McLaren făcuse întotdeauna progrese incrementale până în 2021, dar reforma regulamentului a expus fără milă slăbiciunile echipei în ceea ce privește infrastructura. Schimbările inițiate de Seidl nu au intrat în funcțiune până în 2023.
La sosirea sa, Seidl îi convinsese deja pe acționarii McLaren să investească, printre altele, într-un nou tunel de vânt, noi facilități pentru producția de compozite și o nouă hală de mașini. Dar acesta a fost doar “primul pas” pentru a “compensa întârzierile care au apărut la McLaren din cauza a 15 ani fără investiții de capital suficiente”, recunoaște Stella.
“Unul dintre motivele pentru care am avut atât de multe dificultăți cu modificările regulamentului este că a trebuit să ne mutăm în tunelul de vânt din Köln. Un exemplu concret: dezvolți o nouă geometrie care trebuie să fie testată. Am putut să o testăm șapte-zece zile mai târziu în Köln. Alte echipe au putut face acest lucru 24 de ore mai târziu în propriul tunel de vânt.”
“Este un sport complet diferit. Este aproape ca și cum ai juca baschet, dar cu o minge mai grea. Aceste investiții ne-au ajutat să reducem decalajul în domenii foarte fundamentale ale infrastructurii”, explică Stella.
Iar acest lucru se datorează în cele din urmă și erei Seidl la McLaren.
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.