Latest Posts

Analiză teste Bahrain: Cât de relevantă a fost prima zi?

Vizualizări: 14831

Dragi cititori, sezonul 2023 a început. Pe circuitul din Bahrain au fost aliniate toate monoposturile pentru prima zi de teste. Astfel, am avut ocazia să cunoaștem noile concepte pentru noul sezon și să arborăm primele concluzii, vor mai urma multe.

“Cred că este cea mai bună zi de teste din istoria Red Bull. Suntem într-o poziție mult mai bună decât cea din urmă cu un an. Un excelent punct de plecare”, ovaționa Helmut Marko după ziua de joi.

Desigur că nu este cea mai relevantă zi, însă această doză de încredere a echipei Red Bull arată că monopostul RB19 este la nivelul așteptărilor. Acest aspect s-a observat și în timpii pe tur. Max Verstappen a realizat 158 de tururi și a reușit să marcheze cel mai bun timp al zilei, 1.32.7. Mai mult decât atât, monopostul RB19 nu a dat niciun semn de slăbiciune, având o stabilitate bună și fiind foarte rapid.

Prima zi din Bahrain a oferit câteva certitudini, dar și la fel de multe surprize. Echipele au fost foarte active pe parcursul celor două sesiuni de câte 4 ore și 15 minute și au încercat să adune cât mai multe date. Ambii piloți de la fiecare echipă au urcat în monoposturi, mai puțin în cazul Red Bull (Sergio Perez va avea toată ziua de mâine la dispoziție) și Aston Martin, unde Lance Stroll a fost înlocuit de Felipe Drugovich.

Ce particularități se găsesc pe noul monopost Red Bull?

RB19 a putut fi observat pentru prima oară în testele de presezon. Camerele au surprins un concept total diferit de Ferrari sau Mercedes. Noul RB19 reprezintă o evoluție masivă a monopostului precedent, însă păstrează structura de bază întâlnită anul trecut. Începem analiza tehnică din partea frontală și apoi avansăm pe traseul fluxului de aer.

Analiză teste Bahrain: Cât de relevantă a fost prima zi?

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Aripa față are o formă mai uniformă decât cea din sezonul trecut și nu mai prezintă acea urcare a fluxului de aer, ci îl plasează uniform spre sidepods. Se păstrează acel slot între primul și al doilea element al aripii. Nasul monopostului este marginal mai lat și are vârful rotunjit, cu fibră de carbon pe margine.

Suspensia față este identică cu cea din sezonul trecut și este de tipul pull rod. Gurile de admisie sunt foarte asemănătoare, însă sunt în continuare cel mai sus așezate de pe grilă. Sidepod-urile au un undercut extrem, cel mai important de pe grilă. Astfel, traseul fluxului de aer a fost modificat pe direcția suspensia față-sidepod-coke bottle.

Podeaua Red Bull este cea mai complexă de pe grilă și prezintă anumite striații. Pe margine se poate observa o fantă de asemenea cu rol aerodinamic. În acea zonă am observat nenumărate straturi de flow-vis (vopsea fosforeșcentă verde), iar echipa ar putea aduce modificări minore. Beam wing-ul are o formă diferită față de RB18 și este poziționat ceva mai sus. Suspensia spate de tip push rod rămâne neschimbată.

Christian Horner a explicat în timpul primei sesiuni de teste că RB19 reprezintă o versiune nouă a monopostului anterior. Echipa a fost preocupată cu rafinarea conceptului și nu a încercat să schimbe conceptul pentru acest an. Ceea ce este bun nu se modifică.

Ce putem spune despre Ferrari și Mercedes?

Scuderia Ferrari a avut o sesiune normală de teste. Charles Leclerc și Carlos Sainz au avut timpi asemănători, fiind la aproximativ 4 zecimi de timpul etalon. Monopostul SF-23 a fost unul rapid, mai ales pe sectoarele 1 și 3, însă a apărut fenomenul de bouncing, care a dat de furcă echipei. În sesiunea de dimineață, nasul monopostului a creat multe semne de întrebare. În anumite puncte ale circuitului (mai ales linia dreaptă), acesta se deforma, apoi revenea la forma inițială.

Analiză teste Bahrain: Cât de relevantă a fost prima zi?

În altă odine de idei, echipa a lucrat foarte mult la partea frontală. Carlos Sainz a avut probleme cu echilibrul monopostului, apoi acestea au dispărut după câteva tururi ale lui Charles Leclerc. Nu avem concluzii foarte clare deocamdată.

Mercedes a arătat satisfăcător, iar Lewis Hamilton a reușit să ajungă la 0.5s de timpul lui Max Verstappen. Monopostul a fost foarte greu de calibrat pentru ambii piloți. Echipa a încercat să găsească un setup potrivit, iar în final Lewis Hamilton a părut că se simte mai confortabil. O sesiune foarte bună pentru obținerea de date relevante. Pe W14 nu a apărut fenomenul de bouncing ca în cazul Ferrari, iar echipa este optimistă.

Aston Martin și Williams, printre remarcatele zilei

Cea mai mare surpriză a fost întreprinsă de Fernando Alonso, care a stabilit un timp doar cu 3 sutimi mai lent decât cel al lui Max Verstappen. Monopostul Aston Martin pare unul foarte docil și rapid, chiar și în virajele dificile din sectorul 3. Spaniolul a pierdut 2 zecimi și jumătate pe primele 2 sectoare în comparație cu pilotul Red Bull, însă a stabilit etalonul pe S3. Spaniolul a avut cea mai bună evoluție în complexul 10-11, unde a trecut cel mai rapid.

Analiză teste Bahrain: Cât de relevantă a fost prima zi?

 

Chiar dacă este foarte devreme să ne pronunțăm, sunt mari șanse ca echipa britanică să fi nimerit conceptul din acest an. Fernando Alonso s-a arătat foarte bucuros după sesiune.

Și Williams a avut o zi foarte bună. Alexander Albon a reușit al șaptelea timp, iar Logan Sargeant s-a clasat pe locul 10. Echipa nu a avut probleme importante, iar setup-ul a fost nimerit destul de ușor. Trebuie să mai treacă timp pentru a ne da cu părerea…

Alte semne de întrebare

McLaren a avut un început greu de test. A durat câteva ore pentru ca monopostul să fie setat optim, dar rezultatele au început să fie vizibile spre seară. Lando Norris a reușit al cincilea timp, fiind mai rapid decât piloții Mercedes. Alpine a fost pe nicăieri în această zi. Echipa a testat diverse soluții și a adunat multe date.

Rezultatele oficiale a primei zile de teste

Analiză teste Bahrain: Cât de relevantă a fost prima zi?

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Ionut Popa

Latest Posts

Don't Miss