More

    Latest Posts

    ANALIZA TEHNICĂ: Cum a rezolvat Ferrari problema motoarelor?

    ANALIZA TEHNICĂ: Forma fluctuantă a celor de la Scuderia Ferrari în ultimele curse ale sezonului de Formula 1 – în special de la dificultățile din Mexic până la lupta cu Red Bull Racing în Abu Dhabi – a evidențiat cât de critică a fost performanța motorului.

    Au fost doi factori în joc aici: în primul rând, configurația unității de propulsie, în special dimensiunea turbo, nu era ideală pentru cursele de mare altitudine din Mexic și Brazilia. Dar, dincolo de aceasta, a fost confirmarea din partea directorului echipei Scuderia Ferrari, Mattia Binotto, după ultima cursă, că echipa din Maranello a fost nevoită să reducă performanțele motorului în ultimele etape ale anului din cauza problemelor de fiabilitate.

    Analiza, Ferrari
    Carlos Sainz, Scuderia Ferrari. DNF la Marele Premiu al Emiliei Romagna 2022.

    Unele defecțiuni spectaculoase și costisitoare ale motorului la începutul campaniei – inclusiv exploziile lui Charles Leclerc în Spania și Baku, plus ieșirea în flăcări a lui Carlos Sainz în Austria – au determinat necesitatea de a reduce puțin ritmul până când s-a găsit o soluție. Într-o scurtă referire, Mattia Binotto a spus: “Nu am avut timp să fac nimic: A trebuit să coborâm puțin puterea. Da, a trebuit să o facem”. Dar, de atunci, s-a aflat că Scuderia Ferrari a putut să fie din nou agresivă în Abu Dhabi cu motorul 066/7, echipa crezând că a găsit soluția la acele probleme de fiabilitate anterioare.

    Potrivit surselor, elementul slab al unității de propulsie a fost identificat ca fiind bujia de aprindere din pre-camera. Aceasta era cea mai recentă evoluție a sistemului de combustie TJI (Turbulent Jet Ignition) pe care Mahle îl pusese la dispoziția Scuderia Ferrari în 2016 și care a permis echipei să reducă diferența de putere față de Mercedes AMG F1. În cei șase ani care au trecut de atunci, s-au făcut pași enormi în dezvoltarea unui sistem care a fost optimizat pentru ultima generație de unități de putere care au fost omologate pentru a fi înghețate până la sfârșitul sezonului 2025.

    Analiza, Ferrari

    Sistemul TJI include bujia de aprindere și injectorul de combustibil. Ambele sunt adăpostite într-un puț în capul cilindrului, iar ambele elemente lucrează împreună pentru a ajuta la maximizarea puterii. Doar 2-3% din combustibil este injectat în camera de pre-combustie, restul fiind răspândit pe suprafața pistonului. Amestecul din interiorul “capacului” este deosebit de bogat, în timp ce agentul de combustie din cameră este mai sărac, cu mai mult aer decât combustibil.

    Aprinderea bujiei de aprindere reacționează cu amestecul foarte bogat din pre-cameră și determină crearea de jeturi de plasmă prin găurile deschise în capac. Datorită unei presiuni foarte mari, amestecul sărac se autoaprinde în mai multe puncte ale camerei, cu o propagare a flăcării care se extinde la întregul volum al cilindrului. Sistemul face posibilă scurtarea timpilor de ardere, ceea ce oferă două avantaje.

    Analiza, Ferrari

    În primul rând, amestecul foarte sărac din cameră înseamnă că efectele nocive ale detonărilor sunt reduse, ceea ce înseamnă că puteți crește raportul de compresie pentru mai multă performanță. În plus, având în vedere că echipele sunt încă limitate în ceea ce privește cantitatea de combustibil care poate fi utilizată într-o cursă (în prezent 110 kg), pentru aceeași cantitate de combustibil injectat se obține o eficiență termică mai mare – ceea ce echivalează, de asemenea, cu mai multă putere.

    Scuderia Ferrari a forțat dezvoltarea pentru a exploata presiunea maximă a sistemului de injecție, care ajunge la 500 de bari, așa cum permite regulamentul, și a urmărit cinci descărcări pentru fiecare ciclu al motorului. Dar conceptul extrem a dus la creșterea temperaturii interne, ceea ce a făcut ca bujia să sufere și, în cele din urmă, să se rupă.

    Analiza, Ferrari

    Prin urmare, inginerii au fost nevoiți să își ajusteze cartografierea pentru a nu împinge bujia peste limită, în timp ce un furnizor extern a lucrat la livrarea de noi materiale pentru a se asigura că această componentă poate face față nevoilor motorului în modul de putere maximă. Performanța echipei Scuderia Ferrari din Abu Dhabi sugerează că problema bujiei pare să fi fost rezolvată, ceea ce va fi un mare impuls pentru speranțele ale Scuderia Ferrari pentru 2023, unde știe că nu își poate permite o repetare a problemelor de fiabilitate.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss