Latest Posts

Analiză: Scuderia Ferrari mai rapid decât Red Bull?

Vizualizări: 18245

Analiza: Scuderia Ferrari a dat peste cap victoria în Canada în calificări? Red Bull Racing crede că Ferrari a fost mai rapidă. Este adevărat? Ar fi putut Fernando Alonso să câștige?

„Mulțumesc lui Dumnezeu că piloții Scuderia Ferrari au pornit din spate. Au fost cei mai rapizi pe ambele pneuri”, a declarat Dr. Helmut Marko după GP-ul Canadei – pe care, desigur, Max Verstappen îl câștigase cu puțin timp înainte. Pilotul echipei Red Bull Racing a condus fiecare tur de cursă, așa cum a făcut-o la Barcelona și Monaco, dar pe Circuitul Gilles Villeneuve a avut vizibil probleme.

Analiza, Ferrari

Fernando Alonso, care, spre deosebire de piloții Scuderiei Ferrari, începuse cursa de pe prima linie a grilei de start, simțea deja aerul dimineții. Imediat după cursă, el l-a întrebat pe Verstappen cât de tare a forțat – pentru a vedea dacă era cu adevărat aproape de campionul mondial sau dacă acesta își făcuse iluzii.

Și chiar și Mercedes AMG F1 a fost mulțumit după GP-ul Canadei. Între timp, Lewis Hamilton se afla pe locul doi – pe un circuit care chiar nu ar trebui să se potrivească deloc mașinii. Este Red Bull Racing într-adevăr pe cale să fie învinsă în 2023? Cât de aproape a fost cu adevărat la Montreal? Analiza noastră a cursei oferă răspunsurile.

Analiza, Ferrari

Cât de puternică a fost cu adevărat Scuderia Ferrari?
Charles Leclerc a pornit de pe locul zece, coechipierul său Carlos Sainz alături de el, de pe locul 11. Sergio Perez a pornit imediat în spatele său, dar mexicanul a pornit cu pneuri dure. Piloții Scuderia Ferrari au început cursa pe medium.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

În Spania, Sergio Perez a plecat de pe locul 11 și a terminat pe locul 4. Acolo, Carlos Sainz a pornit de pe locul doi și a trecut linia de sosire la zece secunde în spatele lui Sergio Perez. La Montreal, Sergio Perez a plecat direct în spatele celor două Ferrari și a terminat, de asemenea, în spatele lor. Faptul că Scuderia Ferrari a făcut un salt mare este de necontestat.

Dar a fost Scuderia Ferrari de fapt mai rapidă decât Red Bull Racing? Și asta pe ambele compoziții de pneuri? Comparația este eronată, deoarece Ferrari a ales o strategie diferită. Stintul de start pe medium nu este potrivit pentru comparație, deoarece Charles Leclerc și Carlos Sainz au fost blocați în trafic, în timp ce Verstappen a condus singur în față.

Analiza, Ferrari

Când piloții Scuderia Ferrari au montat pneurile hard la prima și singura oprire, Max Verstappen a intrat și el foarte repede pentru a doua oprire. Cu toate acestea, campionul mondial a revenit la pneurile medium, pe care s-a simțit mult mai confortabil.

Ori de câte ori îi compari pe piloții Scuderia Ferrari cu Max Verstappen în cursă, imaginea este aceeași: pilotul Red Bull Racing a fost mai rapid. În primul stint, bineînțeles, cursa liberă a ajutat. După faza cu mașina de siguranță, piloții Scuderia Ferrari nu au mai avut în fața lor mașini mai lente, dar au avut pneuri medii mai vechi. Era clar că Max Verstappen, Fernando Alonso și Lewis Hamilton se îndepărtau pe ele. În ultimul stint, când Charles Leclerc și Max Verstappen au avut o cursă complet liberă, ambii au condus pe pneuri de compoziții diferite.

Analiza, Ferrari

Cu toate acestea, Scuderia Ferrari a dus totuși o luptă respectabilă. În ultimul stint, distanța lui Charles Leclerc a crescut doar de la 12,5 la 18,5 secunde. Repartizată pe 27 de tururi, pierderea medie a fost de aproximativ două zecimi de secundă pe tur. Pentru un Ferrari, altfel atât de slab în cursă, aceasta este o realizare deosebită.

Formula 1, Canada GP 2023: Dezvoltarea cursei
Axa X arată turul, axa Y diferența față de Verstappen în secunde

Analiza, Ferrari

Iar comparația directă cu Sergio Perez – chiar dacă pe pneuri diferite – este în mod clar pentru Scuderia Ferrari. După repornirea safety car-ului, mexicanul a fost nevoit să îi lase să plece pe ambii piloți Scuderia Ferrari. Și, de asemenea, în ultimul stint real, diferența față de duo-ul Scuderia Ferrari a crescut. Înainte ca Sergio Perez să-și schimbe pneurile pentru cel mai rapid tur de cursă, era deja la peste zece secunde în spatele lui Sainz.

Cu toate acestea, la Scuderia Ferrari au devenit prudenți. „Montreal este diferit, treci mult peste borduri și pista era foarte verde”, știe șeful echipei, Fred Vasseur. „Direcția este bună, sperăm că va continua așa și peste două săptămâni”. La ritmul bun s-a adăugat strategia potrivită, care a permis celor de la Ferrari să poată folosi ritmul chiar și în flux liber – și să fie nevoiți să facă o oprire la boxe mai puțin. „A fost, de asemenea, un mic pariu”, recunoaște Vasseur. „Dacă ar fi existat o altă mașină de siguranță după 15 tururi, atunci ar fi fost dificil”.

Cu Scuderia Ferrari arătând de fapt puternic tot weekendul, întrebarea este ce ar fi fost posibil cu o sesiune bună de calificări. Locurile zece și unsprezece pe grilă nu au reflectat performanța reală. Dar Vasseur nu vrea să își pună această întrebare: „Nu știu ce ar fi fost posibil dacă. Dacă, dacă, dacă, dacă: Toată lumea este campion mondial la subjonctiv”. Cu toate acestea, francezul face totuși un calcul: „În ultimul stint am folosit aceleași pneuri ca Alonso – și am pierdut doar o secundă în 30 de tururi”.

Analiza, Ferrari

Fernando Alonso adulmecă victoria în cursă
Într-adevăr, Fernando Alonso nu a făcut ultimul stint pe medium, ca Red Bull Racing, ci pe hard. În cele 27 de tururi dintre oprirea la boxe a lui Fernando Alonso și finalul cursei, diferența dintre Charles Leclerc și pilotul Aston Martin Racing a rămas aproape identică.

Cu toate acestea, Fernando Alonso s-a confruntat cu probleme tehnice. Echipa l-a instruit să lase accelerația mai devreme înainte de viraje pentru a economisi combustibil. Retrospectiv, s-a dovedit că acest lucru nu a fost necesar, dar acest lift-and-coast l-a costat pe Fernando Alonso una sau două zecimi de secundă pe tur. Pe lângă asta, Fernando Alonso a făcut o mică greșeală. Când a ratat șicana de dinaintea acului de păr din turul 47, a pierdut aproximativ 1,5 secunde. Acest lucru explică și de ce veteranul a gustat atât de mult sânge între timp. Fernando Alonso a simțit pentru scurt timp victoria.

După primul schimb de pneuri, Fernando Alonso l-a depășit pe Lewis Hamilton pe pistă. În turul 22, el a fost din nou primul urmăritor al lui Max Verstappen. Datorită mașinii de siguranță și a ritmului bun, în acest moment nu mai avea nici măcar trei secunde în urmă. La finalul stintului de mijloc, diferența dintre Max Verstappen și Fernando Alonso era încă mai mică de cinci secunde. Pilotul veteran îl putea vedea din cockpit pe noul dominator și își dorea mai mult.

Analiza, Ferrari

Aston Martin fără al doilea set de pneuri medium
Pentru ultimul stint, Max Verstappen a primit medium, iar Fernando Alonso hard. În timp ce Red Bull Racing a păstrat două seturi din fiecare compoziție de pneuri pentru cursă, Aston Martin Racing a intrat în Marele Premiu cu un singur set de mediane. Fernando Alonso a fost nevoit să monteze pneurile hard la final.

În primele tururi a condus chiar mai repede decât Max Verstappen în unele momente, diferența s-a redus la 4,2 secunde. Acum, Fernando Alonso chiar se încingea. Dar apoi a făcut o greșeală și a avut probleme tehnice. De aceea, Fernando Alonso a ținut să afle după cursă dacă Max Verstappen a dat totul în față. Fără greșeli și probleme, el s-a văzut într-o poziție în care să exercite presiune. Dar dacă Max Verstappen a controlat doar ritmul, calculele sale nu erau valabile.

Analiza, Ferrari

Pentru o vreme, chiar părea că Fernando Alonso va trebui să se apere din nou împotriva lui Lewis Hamilton. În turul 59, cei doi erau despărțiți de doar o secundă și jumătate. Lewis Hamilton – ca și Max Verstappen – a condus pe mediu în ultimul stint. Să fi calculat Aston Martin Racing greșit pe pneurile hard?

Canada GP 2023: Hamilton vs. Alonso în ultimul stint
Axa X arată turul, axa Y timpul în secunde minus un minut

Analiza, Ferrari

Echipa și pilotul neagă. „Am fost mulțumit”, a declarat Fernando Alonso. „Cred că a fost o anvelopă bună pentru tot stintul. Lewis Hamilton s-a apropiat pentru scurt timp, dar nu a putut menține presiunea. Și am fost în siguranță dacă ar fi venit o altă mașină de siguranță”, a explicat Mike Krack.

Fernando Alonso vrea să știe: Cât de mult a condus Max Verstappen la limită?
Pneul dur din stintul de mijloc a fost însă responsabil pentru motivul pentru care Fernando Alonso a crezut că mai are șanse de victorie. Max Verstappen a avut mari probleme pe pneul C3. Cu temperaturi ale asfaltului între 27 și 33 de grade, a avut dificultăți în a introduce suficientă temperatură în pneuri. Acest lucru penalizează în special pneurile hard.

„Mașina noastră este întotdeauna foarte bună atunci când degradarea pneurilor este foarte mare”, știe Max Verstappen. „Aici ar fi fost mai bine să avem o mașină care să împingă mai tare pneurile”, explică cel care a câștigat acum de 41 de ori un Mare Premiu. Acesta este, de altfel, și răspunsul la întrebarea lui Fernando Alonso cu privire la cât de tare a forțat Max Verstappen. A trebuit să accelereze atât de mult încât pneurile nu s-au răcit. Așa că nu a balansat victoria pe linia de sosire, așa cum s-a întâmplat atât de des în acest sezon. Dar el nu a condus complet la limită – ca Fernando Alonso, de exemplu.

Analiza, Ferrari

Pentru Red Bull Racing, mai mulți factori s-au reunit la Montreal: O zi de vineri dificilă, caracteristici neobișnuite ale pistei și temperaturi extrem de scăzute. Toți factorii au lucrat împotriva Red Bull Racing și în favoarea Scuderiei Ferrari. Și totuși, modelul RB19 – cel puțin cu numărul de start 1 – a fost întotdeauna mai rapid decât SF-23 – indiferent de numărul de start.

Max Verstappen a oferit rezumatul analizei în două fraze: „Nu am avut cea mai bună zi a noastră astăzi. Faptul că am câștigat cursa acolo cu 9 secunde arată cât de bună este mașina”. Chiar dacă Red Bull Racing RB19 nu este bună după standardele sale, toți factorii sunt împotriva sa: Este totuși suficient de bună pentru competiție.

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Analiză: Scuderia Ferrari mai rapid decât Red Bull?
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss