Latest Posts

Analiză MP al Statului Singapore. Atât pe ploaie cât și pe uscat

Vizualizări: 18719

Sergio Perez aduce o nouă victorie Red Bull după o prestație remarcabilă pe cel mai dificil circuit din calendar. În acest articol punem în balanță toate datele existente și realizăm o analiză a întregului weekend de la Singapore.

Analiză MP al Statului Singapore. Atât pe ploaie cât și pe uscat

“Este cea mai bună performanță din carieră. Am controlat cursa chiar dacă totul a fost dificil. Ultimele tururi au fost intense. Am dat totul astăzi pentru a câștiga” declara Sergio Perez după un weekend total atipic la Singapore.

Înainte de a expune întâmplările din cursă o să punem în balanță factorii tehnici identificați pe Marina Bay. Încă din ziua de vineri era clar că vom avea o luptă între Mercedes, Red Bull și Ferrari, fiecare echipă cu armele proprii. Ferrari pleca drept favorită în condiții normale din cauza nivelului de downforce generat de corpul mașinii. RB18 reușea să recupereze datorită suspensiei setată mai moale și a eficienței aero din zonele de accelerație, în timp ce Mercedes controla cel mai bine pneurile.

Cum nu au fost nici pe departe condiții normale, ecuația s-a schimbat radical pe pistă udă. Ferrari nu se mai bucura de acel avantaj teoretic pentru că gripul era aproape nul. Această situație a mai fost întâlnită în acest sezon la Silverstone și Monaco. Motivele sunt binecunoscute, același control al pneurilor.

Red Bull este conceptul care reușește să aducă cel mai repede pneurile în temperatură pe o pistă rece. Ferrari a fost la paritate cu echipa austriacă aici – în cursă Leclerc reușea să le aducă chiar mai repede. Mercedes au nevoie de mai mult timp pentru asta. Cu o singură mențiune, F1-75 tinde să le uzeze prematur.

Cursa a fost întârziată cu o oră și cinci minute din cauza ploii torențiale care a început cu 50 de minute înainte de ora stabilită pentru start.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Analiză MP al Statului Singapore. Atât pe ploaie cât și pe uscat

 

Luminile se sting. Sergio Perez pleacă senzațional și țâșnește în interiorul primului viraj luându-i fața lui Charles Leclerc. În spate, Carlos Sainz și Lewis Hamilton intră în tandem în virajul 1, dar spaniolul reușește să se strecoare în fața pilotului Mercedes cu nr 44. Plecat de pe locul 8, Max Verstappen ratează total startul și ajunge în poziția a 13-a. Va fi o cursă grea pentru Max care era obligat să atace încă de la început.

Sergio Perez începea să pună ecart față de Charles Leclerc când Guanyu Zhou este lovit de Nick Latifi. Safety Car-ul era chemat pe circuit pentru prima dată. În turul 11, mașina de siguranță se retrage și Sergio PereZ continuă drumul său spre victorie. În turul 15, diferența ajunge la 1.7s, iar 5 tururi mai târziu trece de 2s.

Urmează a doua întrerupere a cursei. Fernando Alonso are o problemă la PU și abandonează. De data aceasta este arătat VSC-ul. George Russell, aflat la coada plutonului după ce a plecat ultimul, este chemat la boxe și i se pun pneuri medium. Va fi un adevărat reper pentru toți. Doar 3 tururi se rulează pe steag verde. Alex Albon ratează perioada de frânare și își lasă aripa spate în barierele virajului 8. Încă un abandon.

Între timp, Max Verstappen trece de Tsunoda, Vettel și Gasly, dar rămâne blocat în spatele nemesisului său din această cursă, Lando Norris. Hamilton începuse să pună presiune pe Carlos Sainz.

Turul 27. Esteban Ocon trece pe podul Anderson când motorul îi explodează. Era o seară neagră pentru Alpine. Problema a fost aceeași, avarie terminală la turbo. Din nou VSC. La restart, Perez are un avans de 4.3s, dar Charles Leclerc rescrie recordul pe tur și ecartul scade la 3s.

Analiză MP al Statului Singapore. Atât pe ploaie cât și pe uscat

 

Lewis Hamilton îl ajunge pe Carlos Sainz și încearcă să îl depășească, dar frânează prea târziu și alunecă în bariere. Reușește să întoarcă monopostul, însă nimerește fix între Lando Norris și Max Verstappen. Endplate-ul era rupt, ceea ce joacă și în defavoarea lui Max Verstappen care pierde timp față de pilotul McLaren..

Urmează un moment foarte important. Timpii lui George Russell se îmbunătățesc. Era timpul pentru slicks. Piloții intră la boxe, dar pozițiile nu se modifică la vârf. Tsunoda se grăbește și forțează chiar dacă pneurile nu se aflau în temperatură. Generează o nouă neutralizare din care vor profira piloții McLaren ajunși pe 4 și 6.

Steag verde. Max Verstappen profită de atuul mașinii sale de a aduce repede pneurile în temperatură, îl dublează pe Lando Norris, dar nimerește o zonă udă și se duce sanie în zona de eșapare. Va trece pe la boxe de unde va ieși pe locul 13.

La vârf, Charles Leclerc îl atacă pe Sergio Perez care raportează probleme ale motorului pe frânare. A fost o avarie cauzată de umiditate. După ce problema a fost rezolvată se va desprinde la o rată de 0.4s/tur de Ferrari. Sainz, anonim toată cursa și mereu mult în spatele binomului fruntaș, era supus atacurilor lui Lando Norris, terminate fără vreun rezultat.

Sergio Perez era investigat pentru că a lăsat un spațiu mai mare de 10 lungimi între el și SC în 2 momente diferite. Mexicanul va pune 7.5s până la locul 2 în tururile rămase. Va fi penalizat post cursă cu 5s după încă o decizie controversată din partea forului de conducere. Să explicăm de ce s-a luat această decizie.

Mexicanul a susținut că SC-ul mergea foarte fluctuant. În acele situații, mașina de siguranță a accelerat dintr-o dată când pilotul RB se afla într-o zonă cu apă. Comisarii au acceptat explicațiile pentru abaterea din turul 10 și i-au dat doar un avertisment.

Max Verstappen va urca pe locul 7 până la final după o nouă inexactitate pe frâne din partea lui Lewis Hamilton care va lua punctele aferente poziției a noua.

 

Este victoria cu numărul 4 din cariera lui Sergio Perez care devine un specialist al circuitelor stradale. Un pilotaj fără cusur în fața a două Ferrari fiind lider din primul până în ultimul viraj, mexicanul reușește primul succes neconjunctural. De când este la Red Bull a reușit să câștige la Monaco, Baku, Singapore, iar la Jeddah a fost in pole.

Analiză MP al Statului Singapore. Atât pe ploaie cât și pe uscat

Red Bull menține șampaniile la rece. Max poate câștiga al doilea titlu mondial la Suzuka dacă va termina pe primul loc cu FL, oricare ar fi rezultatele lui Leclerc și Perez. Ferrari se desprind de Mercedes în clasament și par mari favoriți la locul 2 în clasamentul constructorilor.

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Ionut Popa

Latest Posts

Don't Miss