More

    Latest Posts

    Analiză Monza 2022 calificări. Un tur pentru inima tifosilor

    Charles Leclerc produce surpriza la Monza și reușește pole-ul cu nr 9 din sezon sub privirile zecilor de mii de italieni din tribune. De unde a provenit acest eșec Red Bull? Analizăm totul în acest articol.

    Ce s-a întâmplat în calificările de la Monza?

    “Sunt extrem de fericit de ceea ce am reușit în ultimul tur. În primul stint nu a fost turul perfect, dar apoi am reușit să adun tot într-un întreg” declara Charles Leclerc cu un zâmbet pe care nu îl mai văzusem de mult timp. Chiar a fost un tur grozav și a însuflețit tribunele italiene, care în ziua de vineri păreau în stare latentă.

    Primul sector a fost magnific, așa cum a fost tot weekend-ul pentru Ferrari. Un sfert de secundă a câștigat Leclerc acolo, poate și din cauza unui tow mai eficient. În acea primă parte a circuitului, tow-ul și viteza maximă sunt esențiale. În Retiffilo, diferența dintre el și Verstappen a fost minimă.

    Sectorul 2 a fost mereu unul Red Bull, însă Leclerc a limitat daunele la doar o zecime de secundă dezavantaj. Monegascul a reușit să fie marginal mai rapid decât Max în virajele Lesmo, apoi pe zona de accelerație următoare și în Variante Ascari, olandezul a fost superior. În sectorul 3 nu ai ce alege dintre cei 2.

    Marko, Red Bull

    În mod absolut, diferența dintre cele 2 monoposturi a fost minimă, pilotul care reușea cel mai bun tur avea cel mai rapid tur. Charles Leclerc a reușit un tur senzațional, iar diferența a fost de peste o zecime de secundă. Carlos Sainz nu a avut tow. În loc ca Lando Norris să îi ofere plasa aerodinamică s-a ajuns ca britanicul să aibă tow. Sainz a pierdut decisiv pe primul sector și a terminat la peste 3 zecimi de coechipierul său. Sergio Perez a dezamăgit din nou, ecartul dintre el și Verstappen fiind de aproape o secundă.

    Este pole-ul cu nr 17 din cariera lui Charles Leclerc. Monegascul îi egalează în această statistică pe Max Verstappen și Sir Jackie Stewart. Nu este o cifră chiar impresionantă. Piloți ca Mario Andretti, Rene Arnoux și Kimi Raikkonen au 18 pole-uri.

    De ce Ferrari a reușit să răstoarne balanța în calificări?

    Setup-ul ales a fost decisiv. Echipa viitoare campioană mondială a ales un setup cu o aripă spate mai generoasă. Prin asta au luat din performanța pe un singur tur și au adăugat la ritmul de cursă. Ferrari au mers pe o cale all speed, mașina roșie fiind imbatabilă pe linile drepte. Astfel, am ajuns la un scenariu opus față de restul sezonului. Red Bull câștigă timp în viraje, Ferrari pe linile drepte. A fost singura soluție pentru echipa italiană.

    leclerc1 GP24 F1 Austria 2022 Race

    Cu o gardă la sol mai mare decât la Zandvoort, suspensia spate a rămas mai rigidă, iar în viraje Ferrari nu ar fi câștigat foarte mult. Astfel, italienii au rulat motorul la maxim. Cu etalon absolut pe linile drepte și din cauza motorului cel mai puternic (4-5CP față de Honda, 7CP până la Mercedes), dar și din cauza setup-ului low drag, s-a creat un avantaj masiv. Calculul celor de la Red Bull dă o pierdere de 0.3-0.4s pe linile drepte. De asemenea, F1-75 este cea mai eficientă mașină pe frânare, iar asta a ajutat la intrarea în virajele lente. Se spune că la Monza, mașinile pot rula și fără aripi spate, tot ar trece optim prin viraje.

    În ritm de cursă, Red Bull ar trebui să aibă un control mai bun al pneurilor din cauza nivelului de downforce mai mare. În simulările de vineri, Verstappen a avut un avantaj de 0.35s/tur față de Sainz pe pneuri medii. Trenul spate este uzat doar în șicane, nu este o garanție că F1-75 nu va controla pneurile. Trebuie să privim totuși aceste cifre cu o anumită rezervă, diferența absolută nu ar trebui să fie atât de mare. Dar în epoca pneurilor Pirelli când s-a ținut cont de diferența absolută? Gestionarea pneurilor va fi esențială.

    Partea electrică Honda intră în clipping înainte de viraj, cu 3-4s înainte de cea Ferrari. Leclerc cu a sa aripă spate va fi extrem de greu de depășit dacă va avea pneuri într-o stare bună de funcționare. Știm probleme operaționale ale Ferrari, poate în cursa de casă totul va fi în regulă.

    Mercedes a suferit încă o corecție răsunătoare la Monza. Un inginer declara vineri că echipa speră să fie la 0.5s de timpul de pole. Diferența este una enormă, aproape 1.4s. Din cauza gărzii mai mare la sol, W13 a pierdut apăsare și a generat un drag mai mare. Lando Norris a fost la doar câteva miimi de secundă de o clasare în linia întâi, McLaren având o evoluție neașteptată.

    Hamilton Canada 2022 FP 3 1

    Locurile din calificări sunt total irelevante. Aproape jumătate de grilă va schimba componente la PU. Pentru a nu scrie din nou lunga listă de penalizări vom spune de pe ce poziții vor pleca piloții care s-au implicat în lupta pentru victorie în Olanda:

    Un favorit pentru mâine? Nu ai cum să nu îi spui numele lui Max Verstappen. Va pleca din linia a treia, poate fi în spatele lui Charles Leclerc încă din primele tururi. Aceasta ar trebui să fie lupta pentru victorie, Max Verstappen versus Charles Leclerc, liderii noii generații. George Russell nu ar trebui să fie un obstacol prea greu pentru Max.

    GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

    Marele, Italiei
    Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.
    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI

    Sursa: GP24 Media / Ionut Popa

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss