Latest Posts

Analiză Marele Premiu al Bahrain: Stele strălucitoare pe cerul arab

Vizualizări: 11285

După 57 de tururi, două monoposturi viu colorate trec linia de start-sosire din Bahrain. Cerul este învăluit de artificii, iar piloții Red Bull rulează în tandem pentru câțiva metri. În spatele lor se ivește un monopost de culoare verde britanic. În acest articol analizăm Marele Premiu al Bahrainului și afișăm toate concluziile pe care le avem.

Max Verstappen a dominat Marele Premiu de debut (desfășurat în Bahrain) al sezonului 2023, câștigând în fața lui Sergio Perez și Fernando Alonso, în timp ce Charles Leclerc a pierdut un podium bătut în cuie din cauza unei probleme la motor.

La fel cum explicam și în articolul dedicat calificărilor, pentru un parcurs bun pe acest circuit din Bahrain este nevoie de un compromis între ritmul de calificări și cursă. La temperaturi mai scăzute, ca în cazul calificărilor și cursei, puntea față tinde să iasă pe tur rapid din fereastra optimă, iar cea spate să se supraîncălzească în virajele rear limited.

Soluția cea mai bună s-a dovedit un setup neutru. Această țintă a fost atinsă de Red Bull care s-a dovedit un monopost foarte stabil pe un singur tur. Aston Martin a ales să maximizeze ritmul de cursă, în timp ce Ferrari a întâmpinat mari greutăți (nicio aripă spate nu a adus rezultate) și au selectat un setup de compromis supravirator pentru a-i avantaja în ritm de calificări.

Mercedes s-a dovedit un monopost cu un comportament imprevizibil și cu un control al pneurilor neuniform. În fereastra optimă (puțin păstrată), monopostul a avut ritmul de cursă a celor de la Ferrari. Pe parcursul calificărilor, acesta a fost pur și simplu lent, mai ales pe zonele de accelerație și virajele rapide. În ritm de cursă, piloții au fost surprinși de degradarea mare a pneurilor.

Aston Martin a încercat să urmeze calea Red Bull și a reușit până la un punct. Chiar dacă AMR23 este net mai aprig la frânare decât RB19 mai docil, monopostul echipei britanice a dovedit un management mai bun al pneurilor decât Ferrari sau Mercedes. Diferența față de Red Bull s-a făcut pe zonele de accelerație și în virajele lente 1, 4, 11, 13.

Cum toți rivalii au întâmpinat dificultăți mai mici sau mai mari, Red Bull a impus o dominație totală, anihilând concurența încă din primul viraj. Max Verstappen s-a văzut lider din primul viraj până în ultimul, terminând la 38s de primul monopost non-Red Bull, cel al lui Fernando Alonso de pe locul 3. În medie, Max a fost mai rapid cu 0.66s/tur, totuși ținând cont că spaniolul a fost implicat în multiple dueluri.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Luminile se sting. Verstappen își păstrează ușor poziția din pole position, în timp ce Perez a pierdut locul doi în fața lui Leclerc după ce a pornit lent și a rămas în spatele pilotului Ferrari.

Analiză Marele Premiu al Bahrain: Stele strălucitoare pe cerul arab

Orice speranță de luptă pentru conducere s-a stins rapid atunci când Verstappen a trecut în fața lui Leclerc cu peste o jumătate de secundă pe tur, iar Perez l-a urmărit pe Leclerc pe tot parcursul primului stint înainte ca aceștia să facă prima dintre cele două opriri la boxe.

Leclerc a fost primul dintre lideri care a oprit pentru a trece de la softuri la harduri în turul 13 din 57, cu Verstappen venind de la aproape 10 secunde în față pentru a lua un al doilea set de softuri, după ce ambele mașini Red Bull au intrat în cursă cu un singur set de cauciuc cu pereți albi disponibil.

Perez a mai rulat câteva tururi înainte de a se opri pentru a lua și el mai multe softs, pe care le-a folosit apoi pentru a se apropia de Leclerc și a ocupat locul doi cu o explozie asistată de DRS în interiorul virajului 1 în turul 26.

De acolo, Verstappen a fost deranjat doar de o problemă minoră de retrogradare care a cauzat blocarea ocazională a părții din spate, și a trecut de Perez pentru a câștiga cu 11,9s după ce amândoi au mai efectuat încă o oprire la boxe pentru a lua în cele din urmă hards în ceea ce a fost o performanță zdrobitoare din partea Red Bull.

Analiză Marele Premiu al Bahrain: Stele strălucitoare pe cerul arab

Acest lucru a devenit și mai bun atunci când Leclerc, care a scăzut la aproape 10s în spatele lui Perez înainte de a face o a doua oprire pentru hards proaspete în turul 33, s-a retras din cursă după ce a pierdut brusc tracțiunea în turul 40, Ferrari spunând ulterior că problema este la motorul termic.

Acest lucru a declanșat o scurtă mașină de siguranță virtuală în timp ce Ferrari a fost recuperat, după care Alonso a atacat și l-a depășit pe compatriotul Carlos Sainz pentru a obține un podium la prima sa apariție pentru Aston Martin.

Anterior, el pierduse un loc în fața Mercedes-ului lui Lewis Hamilton în primul tur, apoi pierduse un altul în fața lui George Russell, când Lance Stroll l-a etichetat pe noul său coechipier Aston depășindu-se pe sine în timp ce se lupta cu Russell în virajul 4 în turul de deschidere.

Alonso l-a urmărit pe Hamilton în primele faze de gestionare a pneurilor din cursă și în cele două opriri atât pentru Aston, cât și pentru mașinile Mercedes, spaniolul rulând mult înainte de a face a doua oprire, după ce Mercedes l-a băgat la boxe pe Hamilton mai devreme pentru a doua oară în încercarea de a respinge o amenințare de undercut din partea fostului său coechipier de la McLaren.

Analiză Marele Premiu al Bahrain: Stele strălucitoare pe cerul arab

Cei doi campioni mondiali s-au angajat într-o luptă palpitantă pentru ceea ce era atunci locul cinci, Alonso având nevoie de două încercări pentru a-l depăși pe Hamilton după ce prima sa trecere în virajul 4 a mers prost, înainte de a intra la boxe într-o scufundare strălucită în virajele 9/10 pentru a depăși Mercedes-ul.

Post-VSC, Alonso l-a prins rapid pe Sainz, care se afla la mare distanță de Leclerc și care era îngrijorat că al doilea set de hards nu va ajunge la final, și a avut, de asemenea, un contact strâns cu Ferrari-ul nr 55 când a încercat să depășească pentru prima dată în virajul 4 în turul 45 – atingând ușor spatele drept al Ferrari-ului cu partea sa stângă din față.

Dar, câteva momente mai târziu, ritmul superior al lui Alonso a însemnat că a beneficiat de DRS pe linia dreaptă din spate și a trecut în trombă pentru a obține un loc trei pe care nu avea să-l piardă.

Hamilton l-a urmărit pe Sainz până la sosire pe locurile patru și cinci, iar Stroll l-a învins pe Russell pe locul șase, după ce Aston a ieșit din undercut la a doua sa oprire.

În alte incidente notabile, Pierre Gasly a urcat de pe ultimul loc pentru a termina al nouălea, cu Alex Albon al zecelea pentru Williams.

Lando Norris s-a oprit de cinci ori din cauza unei probleme de presiune pneumatică la McLaren-ul său înainte de a fi retras în final, la fel ca și Esteban Ocon, după ce a primit trei penalizări – pentru că a fost în afara poziției în boxa de pe grilă, pentru că Alpine a lucrat la mașina sa înainte de a termina de ispășit penalizarea de cinci secunde la prima sa oprire și pentru depășirea vitezei în pitlane.

Cel mai fericit pilot a fost desigur Fernando Alonso. Spaniolul în vârstă de 42 de ani este în continuare un racer capabil să se lupte la victorii. Acesta a fost podiumul cu nr 99, primul după Losail 2021 și al doilea după 2014. Mai mult, Aston Martin ocupă poziția secundă în clasamentul general, totuși fiind departe de Red Bull.

Pentru Max Verstappen este victoria cu numărul 36 din Formula 1. Acesta își continuă marșul spre victorii de la finalul anului trecut și se apropie la doar 5 victorii de Ayrton Senna. Este prea devreme să vorbim de o certitudine că va urma un sezon de dominare Red Bull, însă binomul Verstappen-Red Bull are toate șansele la titlurile mondiale.

Analiză Marele Premiu al Bahrain: Stele strălucitoare pe cerul arab

Aston Martin se află într-o situație nesperată. Au un monopost care se poate lupta din plin cu Mercedes sau Ferrari și au la dispoziție mai multe rulări în tunelul de vânt. Echipa germană se află în dificultate, iar în următoarea ședință vor hotărî dacă vor păstra conceptul actual sau îl vor modifica conceptual. Despre celelalte echipe vom reveni cu un articol ulterior.

  • Mai multe știri despre Campionatului Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
Photocredit: GP24 Media/Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Ionut Popa

Latest Posts

Don't Miss