GP24 Media

LATEST POSTS

Analiză Marele Premiu al Abu Dhabi: Se încheie încă o etapă din istoria F1

abu dhabi
Vizualizări: 13529

Sezonul 2022 a luat sfârșit la Abu Dhabi. Max Verstappen a pus cireașa pe tort și a câștigat o finală a sezonului marcată de lupta pentru titlul onorific de vicecampion mondial și retragerea lui Sebastian Vettel. În acest articol analizăm cursa de pe Yas Marina.

Analiză Marele Premiu al Abu Dhabi: Se încheie încă o etapă din istoria F1

“Da, a fost o cursă bună. Management-ul pneurilor a contat foarte mult. Cred că am protejat bine atât pneurile medium cât și cele hard. Practic asta am făcut din primul până în ultimul tur. Este incredibil să câștig din nou aici și să marchez a 15-a victorie a sezonului” spunea Max Verstappen la interviul acordat lui Jenson Button după cursă.

Chiar a fost un weekend interesant pe Yas Marina. Din păcate, Pirelli pare că a selectat eronat pneurile pe care trebuia să le trimită în Abu Dhabi. Probabil compozițiile C2-C3-C4 ar fi fost mai potrivite. Încă din FP2, echipele au observat la simulările de cursă că uzura pneurilor este importantă.

Dragi fani Formula 1 și Motorsport,

Pentru a continua să îmbunătățim experiența urmăritorilor noștri pe această rețea de socializare, am decis că, din cauza numeroaselor cazuri în care oamenii sunt blocați de pe chat-urile comunității, ar trebui să oferim o alternativă pentru aceste grupuri de chat.

Vă invităm pe toți să aruncați o privire la https://chat.gp24.ro/ în timpul viitorului weekend de cursă pentru Marele Premiu al Statelor Unite, care va avea un grup dedicat pe aplicația noastră de chat. Există, de asemenea, câteva grupuri pentru echipele de top, dacă doriți să discutați acolo cu fani care gândesc la fel.

În acest moment, chat-ul este accesibil din orice browser mobil, laptop și desktop prin intermediul următorului link: https://chat.gp24.ro/ Participarea la chat nu necesită crearea unui cont, iar singurul dezavantaj este că setările de profil nu vor fi salvate și unele vor trebui completate de fiecare dată când vă conectați.

Așteptăm cu nerăbdare să vă primim în grupul (grupurile) de chat cu moderare umană, unde vom încerca să reducem moderarea la strictul necesar pentru a maximiza libertatea de opinie și de exprimare în limitele bunului simț.

 

În aceste tururi, Max Verstappen a fost cel mai rapid cu un avans de 0.2s/tur față de Mercedes și Perez. Ferrari se afla ceva mai în spate cu o uzură exagerată a pneurilor. A urmat o noapte aproape albă pentru Scuderia. Imediat au trimis 2 piloți în simulator și au trasat un setup neașteptat de bun, diferența dintre ei și Red Bull fiind de maxim 0.2s.

Un inginer al echipei italiene a explicat pentru The Race căteva lucruri interesante. În opinia lui, uzura exagerată de până acum a pneurilor a fost datorată ritmului slab de cursă. Când încerci să compensezi un decalaj de viteză pe tur, trebuie să forțezi mai tare și să uzezi mai mult pneurile, însă și TD39 a avut o contribuție importantă. În același timp, Mercedes pare că s-a bazat pe laurii victorilor trecute.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2023)

 

Pe un circuit mai tipic decât anomaliile Interlagos și Hermanos Rodriguez, W13 a suferit de o degradare mai mare a pneurilor și, pur și simplu, a fost mai lent decât rivalii. Echipa a încercat să elimine dezavantajul pe linile drepte printr-o aripa spate mai mica, dar piloții se loveau de supravirare pe ultimul sector. S-a ajuns la o degradare prea mare a pneurilor la temperaturi scăzute ale asfaltului.

Red Bull nu a avut o cursă deloc ușoară, dar Max Verstappen a arătat ca un pilot matur și și-a trecut în cont a 15-a victorie din sezon.

Verstappen a plecat bine din grilă și s-a insinuat pe interiorul virajului 1. Era urmat de Sergio Perez și Charles Leclerc. Carlos Sainz, autor a unei plecări groaznice, a pierdut poziția a 4-a în fața lui Lewis Hamilton. Spaniolul a replicat în virajul 6, dublându-și adversarul, în maniera lui Verstappen de anul trecut. Deznodământul a fost același. Britanicul a tăiat virajul și a revenit în fața lui Sainz, însă fiind pasibil de o penalizare i-a cedat poziția.

În turul 10, duo-ul Red Bull era la comanda cursei, cei 2 piloți fiind despărțiți de 3s. De aici, Sergio Perez va începe să piardă pneurile. Charles Leclerc vine la o rată de 0.8s/tur și îl forțează pe mexican să intre la boxe în turul 15. Va pune pneuri hard.

Verstappen și Leclerc vor prelungi primul stint până în tururile 22, respectiv 23. Ambii vor ieși cu puțin în fața coechipierilor. Perez a fost încurcat și de duelul dintre Vettel, Ocon și Alonso. Acolo a pierdut aproape 2 secunde și i-a permis lui Verstappen să mai stea câteva tururi pe circuit. Piloții Mercedes rulau pe locurile 5 și 6 și nu urmau să ducă o luptă pentru victorie. Compozițiile prea moi s-au resimțit cel mai tare pe W13, monopost care se simte mai bine pe compoziții dure.

Charles Leclerc, autor a unei curse remarcabile, va începe să sape treptat în ecartul până la Sergio Perez. Ajuns la 1.5s de mexican pe un circuit pe care undercut-ul este foarte important, i-a obligat pe cei de la Red Bull să mai facă o mutare și să pună pneuri hard pe monopostul cu nr 11.

Cei de la Ferrari aleg o strategie cu o singură oprire, mutare care se va dovedi câștigătoare. La acest deznodământ va contribui și apărarea lui Lewis Hamilton care îl va costa pe Perez câteva secunde. Carlos Sainz, care la rândul său a trecut la boxe, urma să vină peste Lewis. Britanicul a rezistat până în turul 52 când s-a retras cu probleme hidraulice terminale.

Sebastian Vettel, aflat la ultima cursă din carieră, a fost victima unei strategii eronate a echipei. A terminat până la urmă pe locul 10. Nu a fost o retragere chiar fericită.

La finalul celor 58 de tururi, Max Verstappen trecea linia de finish în fruntea plutonului. Este victoria cu nr 35 din cariera sa, iar anul viitor are șanse mari să depășească primul barometru important al carierei, numărul de 41 de victorii ale lui Senna. Verstappen și Leclerc vor face donuts la final, fiind urmați și de Sebastian Vettel.

Una peste alta, a fost încă un sezon senzațional, ca oricare altul din istoria unui sport în care rutina este minimă. Urmează o pauză de 3 luni și jumătate. Este momentul în care anunț și topul piloților din acest sezon, sper să fie postat cât mai repede. Urmează perioada topurilor și statisticilor. E momentul pauzei dinaintea celui mai lung sezon din istorie, unul cu 24 de etape.

Nu în ultimul rând, echipa GP24 Media mulțumește tuturor partenerilor din acest sezon și, desigur, vă suntem recunoscători că ne citiți mereu articolele. O iarnă frumoasă și, atunci când aveți timp, vă garantăm că pe site găsiți lucruri interesante.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Hamilton, DRS

Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

DON'T MISS

Ionut Popa

Ionut Popa

Cu o scriere clară și coerentă, Ionuț este recunoscut în motosportul național pentru articolele despre Formula 1. Știe istoria F1 de la Farina la Verstappen și spune cu mâna pe inimă că Ascari, Moss, Clark, Stewart, Prost, Senna și Schumacher au fost piloții care s-au apropiat de pilotajul pur, perfect. Mai mult decât atât, recent a debutat în lumea vitezei în coastă, fiind pasionat atât de urcările pe picioare în munți, cât și de cele cu accelerația la sol.

RELATED ARTICLES