Latest Posts

Analiză Formula 1 Barcelona: Avansul Mercedes, o iluzie?

Vizualizări: 23085

Analiza F1: Mercedes oferă la Barcelona cea mai bună cursă a sezonului 2023 de până acum. Dar se datorează cu adevărat actualizărilor – sau au ajutat circuitul, Scuderia Ferrari, Aston Martin Racing & Red Bull Racing?

Atmosferă de sărbătoare la Mercedes. Poate că Spania nu a fost o victorie, dar a fost primul podium dublu din sezonul 2023 al Formulei 1. Noua mare actualizare pare să funcționeze cu adevărat. Decalajul față de Red Bull Racing a fost redus, iar concurența Scuderiei Ferrari și a Aston Martin Racing a rămas în picioare. Dar este cu adevărat mai bună marea reconstrucție W14 sau este Barcelona?

Adevărul este că situația nu este chiar atât de simplă, după cum arată analiza noastră a cursei din Marele Premiu al Spaniei. Da, Mercedes a fost neobișnuit de bună – dar nu s-a distanțat pur și simplu de competiție. În schimb, această competiție a fost, de asemenea, vizibil slabă.

Analiza, F1

Cât de bună a fost Mercedes în cursa de la Barcelona?
În orice caz, diferența dintre Lewis Hamilton și Max Verstappen era încă de 24,090 secunde la finalul Marelui Premiu al Spaniei. Acestea sunt fapte dure pe care echipa Mercedes AMG F1 nu le poate ocoli. Pe parcursul celor 66 de tururi, modelul RB19 a celor de la Red Bull Racing a fost clar mai rapid. Cu atât mai mult în calificări, unde Hamilton a fost la o jumătate de secundă de ritm.

Dar unde Mercedes AMG F1 a putut străluci a fost la începutul și la mijlocul cursei. Pe soft și medium, W14 a fost puternic în primele două stinturi de la Barcelona. Max Verstappen, care a pilotat o strategie diferită de pneuri, cu medium-dur-soft, s-a plâns de hard, mai ales în secțiunea de mijloc. Cu temperaturi scăzute, uzura din Barcelona a fost mai mică decât se aștepta. „A fost un medium mai rău, cu aceeași uzură, dar cu mai multă alunecare”, a explicat Max Verstappen. În ultimele 14 tururi pe soft, el a arătat din nou mai bine.

Diferența dintre Hamilton și Verstappen
Graficul arată distanța dintre Lewis Hamilton și Max Verstappen pe parcursul cursei.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Analiza, F1

Așadar, echipa Mercedes AMG F1 a obținut o victorie parțială. Lewis Hamilton ar fi putut pleca de pe locul doi pe grila de start fără o greșeală în calificări. Așa cum a fost, a pierdut cea mai mare parte din primele opt secunde din diferența de 24 de secunde pe care o avea în spatele lui Lance Stroll și Carlos Sainz în primele etape ale cursei. După ce a scăpat de ei, a reușit să stopeze pierderea în fața lui Max Verstappen în primul stint pe soft. În al doilea stint pe mediu, a condus și ultimele cinci tururi la nivelul lui Max Verstappen.

Rezultatul Mercedes de la Barcelona pus în perspectivă
Per total, a concluzionat și Toto Wolff, Lewis Hamilton ar fi putut încheia o cursă optimă cu o diferență de mai puțin de 20 de secunde față de Max Verstappen: „Am fost doar mult mai aproape, chiar dacă vedeți unde este reperul de referință”. Acest lucru l-ar fi menținut cel puțin în fereastra de oprire la boxe al echipei Red Bull Racing, iar acest lucru ar fi fost într-adevăr un progres clar pentru echipa Mercedes AMG F1.

Dar este nevoie de o limitare. Echipa știe și asta. Mercedes W14 nu a fost mai rapid decât Red Bull RB19 în cursă, dar a fost cel mai bun pachet pentru condiții. La Barcelona, în special cu noul circuit mai rapid, pneul stânga față a fost factorul limitativ. Mercedes este mai bun pe pistele unde pneurile față stabilesc limita.

Analiza, F1
Toate stinturile și opririle din Barcelona, Photocredit: Pirelli Motorsport

Rezultat:
Lewis Hamilton și George Russell au reușit să ruleze pe Soft-Medium-Soft fără a suferi o scădere a ritmului, deși ambii au petrecut timp în spatele altor mașini în trafic. Red Bull Racing, pe de altă parte, a avut o abordare foarte conservatoare a cursei. Temându-se că uzura pneurilor ar putea fi mai mare decât se aștepta, Verstappen a fost singurul din top 10 care a deschis cursa pe mediu.

„Am rulat cu toate cele trei compoziții și am avut ritmul necesar pentru a ne acoperi împotriva a orice s-ar putea întâmpla”, este încrezător Christian Horner, șeful echipei Red Bull Racing. Max Verstappen a completat tabloul în conferința de presă cu un anunț fără echivoc: „Din fericire, mașina este încă rapidă, așa că nu prea pierzi timp”. Chiar și cu o manevrabilitate slabă pe pneul greșit, RB19 a fost la fel de rapid ca W14.

Analiza, F1

Adversarii Mercedes au fost dezorientați în cursa de la Barcelona
Pe de altă parte, echipa Mercedes AMG F1 și-a controlat foarte clar și adversarii direcți anteriori de la Scuderia Ferrari și Aston Martin Racing la Barcelona. George Russell nu a terminat pe podium doar de pe locul 12, datorită unui start bun. El a trebuit să îi învingă pe Fernando Alonso, Lance Stroll și Carlos Sainz, trei mașini care au reprezentat o provocare pentru W14 în weekend-urile de cursă anterioare.

Dar adversarii nu i-au îngreunat atât de mult podiumul pe cât se aștepta: “Deja după primul stint am crezut că va fi posibil când am văzut celelalte mașini ieșind pentru opririle la boxe. Pneurile mele se simțeau bine, mașina se simțea bine. Aproape de două tururi m-am gândit: „Știi ce, putem face asta astăzi”.

Analiza, F1

Alonso nu găsește o modalitate de a riposta la Barcelona
Fernando Alonso a avut cel mai prost weekend din sezonul său 2023. După ce s-a luptat pentru pozițiile fruntașe în calificări, în ciuda unei rupturi la partea inferioară a caroseriei, în mod surprinzător, puține lucruri au mers în favoarea sa în cursă. El a fost depășit de George Russell încă din turul șapte. Mult timp a rulat în spatele Alpine-ului lui Esteban Ocon, chiar și acesta a fost o provocare pentru el de data aceasta.

Timpii pe tur ai lui Fernando Alonso și ai coechipierului Lance Stroll arată că AMR23 nu a avut ritmul obișnuit. Chiar și atunci când Fernando Alonso a încercat să mărească ritmul în regim de rulare liberă, și-a dat seama imediat că acest lucru nu va face bine pneurilor. Până la prima oprire la boxe, el era cu o jumătate de secundă mai lent decât George Russell și cu o parte de secundă mai lent decât Lewis Hamilton. Aston Martin Racing a făcut două stinturi pe soft și apoi și-a dat seama că pneul pur și simplu nu funcționa pe AMR23 din motive încă necunoscute.

Aston Martin vs. Mercedes în al doilea stint
Graficul prezintă timpii pe tur ai lui Lance Stroll (Soft), Fernando Alonso (Soft), George Russell (Medium) și Lewis Hamilton (Medium) în al doilea stint.

Analiza, F1

După cursă, Fernando Alonso a recunoscut că, după sesiunile de antrenamente, nu știau cu adevărat cum va fi configurată cursa: „Pista nu este cea mai bună pentru noi. Încă din FP1 am avut un set-up complet diferit de cel pe care îl prevăzusem. A trebuit să muncim mult tot weekendul pentru a fi mulțumiți de mașină. Acest lucru a fost destul de nou pentru noi, întotdeauna am fost mulțumiți de la FP1 încolo”.

Ferrari cu actualizări de la Barcelona: se agravează criza?
Scuderia Ferrari a fost, de asemenea, confuză. Spre deosebire de Aston Martin Racing, însă, problema de acolo este infinit mai mare. Scuderia Ferrari sosise cu un pachet mare de actualizări – sidepods, underbody și multe altele. Scopul era să normalizeze performanțele SF-23, departe de natura imprevizibilă a mașinii de la stint la stint. Cel puțin în primul weekend, nu a ieșit nimic.

Charles Leclerc a suferit cu graining pe puntea față în primul stint pe Hard. Dar numai în primul stint, pe care l-a oprit mai devreme pentru un sprint pe soft. Apoi a pus din nou Hard la final: „Am făcut exact același lucru și m-am simțit foarte bine. Dintr-un motiv oarecare, nu reușim niciodată să intrăm în fereastra potrivită a pneului. Când o facem, este o surpriză”.

Analiza, F1

Problemele par să nu aibă un tipar. Carlos Sainz a făcut un prim stint acceptabil pe soft și a trecut pe medium. În primele cinci tururi, a câștigat doar două secunde față de Lewis Hamilton, care a rulat în continuare fără oprire. Imediat ce Lewis Hamilton a montat pneuri noi, a luat brusc 17 secunde în fața lui Carlos Sainz între tururile 26 și 40. În timp ce Scuderia Ferrari a fost mai bun decât Mercedes AMG F1 în virajele strânse 4 și 5 în primul stint, acest lucru s-a transformat brusc în opusul celui de-al doilea stint.

Sainz vs. Hamilton după prima oprire
Graficul arată pierderea de timp (+)/câștigul (-) al lui Carlos Sainz față de Lewis Hamilton după primul schimb de pneuri.

Analiza, F1

Acest lucru a pecetluit situația pentru Carlos Sainz, care a coborât și el pe locul cinci, în spatele lui Sergio Perez. Accidentul a fost atât de grav încât a surprins chiar și echipa Red Bull Racing, unde simulările redactaseră locul cinci în spatele echipa Scuderia Ferrari ca punct final al recuperării lui Sergio Perez, care pornise de pe locul unsprezece.

Nu mai este vorba doar de uzura pneurilor, care era considerată călcâiul lui Ahile al Scuderia Ferrari la începutul sezonului. „Ar fi putut fi vorba de uzura pneurilor dacă forțezi mai mult, dar Carlos a avut un ritm acceptabil în ultimele tururi”, a replicat șeful echipei, Fred Vasseur. „Nu e ca și cum am pierde pneuri”. O schimbare de temperatură de două-trei grade poate face ca Scuderia Ferrari să oscileze între perfecțiune și dezastru. În acest moment, nimeni nu știe care este motivul. „Dacă aș ști, am rezolva-o. Sunt 1.000 de oameni care lucrează la ea”, este analiza amară a lui Fred Vasseur.

Concluzia:
„În două săptămâni vom vedea o imagine complet diferită”, crede Fernando Alonso. Spania nu este o dovadă a unei descoperiri echipei Mercedes AMG F1. Pista și vremea au jucat, fără îndoială, un rol important. Și Scuderia Ferrari, de asemenea, trebuie să evalueze mai întâi primul weekend cu noile piese. Iar echipa Mercedes AMG F1 a recunoscut în mod liber că propria lor problemă cu o fereastră de lucru îngustă este departe de a fi rezolvată. În Spania, ei trebuiau încă să ajute la găsirea unei soluții vineri.

Analiza, F1

Clasamentul Campionatului Mondial de Formula 1 2023: Clasamentul echipelor:

  1. Red Bull/Honda RBPT (287 de Puncte)
  2. Mercedes (152 de Puncte)
  3. Aston Martin/Mercedes (134 de Puncte)
  4. Ferrari (100 de Puncte)
  5. Alpine/Renault (40 de Puncte)
  6. McLaren/Mercedes (17 de Puncte)
  7. Haas/Ferrari (8 de Puncte)
  8. Alfa Romeo/Ferrari (8 de Puncte)
  9. AlphaTauri/Honda RBPT (2 de Puncte)
  10. Williams/Mercedes (1 de Puncte)
  11. GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:
    Analiza, F1
    Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

    Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss