More

    Latest Posts

    Analiza detaliată a antrenamentelor libere 1 pentru Marele Premiu al Braziliei.

    Analiza detaliată a modului în care Sergio Perez l-a devansat pe Charles Leclerc în prima sesiune de antrenamente pentru Marele Premiu al Braziliei din Formula 1, ediția 2022, în timp ce Red Bull Racing și Scuderia Ferrari au avut divergențe în singura lor pregătire pentru sesiunea de calificări a evenimentului.

    Sergio Perez a terminat cu doar 0.004s în fața lui Charles Leclerc, cu Max Verstappen al treilea, în fața lui Carlos Sainz și a perechii Mercedes AMG F1 Lewis Hamilton și George Russell. Cu doar o oră de antrenamente de parcurs înainte de sesiunea de calificări de vineri pentru ultimul weekend de sprint din 2022, pachetul s-a îndreptat în masă la start – rularea lor fiind împărțită între pneurile dure și medii.

    Kevin Magnussen, care conducea șirul de mașini care ieșeau din boxe, a stabilit în mod corespunzător primul loc de referință cu 1m16,443s pe pneuri HARD, înainte ca o avalanșă de timpi mai rapizi au împins pe pilotul Haas F1 în josul clasamentului. După ce Lewis Hamilton i-a depășit pe Valtteri Bottas și Esteban Ocon în primele lor ieșiri de pe circuit, Sergio Perez a adus pentru prima dată reperul sub intervalul de 1m15s chiar înainte de finalul primelor cinci minute.

    Analiza

    Apoi și-a bătut primul timp de 1m14,616s cu un 1m14,477s în turul următor pe pneuri dure, înainte ca Max Verstappen, care a abandonat primul său tur rapid după ce a alunecat în virajul 4, unde s-a apărat atât de controversat împotriva lui Lewis Hamilton în GP-ul de anul trecut de la Interlagos, să forțeze în față. Timpul de 1m14,104s al lui Max Verstappen a fost punctul de referință la general și pentru cei de pe hard timp de câteva minute, înainte ca Valtteri Bottas să stabilească cel mai rapid timp pe pneuri MEDIUM chiar înainte de finalul primelor 10 minute, cu 1m13,807s.

    În timp ce Max Verstappen a continuat să meargă pe pneuri HARD, el l-a depășit din nou pe Valtteri Bottas cu 1m13,646s și apoi cu 1m13,575s, când primul sfert al sesiunii s-a încheiat, iar grupul s-a întors la boxe pentru a face ajustări. A urmat o pauză înainte ca Sergio Perez să devină primul pilot care a ieșit pe pneuri SOFT cu 25 de minute încheiate.

    El a ieșit în față cu un timp de 1m11,853s, în ciuda faptului că a trecut puternic peste borduri între virajele 4 și 5 și a fost cât pe ce să dea cu fundul în afara circuitului – pilotul mexican s-a bucurat, de asemenea, de o pistă aproape goală, deoarece majoritatea rivalilor săi au continuat să stea la boxe.

    Analiza

    Max Verstappen a fost următorul concurent care a efectuat un tur rapid cu pneuri SOFT la jumătatea sesiunii, campionul mondial stabilind un prim sector violet înainte de a se estompa în comparație cu Sergio Perez și de a termina la 0,008s în derivă cu 1m11,861s, plângându-se că mașina sa “nu întoarce”, deoarece “aștepta doar partea din față” după care s-a întors în cutii pentru analiza.

    Aici echipele au avut divergențe în privința planurilor de rulare, Scuderia Ferrari și Mercedes AMG F1 trimițându-i pe Lewis Hamilton și Charles Leclerc înapoi pentru a înregistra tururi pe pneuri MEDIUM, în timp ce Carlos Sainz a rămas la boxe, la fel ca și George Russell inițial, înainte de a reapărea și el pe cauciucul MEDIUM. Charles Leclerc a folosit pneuri MEDIUM pentru a urca pe locul trei și a rulat la 0,5s de ritm, înainte ca Sergio Perez să plece din nou pentru un al doilea tur pe pneuri SOFT care s-a încheiat cu puțin sub o zecime mai lent decât timpul său de lider.

    Imediat după ce Carlos Sainz a trecut în fața lui Charles Leclerc pentru a rula al treilea cu 0,2s mai lent decât Sergio Perez, dar folosind în continuare pneuri MEDIUM, Max Verstappen a finalizat o a doua rulare cu pneuri SOFT după ce a făcut ajustări la boxe, dar care l-a lăsat la aproape un sfert de secundă de timpul coechipierului său. Înaintea ultimelor 15 minute, cu piloții Scuderia Ferrari încă bătându-se pe pneuri MEDIUM, George Russell a sărit pe locul patru cu prima sa cursă pe softuri – el și Lewis Hamilton lâncezind aproape de piciorul timpilor cu eforturile lor pe pneurile mai dure.

    Analiza

    Timpul lui George Russell a fost cu 0,336s mai lent decât cel al lui Sergio Perez, care, împreună cu Max Verstappen, a efectuat un rulaj cu mult combustibil pe softuri pe măsură ce se apropia sfârșitul sesiunii. Cu puțin mai puțin de 10 minute rămase, Lewis Hamilton a făcut primul său rulaj pe pneuri SOFT, dar a trebuit să abandoneze după ce a trecut prea larg peste bordurile de ieșire din virajul 7 și și-a blocat partea frontală stângă la apropierea de virajul 8 și a alunecat adânc.

    După aceasta, George Russell, după ce a efectuat un tur de răcire pe pneuri SOFT, a mers din nou și a sărit în fața celui mai bun timp al lui Carlos Sainz pe pneuri MEDIUM pentru a se apropia la 0,202s de Sergio PerezLewis Hamilton s-a pregătit pentru o nouă încercare pe softuri și apoi, la al doilea încercare, l-a surprins pe George Russell pentru a se situa la 0,187s în spatele primului timp. Apoi, cu doar cinci minute rămase, piloții echipei Scuderia Ferrari și-au arătat în sfârșit mâna pe pneuri SOFT.

    Carlos Sainz a plecat primul, încadrându-se la doar 0,001s în fața lui Lewis Hamilton, al treilea, înainte ca ambii să fie retrogradați de primul efort al lui Charles Leclerc pe pneuri SOFT. După ce a stabilit cel mai bun sector doi personal, care l-a devansat pe Sergio Perez, Charles Leclerc a pierdut aproape un sfert de secundă în ultimul sector pentru a termina al doilea la 0,004s în urmă cu 1m11,857s.

    Analiza

    Charles Leclerc nu a terminat, încercând un ultim efort în ultimele minute, dar pe un al doilea tentativă cu pneuri SOFT a terminat cu o fracțiune mai lent decât propriul său record personal pentru a rămâne la mică distanță de primul loc. Îmbunătățirile sale din final au însemnat că Max Verstappen a terminat pe locul al treilea în fața lui Carlos Sainz și a celor de la Mercedes AMG F1, care au fost urmați de Sebastian Vettel și Mick Schumacher, în timp ce Valtteri Bottas și Pierre Gasly au completat top 10.

    Într-un moment notabil din primele faze ale acestei sesiuni, Carlos Sainz, care va primi o penalizare de cinci locuri pe grila de start pentru cursa de duminică, pentru că a folosit un nou element al motorului cu combustie internă, a ricoșat în bordură la ieșirea din virajul 3, ocolindu-l pe Lando Norris pe exterior, într-o mișcare care l-a nemulțumit pe pilotul Ferrari. Lando Norris a terminat sesiunea pe locul 15, în timp ce coechipierul său Daniel Ricciardo a adus în spatele plutonului.

    Rezultatele primei sesiuni de Antrenamente Libere pentru Marele Premiu al Braziliei:

    Analiza, Braziliei

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss