Latest Posts

ANALIZA: De ce Mercedes îi poate rezista în mod real lui Verstappen

Vizualizări: 13951

ANALIZA: Se părea că șansele Mercedes AMG F1 de a obține o victorie în Marele Premiu de Formula 1 în 2022 se estompează rapid, dar performanțele impresionante atât în cursa de sprint, cât și în antrenamentele libere din Brazilia sugerează că Săgețile de Argint ar putea fi mașinile de bătut la Interlagos

În ciuda faptului că Red Bull Racing și Scuderia Ferrari au zburat de pe poarta de start, în timp ce a suferit grav din cauza porpoising-ului și a rezistenței extreme, până la pauza de vară, Mercedes AMG F1 a insistat în mod repetat că poate câștiga un mare premiu în 2022. Dar oportunitățile de a rupe această vrajă sterilă păreau să se termine. A fost afectată de mașina de siguranță târzie de la Zandvoort, nu a putut profita de o oprire la boxe oribilă a lui Max Verstappen în Statele Unite și a greșit total strategia de pneuri în Mexic.

Se părea că timpul era împotriva echipei. Dar, în timp ce Steaua cu trei vârfuri ar fi putut să o lase mai târziu, poate în sfârșit, și în mod plauzibil, să susțină aceste afirmații în Brazilia în acest weekend. Pentru început, protagoniștii săi, George Russell și Lewis Hamilton, vor bloca prima linie a grilei de start înainte de cele 71 de tururi ale Autodromo Jose Carlos Pace de duminică. Aceasta este răsplata pentru că George Russell a triumfat în cea mai interesantă cursă de sprint din Formula 1 dintre cele șase organizate până acum.

ANALIZA, Mercedes

După ce l-a supus pe Max Verstappen la o presiune intensă în timpul turului de deschidere pentru a-i oferi inițial câștigătorul șocant de Pole Position, Kevin Magnussen un spațiu de respirație, George Russell a păstrat contactul cu dublul campion. După ce amândoi au dispus de Haas F1, britanicul a intrat în remorcare și a desfășurat DRS. Chiar înainte de zona de frânare a virajului de stânga de la Descida do Lago, George Russell l-a depășit definitiv pe Max Verstappen la a treia încercare, în turul 15, pentru a marca finalul luptei lor strălucitoare și intense.

În timp ce coechipierul său a fugit cu o marjă de victorie de patru secunde, cinci tururi mai târziu, Lewis Hamilton a trecut de un Max Verstappen acum rănit – moștenire a faptului că aripa față i-a fost îndoită într-un duel cu Carlos Sainz – pe linia de cronometrare pentru locul trei. Acesta avea să vină să marcheze al doilea pe grilă, cu pilotul Scuderiei Ferrari, Carlos Sainz, deja coborât pentru a ispăși o penalizare de cinci locuri pentru că a folosit al cincilea motor cu combustie internă din sezon.

Chiar înainte ca RB18 să își ridice avariile, Max Verstappen se chinuia. Ca să fim corecți față de Red Bull Racing, nu a fost o alegere clară. Dar decizia de a monta pneuri medium cu pereți galbeni, când toți, cu excepția lui Nicholas Latifi, își făceau meseria pe compoziția moale, mai rapidă, s-a întors împotriva lor.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

ANALIZA, Mercedes

În timp ce pilotul olandez a părut să supraviețuiască fazei critice a sprintului, ținându-l la distanță pe George Russell la început, în timp ce acesta încălzea puțin cauciucul C3, nu a reușit să plătească pentru utilizarea pneurilor Pirelli, teoretic mai durabile. Rulajele din antrenamentele libere au arătat că diferența dintre cele două compoziții de pneuri era marginală. Pneurile MEDIUM au fost cu 0,3 secunde pe tur mai lente decât cele moi, aproximativ jumătate din decalajul obișnuit. Dar, în mod critic, pneurile SOFT nu se uzau semnificativ mai repede. Acest lucru a însemnat că W13s nu a dispărut spre finalul cursei.

Acest lucru a venit când Max Verstappen era deja în afara zonei sale de confort. De-a lungul primei curse, el a raportat subvirare persistentă în toate virajele, cu excepția celor de mare viteză. Această spălare largă este ceea ce i-a permis lui Sergio Perez să îl conducă atât de aproape la începutul campaniei, deoarece Max Verstappen se bazează masiv pe puntea față pentru a mușca. Prin urmare, rularea pneurilor mai puțin lipicioase pentru a pierde și mai multă aderență i-a făcut mult rău.

„Pur și simplu mi-am degradat pneurile mult prea tare”, a declarat Max Verstappen. „Cumva, pneuri MEDIUM, nu au rezistat deloc. Nu am avut ritm. Dar, chiar și pe SOFT, cred că nu am fi avut ritmul pe care l-a avut Mercedes AMG F1. Asta este puțin îngrijorător pentru cursa principală. Pur și simplu mâncam mult prea tare pneurile”.

ANALIZA, Mercedes

„Ne-am gândit că Max va avea probabil o cursă destul de ușoară. Știam că, dacă nu eram în fața lui în virajul 1, urma să fie foarte dificil. Am început să atac în primele tururi. Și m-am gândit că, odată ce va avea ceva temperatură în pneuri, va fi departe…” George George Russell

Cu setările mașinii blocate de mult timp de la parcarea de calificări de vineri, Red Bull Racing se limitează în mare parte la ajustări la aripa față pentru a aduce mașina înapoi spre Max Verstappen la timp pentru Marele Premiu. Acest lucru ar trebui să ofere Mercedes AMG F1 un oarecare confort. Și, deși, din toate punctele de vedere, sesiunea de Antrenamente Libere 2 a fost o afacere plictisitoare și lipsită de evenimente, acea oră ar putea oferi Mercedes AMG F1 un motiv și mai mare de optimism.

George Russell a fost trimis inițial pe un set de pneuri SOFT uzate și a înregistrat un timp mediu pe tur de 1m16,04s, conform calculelor. Acesta a fost al doilea după Sergio Perez. De acord, mexicanul se va alinia al patrulea alături de Max Verstappen, așa că reprezintă o amenințare semnificativă. Dar timpii săi au venit mult mai târziu în sesiune decât cei ai lui George Russell, astfel că zecimile pe care le-a avut în mână pot fi atribuite parțial evoluției pistei. Max Verstappen a rulat, de asemenea, cu pneuri SOFT folosite târziu, dar a fost în medie cu o zecime mai lent decât George Russell, cu Lewis Hamilton între ei.

ANALIZA, Mercedes

Și după experiența încercată pe mediile în sprint, dacă Red Bull Racing ar trebui să ocolească cu totul pneurile galbene pentru cursă și să ia în considerare Pirelli dure pentru Max Verstappen, primul său stint FP2 a fost cu 0,3s mai lent decât George Russell și cu 0,5s mai lent decât simulările lui Lewis Hamilton pe aceeași compoziție. Pentru referință, din nou, timpii lui Sergio Perez au fost în fruntea clasamentului, el rulând cu doar cinci sutimi mai repede decât septuplul campion.

Alegerea nefericită a pneurilor pentru cursa de sprint a lui Max Verstappen are avantajul de a avea un set suplimentar de softuri proaspete pentru GP. Și cu titlul cusut, ar fi corect să ne așteptăm ca el să fie la fel de aprig ca întotdeauna, dacă Mercedes AMG F1 lasă ușa întredeschisă. După cum a spus George Russell: “Am crezut că Max va avea probabil o cursă destul de ușoară, ca să fiu sincer. Știam că, dacă nu eram în fața lui în virajul 1, urma să fie foarte dificil.

„Am început să atac în primele tururi. Și m-am gândit că, odată ce va avea ceva temperatură în pneuri, va fi departe… Astăzi Max nu are nimic de pierdut, într-adevăr. Așa că va conduce agresiv”. Dar, lăsând la o parte eroismele roată la roată, neliniștea lui Max Verstappen cu mașina, susținută de modul în care s-a descurcat în cursa de sâmbătă și apoi subliniată de timpii săi din FP2, toate acestea sugerează că în acest weekend pilotul Red Bull Racing nu își va extinde recordul de victorii în acest sezon la 15.

ANALIZA, Mercedes

Astfel, pentru prima dată în acest an, Mercedes AMG F1 ar putea fi considerat, în mod realist, favorit la victorie. Ca o scurtă comparație, luați în considerare Scuderia Ferrari. După pariul dezastruos al echipei de a miza pe pneuri intermediare în Q3, care l-a făcut pe Charles Leclerc să coboare pe locul 10, acesta a folosit cursa de sprint cu un efect decent pentru a obține locul 6. Acesta va deveni al cincilea pe grilă după ce Carlos Sainz își va ispăși penalizarea. Și el a fost lipsit de caritate în ceea ce privește pneurile medii „de rahat” din FP2.

Timpii săi pe pneuri SOFT se pot adăuga la această dezamăgire. În FP2, monegascul a fost cu 0,6s mai slab decât George Russell și doar al șaselea cel mai rapid. Cu Carlos Sainz doar marginal în fața sa, afirmația Scuderiei că demonstrația dezamăgitoare din Mexic a fost una singulară nu sună în întregime adevărat până acum la Interlagos. Declinul său post-Spa, aliniat cu intrarea în vigoare a directivei tehnice FIA, este probabil să fie din nou în plină manifestare.

Dintre cele două echipe fruntașe, Mercedes AMG F1 nu poate miza pe faptul că Red Bull Racing nu va recupera pe deplin terenul pierdut peste noapte. De aceea, George Russell și Lewis Hamilton au promis că vor lucra împreună pentru a încerca să ofere „ridicarea moralului” de la Brackley pe care ar reprezenta-o victorie în GP-ul Braziliei. Acest lucru ar putea constitui o poveste fascinantă dacă nu va merge conform planului.

ANALIZA, Mercedes

După cum a întărit decizia de a rula cu pneuri dure în Mexic, Mercedes AMG F1 poate fi acuzată că este prea conservatoare în ceea ce privește deciziile luate de la boxe. Iar strategia nu a fost, probabil, niciodată cel mai bun atu al celor opt ori campioni la constructori. Pentru o mare parte din dominația sa din era hibridă, pur și simplu nu a fost nevoie să fie, având un astfel de avantaj de performanță față de restul plutonului. Acum, însă, echipa nu-și poate permite să greșească din nou apelurile dacă vrea să spargă această rață cu efecte la sol și să-l țină pe Max Verstappen la distanță.

O opțiune discutată de piloți este ca aceștia să ruleze strategii diferite pentru a maximiza șansele de a acoperi amenințarea Red Bull Racing. După cum a comentat George Russell: „Ne vom întrece în mod corect, cu siguranță. Sunt sigur că probabil vom împărți strategiile mâine pentru a încerca să acoperim toate opțiunile. Și, știți, sperăm ca unul dintre noi să plece fericit mâine. Dar cred că amândoi recunoaștem, pe baza experienței recente, că probabil va trebui să mergem pe două drumuri separate”.

„Între noi doi, vom fi cu siguranță strategici pentru a încerca să obținem acea victorie pentru echipă. Cred, așa cum am văzut în Mexic, că amândoi am făcut aceeași strategie și, în cele din urmă, ne-a afectat pe amândoi” a spus George Russell

ANALIZA, Mercedes

„Faptul că eu și Lewis avem 1-2 pe grila de start ne va oferi câteva opțiuni de strategie. Și cred că va trebui să lucrăm împreună pentru a face ceva diferit pentru ca unul dintre noi să încercăm să obținem mâine victoria pentru echipă. Dar cred că, între noi doi, vom fi cu siguranță strategici pentru a încerca să obținem acea victorie pentru echipă. Cred, așa cum am văzut în Mexic, că amândoi am făcut aceeași strategie și, în cele din urmă, ne-a afectat pe amândoi”.

Cu toate acestea, această divergență ar putea duce la faptul că cei doi ar putea fi nevoiți să se antreneze singuri. Dar George Russell și Lewis Hamilton au insistat deja asupra faptului că ordinele de echipă nu vor fi implementate pentru a favoriza un pilot în detrimentul celuilalt. Acest spirit „lasă-i să concureze” este binevenit. Cu toate acestea, dacă ne luăm după primele trei viraje ale lui Hamilton, pe care le-a executat cu curaj în Mexic, când și-a retrogradat coechipierul de pe locul al doilea la start pentru a-și garanta un tratament preferențial la pitstopuri.

Și această abordare de laissez-faire ar putea provoca dureri de cap în cazul în care strategiile ar fi împărțite și pilotul cu pneul teoretic mai lent ar ajunge în față în timp ce Max Verstappen dă de urmă. Cu siguranță, atunci, dacă Mercedes AMG F1 vrea să convertească cea mai bună șansă a sa, o intervenție prin mesaj radio din partea lui Toto Wolff ar fi de așteptat și necesară.

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss