More

    Latest Posts

    ANALIZA: De ce Charles Leclerc are de dus o luptă dificilă pentru a ocupa locul al doilea

    ANALIZA: Deși nu mai sunt multe de jucat în finala din 2022 a Formulei 1, lupta pentru locul doi între Sergio Perez și Charles Leclerc este foarte echilibrată, cei doi fiind la egalitate de puncte.

    Dar Antrenamentele Libere de vineri au arătat că, în ciuda indiciilor de ritm bun în calificări la Scuderia Ferrari, Charles Leclerc ar putea considera că depășirea lui Sergio Perez este o sarcină deosebit de dificilă în Marele Premiu din Abu Dhabi. Poate că Max Verstappen și-a pierdut șansa de a încheia sezonul 2022 al Formulei 1 cu o serie de cinci victorii succesive data trecută în Brazilia, dar a părut să fie într-o formă amenințătoare în antrenamentele de la Abu Dhabi, în ciuda faptului că a ratat FP1.

    Dublul campion în exercițiu a fost unul dintre cei opt piloți obișnuiți din 2022 care au făcut loc unui amestec de piloți debutanți și de rezervă, deși a condus în curând FP2 – singura sesiune de antrenamente care contează cu adevărat la acest eveniment datorită condițiilor crepusculare similare cu cele din calificări și cursă.

    ANALIZA, Charles

    Faptul că Max Verstappen este în fruntea timpilor în ciuda faptului că a avut mai puțin timp pe pistă decât rivalii săi nu este o noutate – campania a prezentat în mod deosebit campionul care a urcat pe primul loc chiar și cu primul său tur de circuit, după un start întârziat în FP1. Cu toate acestea, tururile înregistrate de cei din spate sunt cele mai interesante pentru poveștile rămase din sezon.

    Cap de afiș la Abu Dhabi va fi încercarea lui Sergio Perez de a-l devansa pe Charles Leclerc pe locul doi în campionat, în spatele lui Max Verstappen. Această încercare este umbrită de refuzul lui Max Verstappen de a respecta ordinele de echipă în Brazilia, ceea ce l-ar fi ajutat pe Sergio Perez.

    Deși Charles Leclerc a fost în mod obișnuit rapid în tururile de simulare a calificărilor care au decis ordinea în FP2 vineri seara, iar Sergio Perez a ajuns la o mare distanță de liderul Max Verstappen, ritmul înregistrat pe termen lung a fost slab din partea Scuderia Ferrari. Mercedes AMG F1 este, de asemenea, foarte mult în amestec în încercarea sa mai îndrăzneață de a depăși Scuderia Ferrari pe locul doi în clasamentul constructorilor.

    ANALIZA, Charles

    Povestea zilei:
    La o săptămână după ce a pus capăt unei secete de 21 de victorii în Marele Premiu, odată cu triumful lui George Russell în Brazilia, Mercedes AMG F1 a condus în FP1. Sub un soare arzător, la ora locală 14:00, a început prima sesiune de F1 din weekend, la care au participat șapte tineri piloți, în timp ce mai multe echipe și-au îndeplinit cerința de a prezenta piloți debutanți în două antrenamente – câte unul în fiecare mașină a echipei. La Alfa Romeo F1, Robert Kubica, fost pilot obișnuit de F1, a alergat în locul lui Zhou Guanyu.

    Inițial, plutonul a lucrat la viteză pe compozițiile C4 (MEDIUM) și C3 (HARD), înainte ca Charles Leclerc și Sergio Perez să facă schimb de timpi în frunte după ce au rulat pentru prima dată cu pneurile SOFT pentru prima dată în jurul jumătății sesiunii de o oră. Max Verstappen nu a participat la FP1 pentru echipa Red Bull Racing, locul său fiind luat de câștigătorul cursei de Formula 2, Liam Lawson.

    Mercedes AMG F1 i-a lăsat pe Lewis Hamilton și George Russell pe compozițiile mai dure pentru mult mai mult timp – trecând la SOFT-uri abia când mai erau 15 minute din FP1. Acest lucru a părut să le transforme sesiunile, deoarece piloți echipei Mercedes AMG F1 au trecut prin acul de păr lung al virajului 5 la începutul sectorului doi, vizibil mai repede decât rivalii lor atunci când au folosit pneuri SOFT.

    ANALIZA, Charles

    Încercarea lui Sergio Perez de a-l depăși pe Charles Leclerc pe locul doi în campionat a fost amplificată de refuzul lui Max Verstappen de a respecta ordinele de echipă în Brazilia.

    Lewis Hamilton a condus cu 1m26,633s, cu George Russell la 0,22s, iar Charles Leclerc și Sergio Perez la 0,255s și, respectiv, 0,334s pe locurile trei și patru. FP1 s-a încheiat fără incidente majore – cu excepția lui Logan Sargeant care a ieșit în decor în virajul 1. În FP2, Max Verstappen a intrat imediat pe pistă. Și-a petrecut prima parte pentru a se acomoda cu pneurile MEDIUM, așa cum au făcut și colegii săi cu trei ore mai devreme, Charles Leclerc fiind cel mai rapid dintre piloții care au rulat cu acest cauciuc în primele 10 minute.

    În acest moment, Red Bull Racing a făcut un apel neobișnuit de devreme pentru a-l trece pe Max Verstappen pe pneuri SOFT, pe care le-a folosit pentru a fi cel mai rapid cu un timp de 1m25.335s – în ciuda faptului că s-a plâns de o pedală de frână moale. Rivalii săi nu au putut să îl bată în eforturile lor de simulare a calificărilor puțin mai târziu, deși trebuie remarcat faptul că Carlos Sainz a fost un fel de excepție, deoarece primul său zbor cu softs a fost întrerupt de faptul că a dat peste Kevin Magnussen care mergea încet pe linia de rulare.

    ANALIZA, Charles

    Acest lucru s-a întâmplat în apropierea virajului 9, ac de păr lung la stânga. Carlos Sainz a efectuat o a doua cursă, dar la sfârșitul unui stint de șapte tururi, cu pneurile sale mult depășite. George Russell s-a apropiat cel mai mult de Max Verstappen, în ciuda faptului că a alunecat sălbatic la ieșirea din virajul 5 și a fost nevoit să se strecoare prin trafic în ultimele viraje – lucru pentru care inginerul său Riccardo Musconi și-a cerut scuze. În replică, cel de-al 113-lea și cel mai nou câștigător al unei curse de F1 a replicat: „No problemo – atâta timp cât nu este acolo mâine!”.

    Acest lucru l-a deplasat pe Charles Leclerc pe locul trei, cu Lewis Hamilton pe locul patru după ce a pierdut cea mai mare parte a timpului în fața lui Max Verstappen în sectorul trei. Septuplul campion s-a luptat cu echilibrul mașinii sale W13 mai mult în FP2. Sergio Perez a terminat al cincilea, nereușind să își îmbunătățească recordul personal în ciuda faptului că a obținut încă două rulări pe softuri. Red Bull Racing i-a acordat și această cursă suplimentară de performanță pură lui Max Verstappen, care și-a petrecut tot timpul de la înregistrarea lui 1m25.335s la boxe.

    Rulând un set proaspăt de pneuri SOFT, acesta și-a îmbunătățit în mod corespunzător reperul și a încheiat ziua cel mai rapid cu 1m25,146s. În lupta pentru cel mai bun loc în spatele primelor trei echipe, Alpine F1 – care deține un avans de 19 puncte față de McLaren F1 în lupta pentru locul patru în clasamentul constructorilor – a încheiat ziua de vineri pe o poziție puternică. Esteban Ocon a rulat al șaptelea în fața coechipierului său Fernando Alonso, cu Daniel Ricciardo și Lando Norris pe locurile nouă și 11, de fiecare parte a lui Valtteri Bottas de la Alfa Romeo F1.

    ANALIZA, Charles

    Rezultatele Antrenamentelor Libere 2 din Marele Premiu de F1 de la Abu Dhabi:

    Analiza, Charles

    De ce Charles Leclerc are de dus o luptă dificilă pentru a ocupa locul al doilea:
    Altitudinea ridicată din Mexic a forțat mâna celor de la Scuderia Ferrari. A trebuit să reducă turbo, suprimând apetitul său pentru aer pentru a conserva mai bine motorul. Acest lucru a făcut ca piloții săi să fie la aproape șase zecimi de secundă de ritm. Scuderia Ferrari a fost hotărâtă să își revină în ultimele două curse din 2022 pentru a demonstra că aceasta a fost doar o eroare de moment sosită în circumstanțe excepționale.

    Este adevărat, diferența față de Red Bull Racing și Mercedes AMG F1 în formă s-a redus considerabil ultima dată în Brazilia, ajungând la doar o zecime sau două. În general, însă, mașinile echipei Scuderia Ferrari nu au părut din nou să fie forța care amenință victoria, așa cum au fost odată în acest sezon. Indicația din cursele relativ scurte din a doua sesiune de antrenamente de la Abu Dhabi este că același lucru este valabil și pentru finalul sezonului.

    Un set folosit de pneuri Pirelli C4 MEDIUM a fost preferat de echipele fruntașe pentru simulările de cursă lungă din ultimele 15 minute ale FP2. Doar Carlos Sainz a încercat pentru scurt timp pneurile SOFT, dar și-a exprimat rapid nemulțumirile, iar echipa l-a băgat la boxe pe spaniolul său pentru pneuri MEDIUM.

    ANALIZA, Charles

    Odată stabilite condițiile de egalitate, Verstappen a fost din nou lider. Cele șapte tururi pe care le-a parcurs cu acest compus au dus la un timp mediu pe tur mai rapid cu 0,35s decât Russell, cel mai bun concurent de la Mercedes. Perez a fost la doar o altă sutime în urma proaspătului câștigător al primului marele premiu. Vestea proastă pentru echipa din Maranello a fost că efortul său a fost condus de Sainz (+0.6s), cu Leclerc cu 0.85s în urma lui Verstappen, conform calculelor.

    „Ne-am luptat puțin cu ritmul de cursă din cauza degradării pneurilor, ceea ce era de așteptat. Ritmul nostru în calificări a fost un pic mai bun, dar concurenții noștri par să fie cu un pas înaintea noastră” – Charles Leclerc

    Având în vedere că titlurile în campionat au fost de mult timp decise, iar echipa Mercedes AMG F1 trebuie să surclaseze Scuderia Ferrari cu 20 de puncte în acest weekend pentru a o priva de locul al doilea, principala problemă nerezolvată este lupta dintre Charles Leclerc și Sergio Perez pentru locul al doilea in campionatul piloților. Nu în ultimul rând pentru că Max Verstappen nu a rămas în spatele coechipierului său, așa cum i s-a cerut, pentru a ceda locul șase în ultimul tur în Brazilia.

    ANALIZA, Charles

    Rulajele lungi pe pneurile de cursă MEDIUM, probabil preferate, ar trebui să îi ofere mexicanului o oarecare încredere inițial, având în vedere marja pe care o are asupra monegascului. Rularea cu o aripă spate ușor mai grasă pentru a oferi mai multă forță de apăsare decât coechipierul său va ajuta, de asemenea, să evite ca modelul RB18 să devină prea nervos în gama largă de viraje și viteză de pe circuitul Yas Marina după redirecționarea din 2021. De asemenea, se înțelege că nici piloți Red Bull Racing nu au rulat în modurile lor de motor de top.

    O privire dincolo de ecranele de cronometrare ar trebui să indice, de asemenea, că nu totul este dulce și ușor pentru Charles Leclerc. El s-a luptat cu oprirea masivă în șicana de la virajul 6-7 în timp ce mediile sale s-au așezat. El a blocat în mod repetat pneul interior-stânga, inclusiv o serie de trei tururi consecutive. Acest lucru a determinat o întrebare către inginerul său de cursă pentru a întreba de ce Scuderia Ferrari a fost atât de lent. Răspunsul nu a fost încurajator: „Ritmul nostru nu este foarte bun în acest moment”. Dar cel puțin asta a stăpânit starea de rău.

    O fărâmă de confort este oferită de degradarea pneurilor, pentru care sursele sugerează că modelul F1-75 de la Scuderia Ferrari își păstrează aderența mai mult timp decât Mercedes AMG F1. Dar, în cele din urmă, în ceea ce îl privește pe Sergio Perez versus Charles Leclerc, acesta este în spatele mașinile Red Bull Racing și din acest punct de vedere.

    ANALIZA, Charles

    Medium tyre long-run averages:

    Pos Team Time Stint
    1 Red Bull 1m30.477s 7 laps
    2 Mercedes 1m30.825s 5 laps
    3 Ferrari 1m31.098s 7 laps
    4 Alpine 1m31.458s 7 laps
    5 AlphaTauri 1m31.886s 6 laps
    6 Aston Martin 1m32.028s 9 laps
    7 Haas 1m32.856s 9 laps
    8 Alfa Romeo 1m32.889s 10 laps
    9 Williams 1m32.905s 5 laps

     

    Ce spun piloții:
    Max Verstappen își dă seama: „Sunt foarte mulțumit de cum a decurs sesiunea, cred că mașina a venit împreună bine. În FP2, am încercat câteva lucruri. În rulările lungi, mașina a funcționat destul de bine. Din punct de vedere meteo, temperatura din FP2 a fost mai reprezentativă pentru ceea ce va fi în timpul calificărilor. Ar trebui să fim competitivi în calificări și în cursă”.

    A precizat Sergio Perez: „Mașina a fost bună astăzi. Au fost două sesiuni foarte interesante – foarte diferite dimineața față de după-amiază. Dimineața a fost puțin complicată cu temperaturile, ceea ce înseamnă că sesiunea de după-amiază este cea la care trebuie să fim cu adevărat atenți, pentru că va fi cea mai reprezentativă pentru weekend. Tocmai explorăm echilibrul în jurul mașinii. Suntem competitivi în rulările lungi, dar mai avem puțin timp de găsit în rulările scurte”.

    ANALIZA, Charles

    Charles Leclerc a spus: „În general, sesiunile noastre au fost OK. Ne-am luptat un pic cu ritmul de cursă din cauza degradării pneurilor, ceea ce era de așteptat. Ritmul nostru în calificări a fost puțin mai bun, dar concurenții noștri par a fi cu un pas înaintea noastră”.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss