Latest Posts

Analiza datelor: Mai este Pole-ul de la Monaco cel mai important lucru?

Vizualizări: 13780

Analiza datelor: Max Verstappen pornește astăzi din pole position la Monaco și, prin urmare, este și marele favorit la câștigarea Marelui Premiu de la Monte Carlo din 2023.

Dar, înainte de asta, campionul mondial de Formula 1 mai trebuie să stăpânească cei 280 de kilometri de cursă pe străzile înguste ale principatului. Mai poate cineva sau ceva să îi stea în cale campionului în exercițiu?

Analiza, Datelor

Prognoza meteo Monaco: Probabilitate scăzută de ploaie
În primul rând, primul suspect care i-ar putea strica drumul spre victorie lui Max Verstappen. Este vorba despre vreme. Anul trecut, vremea l-a prins pe picior greșit pe Charles Leclerc, cel care a plecat din Pole Position, și a transformat un presupus un-doi ușor pentru Ferrari într-un triumf al lui Sergio Perez.

Înainte de weekendul de la Monaco, se prognozase ploaie pentru Marele Premiu, în special pentru cursa de duminică. Dar, până acum, ploaia a cruțat micul stat de pe malul Mediteranei, iar în ultimele prognoze pentru cursa de astăzi, frontul de vreme rea s-a îndepărtat din nou. Între timp, probabilitatea de ploaie între orele 15.00 și 17.00 la Monaco, adică în jurul orei de desfășurare a cursei, este de aproximativ 25%, în funcție de sursă. Așadar, concurența nu poate conta pe faptul că Verstappen va fi oprit de zeii vremii.

Analiza, Datelor

GP Monaco: Fernando Alonso atacă la start?
Dar vremea nu este singurul factor de incertitudine la Monaco. Max Verstappen ar putea fi, de asemenea, vulnerabil la start. Este, probabil, unul dintre puținele momente dintr-un weekend de cursă în care Max Verstappen nu este cel mai tare din pluton. În sezonul 2023 al Formulei 1, liderul campionatului mondial a avut, în medie, starturi mai degrabă modeste. În prima secundă a cursei, el a pierdut în medie 1,88 metri față de cel mai bun starter, în timp ce acest factor este mai puțin de jumătate (0,76 metri) pentru starterul P2.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Analiza Datelor Formula 1, 2023: Comparație cu performanțele de până acum.
Arată diferența medie în metri față de cel mai bun starter al cursei atât în prima, cât și în a patra secundă după start. De asemenea, câștigul de poziție între start și linia a 2-a de sector.

Analiza, Datelor
Analiza Datelor: Nu se iau în considerare starturile de la boxe. Eșecurile, cum ar fi Charles Leclerc în Australia, nu sunt luate în considerare decât în statisticile de poziție.

În primele patru secunde de la start, Fernando Alonso a obținut deja un avantaj mediu de trei metri față de Max Verstappen. „Starturile noastre din acest an au fost foarte bune. Max Verstappen, pe de altă parte, a fost poate puțin inconsecvent”, știe și Fernando Alonso care sunt punctele sale forte. Prin urmare, marele pilot de Formula 1 ar putea fi vulnerabil la start. Cu toate acestea, cu o cursă scurtă de doar 114 metri până la virajul 1, acesta este doar un mic pai de care se agață concurența. Dar cel puțin este una.

Din punct de vedere strategic, nu există prea mult spațiu de manevră într-o cursă de Formula 1 la Monaco. Cea mai frecventă strategie este de a porni cu pneurile medium și de a prelungi cât mai mult posibil primul stint. Scopul aici este de a menține poziția pe pistă și de a se proteja de eventualele faze inoportune ale Safety Car-ului sau de steagurile roșii.

În mod ideal pentru Max Verstappen, la un moment dat, în această fază a cursei, există o neutralizare a cursei, care oferă o oprire liberă. O oprire timpurie la boxe înseamnă, de asemenea, că aproape inevitabil rămâi blocat în spatele unor mașini mai lente la un moment dat. Pe niciun alt circuit nu pierzi mai mult timp în trafic decât la Monaco – cu condiția să găsești vreodată o cale de a depăși mașinile din față. Nici uzura abia existentă a pneurilor nu ajută aici.

Analiza

Cu cât separați mai mult factorii care au stat la baza deciziei privind cursa de la Monaco, cu atât devine mai clar un lucru: poziția pe pistă este cea mai importantă. Max Verstappen deține toți așii pentru a controla cursa din față, așa cum a făcut-o și în 2021. Adăugați la asta cursele lungi bune ale lui Red Bull. „Ritmul nostru de cursă, comportamentul mașinii și pneurile sunt bune”, spune tânărul de 25 de ani.

Statisticile de la Monaco: Pole Position nu garantează victoria
Dar chiar și o victorie la Monaco trebuie mai întâi să fie adusă la linia de sosire. Din punct de vedere statistic, acest lucru nici măcar nu este atât de ușor. De la începutul erei hibride, în 2014, au avut loc opt GP-uri în Principat, doar de trei ori pilotul care s-a calificat în pole position sâmbătă a fost în frunte și seara.

Vremea, defecțiunile și gafele majore în timpul opririi la boxe sau în departamentul de strategie au costat victorii presupus sigure. În total, doisprezece din cei 22 de piloți care au plecat de pe Pole Position la Monaco au câștigat cursa în noul mileniu. Acest lucru corespunde unei rate de 54,5%.

Analiza, Datelor

Așadar, Fernando Alonso nu trebuie să renunțe deocamdată la primul său succes în Formula 1 din 2013 încoace și știe acest lucru. Fernando Alonso: „Dacă ar fi o cursă normală la Monaco, ar trebui să fim pe podium. Apoi, dacă există o șansă, dacă Max are un defect sau o oprire la boxe proastă sau dacă avem noroc cu strategia, atunci trebuie să fim acolo”.

Astăzi, de la ora 16:00, vom vedea dacă statisticile își vor spune cuvântul sau dacă va fi decisă de “brass balls”, așa cum spun americanii. Vizionare plăcută a cursei!!!

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Analiza, Datelor
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss