More

    Latest Posts

    Analiză cursă MP al Țărilor de Jos. În drum spre glorie.

    Max Verstappen reușește a zecea victorie din acest sezon după o nouă cursă în care nu i-a lăsat nimănui vreo șansă la victorie. În acest articol analizăm factorii care au dus la un asemenea succes.

    Analiză MP al Olandei

    “Nu a fost chiar o cursă ușoară, este și o mai mare bucurie ca am câștigat” declara campionul olandez după cursa de astăzi. Chiar a fost un GP cu multe semne de întrebare, iar echipele au trebuit să ia multe decizii care le putea afecta performanța.

    Pirelli au adus aici cele mai dure compoziții din gamă. În mod istoric, Mercedes pot să scoată cel mai mult din compoziții mai dure. După ziua de vineri, raportul arăta o diferență de 0.7s între soft și medium. Diferența dintre medium și hard era de 1.2s. Dar aceste cifre erau valabile la acele condiții de aderență.

    În cursă, diferența dintre medium și hard ajunsese la 0.5s iar pneul alb avea degradarea spre 0, amintind de pneurile Bridgestone și Michelin. Asta a avantajat extrem de mult Mercedes care puteau scoate totul din pneu

    analiză

    Cred că putem vorbi deja de o certitudine. În ritm de cursă, mașina Mercedes are cel mai bun control al pneurile. Lângă ei se află Red Bull, Ferrari este ceva mai în spate. Aici s-a făcut diferența în condițiile în care cele 3 monoposturi au fost cam la același palier în privința vitezei în ritm de cursă.

    Pirelli dădea drept cea mai rapidă strategie una cu 2 opriri și fără pneu hard. Asta a fost scoasă din calcul deoarece pneul hard performa mai convingător decât medium în raportul eficiență/degradare.

    Pe grila de start, din grupul fruntaș doar piloții Mercedes au plecat pe medium. Asta le-a adus o mai mare flexibilitate a strategiei. La start, Max Verstappen a reușit să își conserve prima poziție în fața lui Charles Leclerc. Urmau Carlos Sainz și Lewis Hamilton, urmați de Perez, Norris și Russell.

    George Russell s-a descotorosit repede de pilotul McLaren. Nu același lucru l-a făcut și Carlos Sainz care a fost pus sub presiune de Lewis Hamilton. Dezavantajul teoretic adus de pneul medium nu se observa pe mașinile Mercedes. Perez, Leclerc și Sainz erau mai lenți decât Russell și Hamilton. Singurul care mergea convingător era Max Verstappen care punea treptat ecart față de Charles Leclerc.

    Ordinea a rămas neschimbată până când Carlos Sainz a intrat la boxe în turul 14. Pare că nu există cursă fără o eroare operațională din partea Ferrari. De această dată, Carlos Sainz a rămas pe cric 12.7 secunde. În același timp la pit intra și Perez. Un pistol lăsat prea în spate de un mecanic Ferrari a zguduit puternic monopostul RB18. Sainz era scos din acel moment din luptă.

    Hamilton venea peste Leclerc la o rată de o secundă pe tur. Monegascul a intrat la boxe în turul 18. La un adăpost de 5 secunde schimbă și Max softurile un tur mai târziu.

    analiză

    Ordinea în turul 20 era Hamilton, Russell, Verstappen, Leclerc, Perez, Russell. Este rândul lui Verstappen să vină peste piloții Mercedes cu pneuri noi. În turul 28 trece de George Russell. Nu apucă să facă acest gest și cu Hamilton, britanicul intrând la boxe în turul 30. Va pune hardurile, pneuri pe care W13 a fost suprem. Russell îl urmează 2 tururi mai târziu.

    Piloții Mercedes vin peste Perez și Leclerc la o rată de peste o secundă pe tur. Verstappen reușea să ruleze mai convingător și pierdea mai puțin. Turul 36-Hamilton încearcă să treacă de Perez dar scenariul din Turcia și Abu Dhabi se repetă. Mexicanul se apără ca un leu și îl face pe Lewis să piardă în primă fază 2 secunde. Multiplul campion mondial trece de mexican un tur mai târziu dar se lovește de Sebastian Vettel care ignoră steagurile albastre și îi ține pe urmăritori în spate, aceștia pierzând câteva secunde.

    Perez intră și el la boxe pentru a pune pneul cel mai dur. “Nu mai vreau să merg și în ultimul stint pe acest pneu” exclamă Max Verstappen iar echipa ia în considerare pneul hard. Leclerc intră apoi la boxe și montează hard.

    Primul moment important se produce. Tsunoda are o problemă tehnică. VSC. Max Verstappen intră la rândul său la boxe pentru hard, piloții Mercedes îl urmează cu medium.

    analiză

    Ordinea în turul 54: Verstappen, Hamilton, Russell, Leclerc, Perez, Sainz. Vă mai aduceți aminte de Silverstone? Scenariul se repetă. Valtteri Bottas are o problemă la transmisie. Mașina de siguranță iese pe pistă, iar atât pe circuit cât și la boxe este haos. Să intrăm sau nu? Hannah Schmitz alege această cale pentru Max Verstappen.

    Este încă o cursă perfectă din punct de vedere operațional. Cei de la Mercedes se îndoiesc că ar fi o soluție bună. Ambii ar fi în fața lui Max. Perez pune medium deoarece nu mai are softuri, piloții Ferrari pun pneul roșu. Carlos Sainz este încurcat de un mecanic McLaren și face unsafe release. FIA au gândit că oricum nu avea timp să treacă. Spaniolul va primi o penalizare de 5 secunde.

    SC-ul trece pe linia boxelor pentru a i se ridica mașina lui Bottas. Este momentul de maximă inspirație pentru George Russell care roagă echipa să îi pună soft. Intră la boxe și ia pneurile roșii, iese în spatele lui Max pe locul 3.

    Turul 60. Mașina de siguranță se retrage. Hamilton impune ritmul. Max Verstappen iese ca un uragan din spatele britanicului care nu avea pneurile în temperatură. Depășirea este una facilă. De aici până la final totul va fi o formalitate pentru Max. Russell și Leclerc trec de un Hamilton care înjura frenetic pe radio. Sergio Perez va termina pe 5, Sainz doar pe locul 8.

    analiză

    Este victoria cu nr 10 din acest sezon pentru Max Verstappen. Recordul lui Schumacher și Vettel de 13 victorii într-un sezon este în pericol. În clasamentul all time, Max a ajuns la 30 de victorii. Încă una până la Alonso. Este al doilea triumf pentru Max în Olanda, fiind o fericire maximă în tribune. Mai are până la recordul lui Clark de 4 victorii pe Zandvoort, are timp destul.

    Ar fi putut Mercedes să câștige dacă nu apărea SC-ul?

    Să privim datele. Mai erau 17 tururi până la final. În ultimele 5 tururi, diferența dintre Hamilton și Verstappen scăzuse de la 12.7 secunde la 11.5 secunde. Max avea pneuri hard, deci nu ar fi căzut în performanță mai repede decât medium-urile lui Hamilton. Nu, maximul ce se putea întâmpla ar fi fost un 2-3 pentru Mercedes.

    Ar fi putut Mercedes să câștige dacă nu apăreau SC-ul și VSC-ul?

    Dacă Max intra în turul 48 la boxe (turul cu problema lui Tsunoda) ar fi ieșit la 8 secunde în spatele lui Hamilton. Între ei mai era și Russell. Aici este greu de spus deoarece nu știm cum ar fi performat hardurile lui Max. 8 secunde în 24 de tururi nu este ceva imposibil pentru Max.

    analiză

    Cum arată situația din clasamente?

    Max Verstappen a crescut avansul său la 109 puncte, pe locul 2 fiind la egalitate Sergio Perez și Charles Leclerc. În clasamentul constructorilor, Red Bull are un avans de 135 de puncte. Max va câștiga titlul mondial la Singapore sau Suzuka. Red Bull Racing se încorona pe tărâm american.

    Ce învățăm din această cursă? În Formula 1 nu avem o combinație pilot-monopost, ci una pilot-monopost-echipă. În această cursă, Max a pilotat perfect, monopostul a fost suprem, însă și echipa a fost la cel mai înalt nivel. La Hamilton și Sainz o singură greșeală i-a costat mult.

    GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

    Verstappen, Max, Premiu
    Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.
    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: GP24 Media / Ionut Popa

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss