More

    Latest Posts

    Analiză cursă MP al Belgiei 2022. De ce Red Bull a fost atât de rapidă?

    Max Verstappen reușește o performanță incredibilă și în cursă. Plecat de pe locul 14, pilotul olandez a reușit să câștige cu un avans de 17s de colegul său Sergio Perez și la 27 de secunde de cel mai apropiat Ferrari. În acest articol încercăm să găsim motivele unui asemenea deznodământ.

    “Deocamdată nu înțeleg exact ce s-a întâmplat în cursa de azi. Ei sunt extrem de rapizi pe linile drepte, pare că nu au niciun pic de downforce, dar când intră în viraj sunt la fel de rapizi ca noi, dacă nu chiar mai rapizi” declara Charles Leclerc uimit după cursa în care rivalul său la titlu a părut dintr-o altă ligă.

    Înainte de cursă circula informația că noul șasiu Red Bull, unul mai ușor, va debuta la Spa. Asta nu s-a întâmplat, performanța surprinzătoare a RB18 vine de altundeva. Potrivit șefului echipei, Mattia Binotto, mai mulți factori s-au conjugat pentru a duce la o înfrângere zdrobitoare.

    cursă

    În ziua de vineri, Ferrari a testat o aripă spate de tip Monza. Red Bull făcea diferența pe sectorul median și păstra un avantaj minor pe linile drepte. Apoi, echipa italiană a adus o aripă spate potrivită. Cu temperaturi mai mari în ziua de duminică, puntea spate a mai fost încărcată puțin pentru un control mai bun al pneurilor și pentru un avantaj pe sectorul 2 grevat de nivelul de downforce.

    Urmările au fost total neașteptate. Piloții Red Bull au avut atât un control mai bun al pneurilor, cât și un sector 2 mai bun. A performat Red Bull sau a subperformat Ferrari?

    Șeful echipei Ferrari, Mattia Binotto a declarat următoarele: “A existat o diferență reală de performanță între noi și Red Bull. Acest lucru a fost deja evident, deși nu la fel de mare, în Ungaria – pe un circuit complet diferit care necesită multă forță de apăsare. Red Bull este pur și simplu o mașină mai rapidă”, a recunoscut italianul.

    Motivele pentru care Red Bull a performat atât de bine sunt necunoscute. Pur și simplu mașina este schimbată cu 0 update-uri majore. Chiar dacă Mattia Binotto nu recunoaște, Ferrari pare afectată de TD39. Prin această abrogare, garda la sol a fost crescută cu 5-6mm, iar agilitatea diminuată. De aici și timpul pierdut în virajele rapide.

    cursă

    Pe o pistă plată, la Mercedes și Ferrari a reapărut fenomenul de porpoising. Poate și de asta a fost aleasă o suspensie spate mai dură care pare că i-a dezavantajat în virajele lente dar ar fi trebuit să îi avantajeze la controlul pneurilor,

    De fapt a fost invers. Sainz a fost vizibil surprins de faptul că Verstappen a stabilit timpi buni pe softuri pentru 15 tururi în primul stint. “Cu mine, erau practic la final după trei tururi”. Chiar așa a și fost. Piloții Ferrari aveau momente când se apropiau de ritmul lui Verstappen, apoi se prăbușeau și la 3 secunde/tur de olandez.

    Red Bull vor aduce la Zandvoort sau Monza noul șasiu mai ușor. Apoi echipa viitoare campioană mondială se va concentra pe sezonul viitor. Noul șasiu va aduce încă 0.25s ca performanță pură și un control mai bun al pneurilor. Pare arma care va clarifica total situația, dacă ea nu este clară deja…

    O nouă cursă, o altă gafă strategică Ferrari. După necazurile lui Leclerc din primele tururi când viziera de la cască a ajuns lângă frâne, acestea fiind supraîncălzite, a urmat o lungă discuție de strategie între Charles Leclerc și inginerul său. Practic, echipa nu era în stare să decidă nimic, iar Leclerc a fost pus să gândească în timpul cursei, în loc să se concentreze la felul cum pilotează.

    cursă

    Totul a culminat cu intrarea monegascului în penultimul tur la boxe. În loc să se lupte pentru cel mai rapid tur, Leclerc a trebuit să îl depășească pe Fernando Alonso. După cursă, pilotul Ferrari a primit 5 secunde penalizare pentru depășirea vitezei în pit lane cu 0.1 km/h.

    Ce s-a întâmplat cu ceilalți?

    Fără Hamilton care a fost implicat într-un incident cu Alonso, George Russell a fost la nivelul Ferrari. Degradarea termală a fost ținută în perimetru, iar timpii pe tur nu au fost răi. Lewis Hamilton a recunoscut că după dezastrul de sâmbătă, echipa a stat până la miezul nopții să gândească ceea ce s-a întâmplat și să găsească soluții. Chiar le-a reușit.

    Alpine a fost la înălțime. Mașina s-a înțeles cu pneurile iar eficiența aero i-a ajutat mult la Spa. Fernando Alonso a reușit să prindă un loc în top 5, Esteban Ocon pe locul 7. Sunt puncte multe în clasamentul general.

    McLaren a subperformat profund. Cu ambii piloți în afara punctelor, echipa britanică a fost depășită în clasamentul constructorilor de Alpine. Sâmbătă performaseră mai bine pe un asfalt mai rece.

    Aston Martin este într-o creștere de performanță. Sebastian Vettel a reușit o cursă minunată, terminând pe locul 8. Cu o mașină de puncte în ritm de cursă, cvadruplul campion mondial a ținut pasul cu piloții Alpine.

    AlphaTauri a performat surprinzător pe un circuit pe care eficiența aero este primordială, aceasta fiind chiar carența lui AT03. Plecat de pe linia boxelor. Pierre Gasly a terminat pe 9.

    Alfa

    Alexander Albon a mai adus un punct în geanta săracă a celor de la Williams. Cu un setup aproape 0 downforce dar o performanță solidă pe S1 și S3, pilotul tailandez a reușit să țină în control pneurile. Prin asta și-a asigurat ultimul loc în puncte.

    Cu Bottas scos din cursă din primul tur, Guanyu Zhou nu a performat neapărat rău, fiind la pragul punctelor. Oricum, Alfa Romeo a pierdut de mult cursa upgrade-urilor cu McLaren și Alpine. Haas pare lovită la rândul ei de TD39. La fel ca sora mai mare, Ferrari. Echipa americană a părut copia anului trecut. Mașina a fost una îngrozitoare iar piloții au terminat la coada clasamentului.

    În clasamentul general, Max Verstappen are un avans de 98 de puncte față de Charles Leclerc și 93 față de Sergio Perez. În clasamentul constructorilor, Red Bull s-a distanțat la 118 puncte de Ferrari. Max Verstappen poate începe campania pentru recordul lui Schumacher și Vettel de cele mai multe victorii într-un sezon. Titlurile par în buzunar…

    GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

    Pole, Leclerc
    Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.
    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: GP24 Media / Ionut Popa

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss