Latest Posts

Analiză: Ce am învățat din antrenamentele de vineri la Marele Premiu al Principatului Monaco.

Vizualizări: 14001

Analiză: Faptul că circuitul stradal original al Formulei 1 reprezintă o provocare dificilă nu este o noutate, dar această cunoaștere nu a împiedicat trei piloți să fie surprinși în cele două sesiuni de antrenamente de vineri, care au durat două ore.

Marjele la vârf după FP2 au fost strânse, iar faptul că calificările sunt atât de decisive pentru un rezultat bun la Monaco înseamnă o perspectivă diferită de cea obișnuită asupra pregătirilor de weekend. Dreptul de a se lăuda cu antrenamentele de vineri, înaintea Marelui Premiu de Formula 1 de la Monaco, i-a aparținut lui Max Verstappen, care a condus FP2, în timp ce Carlos Sainz, liderul clasamentului în FP1, a suferit un accident în a doua sesiune.

Analiza

Colectând un timp de 1m12,462s, în ciuda faptului că niciunul dintre timpii săi de sector nu a fost suficient de calitativ pentru a onora panourile de cronometrare în violet, Max Verstappen a asamblat un trio consistent de timpuri pentru a se asigura că a profitat la maximum de Red Bull Racing modelul RB19 pe toată durata turului. Acest lucru l-a purtat deasupra Ferrari-urilor lui Carlos Sainz și Charles Leclerc, primul trunchiându-și sesiunea cu o ciocnire cu peretele interior la ieșirea din secțiunea Swimming Pool.

Carlos Sainz stabilise ritmul în prima sesiune, cu trei zecimi în fața compatriotului său Fernando Alonso, și a fost din nou printre fruntași înainte de a produce o copie aproape fidelă a accidentului suferit de coechipierul Leclerc în calificările din Principat în 2021. Steagul roșu a întârziat simulările de cursă obligatorii din finalul sesiunii, dar o operațiune rapidă de curățare a oferit 12 minute de cursă neîntreruptă la final.

Acest lucru a avut totuși un impact asupra nivelului de informații pe care echipele le-au putut culege, dar, așa cum se întâmplă adesea la Monaco, reușita curselor de calificare a fost totuși prioritară. Iată tot ce am aflat din antrenamentele de vineri de la Monaco.

Analiza

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Povestea zilei
Poate părea banal să o spunem, dar Monaco este unul dintre cele mai dureroase circuite din calendarul F1, datorită apropierii de ziduri și virajelor strânse. Faptul că ambele sesiuni de antrenamente au inclus steaguri roșii nu a fost o surpriză, având în vedere că antrenamentele oferă șansa echipelor și piloților de a testa limitele aderenței mașinilor lor la drum.

FP1 a prezentat două steaguri roșii, primul apărând pentru a curăța resturile, când Nico Hulkenberg a suferit un impact cu peretele interior la Nouvelle Chicane. Germanul a desprins de pe jantă pneul stânga-spate, ceea ce a provocat un derapaj. El s-a târât înapoi la boxe cu pagube minime, dar o scurtă pauză a fost considerată necesară. Accidentul lui Alex Albon de la finalul sesiunii a fost mai costisitor, deoarece a avut un accident la Sainte Devote în timp ce sesiunea se apropia de final și a distrus o mare parte din partea stângă a monopostului Williams, punând și el capăt FP1 puțin prematur.

Analiza

Carlos Sainz a fost vinovat pentru singurul steag roșu din FP2, când s-a apropiat mult prea mult de bariera interioară la ieșirea din La Piscine și și-a rupt suspensia față-dreapta, ceea ce nu i-a lăsat altă opțiune decât să intre direct în zid. Acest lucru l-a costat șansa de a-și relua rolul în fruntea clasamentului timpilor și, când sesiunea a reînceput, concentrarea pe curse mai lungi a cimentat ordinea cu Max Verstappen în vârf.

Spaniolul tocmai fusese strămutat de la al doilea cel mai rapid timp de coechipierul Charles Leclerc, care a avut probleme cu „țopăială” la bordul Ferrari-ului său atunci când a abordat virajele cu viteză redusă, unde o roată se ridica în timpul loviturilor de bordură. Carlos Sainz a părut cel mai confortabil dintre cei doi în timpul sesiunilor de vineri, dar accidentul său l-a costat șansa de a efectua pregătiri pentru cursă.

Timpul de cap de afiș al lui Max Verstappen a rezistat astfel oricăror teste suplimentare, dar marjele au fost foarte mici între el și duo-ul echipei Scuderia Ferrari. Se aștepta ca echipa Red Bull Racing să piardă o parte din avantajul său în împrejurimile cu viteză redusă ale traseului monegasc; deși acest lucru s-a întâmplat într-adevăr, el și-a păstrat totuși masa familiară în fruntea ordinii.

Analiza

De ce calificările vor fi și mai importante decât de obicei la Monaco.
Alinierea în pole position pentru Marele Premiu al Principatului Monaco poate fi caracterizată, în mod neștiințific, ca fiind 95% din munca depusă în vederea obținerii victoriei. Chiar și în era mașinilor mai mici și mai înguste, străzile claustrofobe din Monte Carlo sunt, în mod notoriu, neconducătoare pentru depășiri în Formula 1, dar pole position-ul va adăuga un nivel separat de prestigiu în evenimentul din acest an.

Acest lucru se datorează faptului că marjele sunt atât de strânse între echipe de această dată, datorită caracteristicilor fiecărei mașini de pe grilă, iar utilizarea ritmului de cursă pentru a prezice cursa va produce în cele din urmă o poveste nesigură. Negocierea traficului în Q3 va fi primordială și va fi unul dintre factorii cheie de diferențiere în stabilirea grilei de start pentru cursa de duminică.

Dacă ne luăm după cele mai rapide tururi cu pneuri soft, avantajul echipei Red Bull Racing față de Scuderia Ferrari s-a manifestat în mare parte la ieșirile din viraje – în special la Casino Square și Portier. Modelul SF-23 se potrivește la accelerație și a reușit să stabilizeze orice pierdere de timp pe măsură ce ritmul se intensifică, dar nu a reușit să răstoarne acest dezavantaj în acele zone specifice.

Așa cum s-a întâmplat în tot sezonul de până acum, mașina echipei Scuderia Ferrari este deosebit de puternic la frânare și atât Charles Leclerc, cât și Carlos Sainz au primit încrederea de a sări de pe accelerație mai târziu decât rivalii lor, dar acest lucru pare să-i împiedice ușor la ieșire. Dar marjele sunt mici, iar Ferrari deține un avantaj în prima porțiune a circuitului și în secțiunea de la Mirabeau la Portier.

Analiza

Echipa Aston Martin Racing, îngreunată de speranțele unei victorii surpriză a lui Fernando Alonso la Monaco, a fost mai slabă decât echipele rivale în două dintre cele mai lente părți ale circuitului – și anume, acul de păr Loews și Nouvelle Chicane. Modelul AMR23 are, de asemenea, puncte forte la tracțiune, dar piloții par să nu aibă încredere în cele mai lente părți ale circuitului. Urmările accelerației arată o mică întrerupere la Nouvelle Chicane, în timp ce Alonso încearcă să constrângă mașina să se comporte.

Echipa Mercedes AMG F1 este puțin în urma celor trei din față, deși există un optimism prudent în tabăra Mercedes în legătură cu noile sale îmbunătățiri. Deși Monaco va ascunde, în mod natural, multe dintre cele mai mici detalii ale noilor actualizări, piloții au raportat o mai mare stabilitate la frânare datorită revizuirilor aduse suspensiei față.

Au existat probleme cu subvirarea în virajele Mirabeau, Hairpin și Portier, iar lipsa de încredere în primul viraj a reușit să îi plaseze pe Lewis Hamilton și George Russell ușor în spatele Red Bull-urilor și Ferrari-urilor încă de la start, dar modificările de peste noapte ar putea oferi oportunități pentru a atenua aceste simptome.

Rulajele din cursă pe pneul mediu au fost scurte, iar Mercedes a putut să strălucească mai mult în acest context. Turele lui Lewis Hamilton au fost la două zecimi de cele ale lui Max Verstappen, dar cu un eșantion atât de mic, nu prea există posibilitatea de a le compara dincolo de asta. Fernando Alonso a făcut cursele sale mai lungi pe un set de pneuri soft și, prin urmare, par incomparabile cu cele medium, care se așteaptă să fie pneul favorit pentru o mare parte din marele premiu.

Analiza

Echipa Alpine F1 a fost surprinzător de puternic în timpul rulajelor sale efemere mai lungi pe mediu, iar timpii lui Esteban Ocon i-au surclasat pe cei ai lui Max Verstappen, în timp ce Pierre Gasly a fost uneori într-o zonă similară. Din nou, traficul a părut să fie un diferențiator, iar tendința de a se forma trenuri în timpul cursei va face ca ritmul pe termen lung să fie în mare măsură foarte circumstanțial.

Dacă se va ajunge la calificări, ceea ce probabil se va întâmpla, cu excepția oricărei amenințări de vreme nefavorabilă pe parcursul weekend-ului, Scuderia Ferrari are o șansă foarte reală de a trage primul sânge până la sfârșitul sesiunilor de sâmbătă, dacă piloții pot evita să murdărească barierele cu vopsea roșie. Max Verstappen poate strica această petrecere, dar norocul echipei Scuderia Ferrari este în mare măsură în propriile mâini. Poate că de acest lucru se poate teme chiar și cel mai înfocat tifoso…

Ce spun piloții:
Max Verstappen: „Cred că FP1 a fost destul de complicat, nu am fost foarte mulțumit de mersul mașinii pe borduri și denivelări. FP2 a fost deja mult mai bine, mașina s-a simțit mai competitivă. În comparație cu Scuderia Ferrari, în special, suntem încă puțin deficitari în ceea ce privește comportamentul general al mașinii, modul în care se descurcă pe borduri, pe denivelări. Scăderile de înclinare. Acesta este încă un lucru la care trebuie să lucrăm pentru mâine, deoarece puteți vedea că sunt foarte, foarte aproape și știind că atunci când mergi la limită în calificări avem nevoie de ceva mai mult pentru a rămâne în fața lor”.

Analiza

Lewis Hamilton: „În general, am avut o zi extraordinară, mi-a plăcut foarte mult să conduc astăzi. Și cred că am obținut o mulțime de date. Vreau să spun că nu este locul unde să testezi și să îmbunătățești în cele din urmă, dar mașina s-a simțit în mare parte bine. Cred că, în mod evident, a fost un pic păcat, nu am fost atât de aproape pe cât am sperat la sfârșitul sesiunii, dar cu siguranță am simțit îmbunătățirile. Și trebuie doar să continuăm să ne chinuim să vedem dacă putem stoarce mai mult suc din mașină”.

George Russell: „Calificările sunt o parte a weekend-ului în care ne luptăm în mare parte. Întotdeauna ne descurcăm mai bine duminica, dacă ne uităm la ultimele 18 luni, așa că trebuie să încercăm să ne dăm seama de unele lucruri peste noapte, sunt absolut câteva semne pozitive de luat din sesiune, cu siguranță îmbunătățite față de FP1. Nu este niciodată ușor în jurul acestui loc”.

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Analiza
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media / Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss