Latest Posts

Analiză calificări MP al Țărilor de Jos. De la agonia de vineri la extazul de sâmbătă

Vizualizări: 12928

Max Verstappen va pleca pentru a 17-a oară în carieră din pole position. Pilotul olandez a sărbătorit triumful din calificări împreună cu fanii săi, iar duminică este favorit să câștige pe tărâm propriu.

“Mult mai bine decât ieri desigur. Am ajustat atâtea lucruri la monopost și astăzi în calificări totul a fost senzațional” declara Max Verstappen după o seară lungă petrecută cu echipa în încercarea de a găsi un setup optim. Le-a ieșit celor de la Red Bull, iar Max a reușit să fie în fața lui Charles Leclerc pentru doar 0.021s.

După o zi de vineri modestă, Max Verstappen a controlat ostilitățile în Q1 și Q2. Cu un set de pneuri soft, acesta a stabilit ambii timpi din cele 2 sesiuni de calificări. “Avem multe resurse, dar este impresionant să reușești acest timp cu un set uzat de pneuri” spunea Leclerc uimit pe radio. În Q3, totul a fost pe muchie de cuțit.

Analiză calificări MP al Țărilor de Jos. De la agonia de vineri la extazul de sâmbătă

A câștigat Verstappen sau a pierdut Leclerc?

Adevărul este undeva la mijloc. Trebuie să explicăm.

După eșecul din Belgia, Ferrari au dat de o pistă complet diferită. Zandvoort este un circuit atipic, chiar unic în calendar. Aici eficiența aero nu contează aproape deloc. În schimb, nivelul de downforce este esențial. Stabilitatea pe frânare este și ea importantă. Virajele cu banking rămâneau un necunoscut pentru aceste mașini cu efect de sol.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Pe acest circuit, cei de la Ferrari au putut să mute balansul aero spre față. Suspensia spate a fost înmuiată și garda spate puțin coborâtă. Totuși, echipa a jonglat cu nivelul de flaps, iar la final a ieșit un setup supravirator pe schimbările de direcție din sectorul median. Avantaj Charles Leclerc, dezavantaj Carlos Sainz. Evoluția masivă a circuitului a ajutat echipa italiană.

Așa cum spuneam mai sus, Red Bull nu au nimerit setup-ul din prima. Până la urmă s-a găsit o soluție optimă pentru Max Verstappen. Sergio Perez a pierdut constant pe sectorul median din aceleași motive ca spaniolul Carlos Sainz, supravirare în schimbările de direcție.

Mercedes a arătat surprinzător de bine aici. A fost pentru prima oară când echipa germană se apropie de cei din față în calificări pe condiții neatipice. Cele mai dure compoziții din gamă le-au adus un avantaj substanțial. În mod istoric, Mercedes performează mai bine pe cele mai dure compoziții și mai modest pe compoziții mai moi. Monopostul nu a avut o prestație deloc rea pe virajele cu banking.

Nivelul de downforce a contribuit și el. Aici eficiența aero nu este foarte importantă. W13 are o tracțiune notabilă, totuși sub nivelul F1-75.

Diferențele dintre echipe au fost foarte mici aici. De exemplu, ecartul dintre primul și ultimul pilot calificat din Q1 a fost de 0.5s. Astfel, orice greșeală putea face diferența dintre onoruri și păreri de rău.

Analiză calificări MP al Țărilor de Jos. De la agonia de vineri la extazul de sâmbătă

Cu toate aceste considerente, Charles Leclerc a fost favorit la pole aici, însă monegascul a trebuit să corecteze ieșirea din virajul 9, iar apoi s-a lovit de un puseu de subvirare în virajul următor. O zecime de secundă a pierdut monegascul aici, suficient pentru ca pole-ul să ajungă în partea cealaltă o balanței. Totuși, în termen absoluți, sectorul median al lui Charles Leclerc din ultimul tur din Q3 a fost cu 0.2s mai modest decât cel din primul tur.

A fost suficient pentru ca Max Verstappen să profite de șansa ta. Cu un sector median senzațional, eroul local mai trebuia să nu piardă prea mult pe celelalte 2 porțiuni ale circuitului. Poate că turul lui Max Verstappen de aici nu a fost la nivelul celui de la Jeddah 2021 (acela ar fi fost probabil turul deceniului dacă Max nu se oprea în ultimul viraj), însă performanța nu este deloc neglijabilă. Nici Schumacher sau Lauda nu au reușit mereu tururi epice.

Este al 16-lea pole din cariera lui Max, egalându-l astfel pe Sir Jackie Stewart, triplu campion mondial cu Matra si Tyrell.

În spatele lui Max și Leclerc se dădeau lupte grele. Acestea au rămas fără rezultat. Sergio Perez s-a răsucit în virajul 13 și a provocat steaguri galbene pe ultimul sector. Lewis Hamilton venea glonț din spate. Pierduse 0.1s față de Charles Leclerc pe primele 2 sectoare.

Analiză calificări MP al Țărilor de Jos. De la agonia de vineri la extazul de sâmbătă

Totuși, Lewis și Toto Wolff cred că ar fi avut o șansă la prima linie. “Ei au fost puțin mai rapizi. Dar cred că prima linie era posibila”. Teoretic spus, șansele la pole sau prima linie erau minime, declarația fiind fantezistă. În schimb, poziția a treia era perfect valabilă pentru multiplul campion mondial.

Nici Carlos Sainz nu a fost departe de pole. El pierdea mereu în sectorul secund față de Charles Leclerc. Cum monegascul a greșit în 9-10, pilotul spaniol a terminat la sub o zecime de binomul fruntaș. Charles Leclerc a fost cu o idee mai rapid în S1 și S3 unde a stabilit și etalonuri.

Sergio Perez a fost ceva mai aproape de Max Verstappen aici. Era la aproximativ 0.22s de coechipierul său când a greșit. Oricum, mai mult de locul 5 nu avea ce să obțină. Diferența s-a făcut în același sector 2. Helmut Marko a avut și el o declarație fantezistă dar și acidă: “Conform calculelor noastre, Perez ar fi fost al treilea, dar este mai bine să-și asume un risc și să zboare decât să rămână blocat acolo. El trebuie să performeze mai convingător vineri, dar credem că putem lupta cu el pentru locul al doilea în campionat”.

George Russell ar fi terminat oricum pe locul 6. Pierduse 0.2s pe sectorul median față de Lewis Hamilton și era la peste 3 zecimi de reperul lui Max Verstappen.

Ce au reușit ceilalți?

În clasamentul final, Lando Norris a terminat la doar câteva sutimi pe George Russell. Totuși, diferența până la cele 3 echipe fruntașe a fost de o jumătate de secundă. Pilotul britanic putea primi o penalizare pentru un unsafe release, însă până la urmă totul s-a soldat cu o amendă. Daniel Ricciardo nu a reușit să combine cele mai bune sectoare ale sale și a suferit o nouă înfrângere internă, oprindu-se în Q1.

Mick Schumacher a reușit o performanță remarcabilă. A ajuns în Q3, în timp ce Magnussen va pleca de pe 18. Pilotul german pare cu spatele la zid, nu are șanse prea mari să rămână în Formula 1.

DRS

Lance Stroll a intrat la rândul său în Q3. Sebastian Vettel a greșit în Q1, fiind privat de un loc mai sus pe grilă. Nici canadianul nu a fost ocolit de probleme. Nu a ieșit în Q3 din cauza unei probleme tehnice.

Yuki Tsunoda a declarat că acest rezultat îl va ajuta să prindă un nou contract cu AlphaTauri. Pilotul japonez a terminat pe locul 9.

Una peste alta, în calificări nu se dau puncte. În cursă ar trebui să avem o luptă în 6 pentru podium. Pole-ul este foarte important aici, însă Charles Leclerc poate trece în fașă cu o plecare bună. Max Verstappen va avea și un boost moral venit din tribune. 

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Pole, Leclerc
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.
  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Ionut Popa

Latest Posts

Don't Miss