Latest Posts

Analiză calificări MP al Statului Singapore. La limita dintre succes și eșec

Vizualizări: 19106

Charles Leclerc obține al nouălea pole stagional după o sesiune de calificări atipică. De multe ori, în Formula 1, trecerea de la sublim la ridicol se realizează spontan, din considerente care nu țin de pilot sau mașină. În acest articol analizăm ceea ce s-a întâmplat în calificări și oferim verdictul pentru cursă.

“În ultima parte din calificări nu știam ce să facem. Am pus softuri în ultimul moment și a meritat. A fost foarte complicat. Am făcut o greșeală în ultimul tur și am crezut că nu vom obține pole-ul” declara Charles Leclerc după un weekend în care vremea a schimbat din nou datele problemei.

Să începem cu ziua de vineri. Așteptam ca Red Bull să aducă aici noul șasiu cu 10kg mai ușor. Din cauza scandalului privind depășirea bugetară, noul șasiu va fi probabil adus de anul viitor. Condițiile meteo din startul weekendului, vreme caldă și însorită, au făcut echipele să meargă pe calea clasică unui circuit de acest tip, setup high downforce cu o gardă la sol destul de mare și o suspensie mai moale.

Pe un circuit care îi vine perfect conceptului propriu, Ferrari au nimerit destul de repede setup-ul. Perfect? Nu încă. Intervine comuna problemă a acestei ere, ținerea pneurilor în temperatură. Monoposturile tindeau mereu să le supraîncălzească. Asta a jucat în favoarea Mercedes, care au o problemă cu răcirea pneurilor, nu cu supraîncălzirea lor. Red Bull s-a chinuit foarte mult să rafineze setup-ul, setarea suspensiei față fiind o adevărată provocare.

Analiză calificări MP al Statului Singapore. La limita dintre succes și eșec

Până la urmă am ajuns la scenariul așteptat. Ferrari au cel mai mare nivel de downforce, acesta provenind din corpul mașinii. Red Bull setează suspensia spate mai moale decât oricine și recuperează din decalajul prin virajele lente. Mercedes controlează cel mai bine pneurile. Rămânea să vedem cine are atuul mai puternic când a intervenit veșnicul agitător de rezultate, ploaia.

În condiții de pistă udă, pe hârtie aproape toate datele și pronosticurile trebuie privite cu scepticism. În practică, acest fapt se întâmpla acum 20-30 de ani, iar doar circuitele precum Spa și Interlagos ar mai putea găzdui aceste surprize. La Monaco sau Singapore, atât pe ploaie cât și pe uscat, gripul mecanic și frânarea rămân decisive. Dar când ai 3 monoposturi cu un nivel asemănător de performanță trebuie luate în calcul mai multe date deoarece diferențele devin nule.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Încă de la începutul calificărilor, primul sector era în întregime uscat. Ultimele două sectoare mai aveau zone cu apă, iar echipele au avut doar o singură soluție, pneurile intermediare. Pe o suprafață alunecoasă în niște viraje sinuoase este foarte ușor să greșești. Astfel, pe tot parcursul calificărilor, au fost arătate zeci de steaguri galbene care au încurcat piloții. Q1 înregistra prima surpriză. Esteban Ocon cu al său Alpine este eliminat.

În Q2, piloții Aston Martin și Guanyu Zhou vor încerca pneul soft, iar Lance Stroll a înregistrat un timp comparabil cu cel pe intermediare. Totul începuse să fie scris. Între timp se înregistra a doua surpriză a zilei. George Russell rata intrarea în Q3 din cauza aceleiași cauze, steagul galben.

Analiză calificări MP al Statului Singapore. La limita dintre succes și eșec

Pista continua să evolueze din punct de vedere a aderenței și, implicit, al timpilor pe tur. Pe monoposturi sunt montate pneurile roșii. Încă o schimbare radicală. În timp ce piloților Red Bull și Ferrari le trebuie 2 tururi să își pună pneurile în temperatură, Lewis Hamilton zboară pe circuit și stabilește etaloane pe toate sectoarele. Ultimele 2 tururi pentru fiecare. Max Verstappen stabilește recorduri pe primele 2 sectoare, dar monopostul derapează din nou și abandonează turul.

A fost o misiune grea pentru Max. Pe tot parcursul calificărilor nu a avut controlul punții față pe S2 și S3. Ceilalți piloți au avut probleme asemănătoare, dar pe RB18 acestea s-au produs la o rată de 2-3/tur. Cu un control în stilul erei derapajului controlat al anilor 50 avem impresia că Ascari, Moss sau Clark s-au întors pe circuit să le arate celorlalți calea. Nurburgring 1962? Nu, Singapore 2022.

Leclerc greșise în sectorul 3 dar ajunge pe primul loc. Sergio Perez pare resetat după evoluțiile slabe din ultima vreme și urcă în prima linie. Lewis Hamilton deschidea provizoriu a doua linie. Britanicul a marcat timpul cu puțin timp înaintea lui Leclerc. Dacă îl realiza în același timp probabil era in pole. Diferența între Leclerc și septuplul campion mondial, 0.055s. Trebuie să menționăm și faptul că Hamilton a greșit cel mai puțin dintre cei 3, Perez fiind aproape să intre în barierele virajului 13.

Max Verstappen pornește în turul decisiv în momentul de aderență maximă a sesiunii. Și ce tur. Are aproape 0.7s avans față de etalonul lui Leclerc când i se spune să intre direct la boxe pentru că rămâne fără combustibil. Echipa îi pusese etanol doar pentru 5 tururi de forță. Iată că nu se întâmplă aceste lucruri doar la Ferrari. Cum echipa i-a câștigat curse lui Verstappen prin strategia perfectă, aici au dat greș. Un Max furios intră la pit. Putea fi o zi reprezentativă pentru cariera lui. Așa este doar o clasare pe locul 8, iar șansele la victorie sunt minuscule.

Este pole-ul cu nr 18 din cariera lui Charles Leclerc. Cu această performanță îi egalează pe Rene Arnoux, Mario Andretti și Kimi Raikkonen. Poate că nu a fost un tur senzațional, însă un pilot mare se folosește de orice mijloc pentru a câștiga. Doar piloți precum Clark sau Ascari aveau o rată minusculă a erorilor. Dar câți ani au trecut de la ei? Lui Verstappen i s-a întors o parte din norocul din acest sezon, însă oricum situația din clasamente nu arată astfel din cauza acelui fapt. Norocul ți-l mai faci și tu însuți.

Verstappen, Red Bull

Cine este favorit mâine la victorie?

Pentru cursă sunt prognozate 80% șanse de furtună. Orice se poate întâmpla. Oricum, în condiții de ploaie este și mai greu de depășit, DRS-ul nefiind folosit. Nu că ar fi fost prea util. Charles Leclerc pleacă drept favorit, însă Perez, Hamilton și Sainz au șansele lor la triumf. Contează foarte mult în ce moment vor intra piloții la boxe și dacă vor apărea neutralizări. Startul va fi la rândul său important.

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Marele, Premiu, Singapore
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.
    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Ionut Popa

Latest Posts

Don't Miss