Latest Posts

Analiză calificări MP al Belgiei. De ce a fost Verstappen așa de rapid?

Vizualizări: 11665

Max Verstappen a fost cel mai rapid în calificările de sâmbătă. Campionul mondial a dominat ostilitățile într-un mod care duce spre Ayrton Senna sau perioada Schumacher de la începutul anilor 2000, fiind la mare distanță de orice presupus rival.

Max Verstappen va pleca de pe locul 15 din pricina schimbării întregului PU înainte de calificări. Dar totuși de ce a fost așa de mare diferența?

Monopostul Red Bull cu nr 1 a ținut pneurile în fereastra ideală pentru întreg turul. Mai trebuia un pilot care să pună cap la cap un tur senzațional. Ei bine, Max Verstappen a sugrumat concurența. Pilotul olandez a făcut diferența pe primul sector și marginal pe S2 și S3. Sergio Perez era în cărți pentru pole, însă a greșit în sectorul median la ultima tentativă. Ar fi ajuns la 0.45s de Verstappen și la aproximativ 0.2 în fața lui Sainz.

Precizam de un deficit de 0.45 pentru Sergio Perez în duelul intern cu Max Verstappen. Pare mult dar trebuie să luăm în considerare faptul că Max a avut un PU nou pe monopost. Ar rămâne cam 0.15-0.2s la mijloc, nu este foarte mult față de cifrele din Ungaria și Franța. Putea Max Verstappen să îi ofere tow lui Sergio Perez? Echipa a considerat că nu este nevoie. Așa era dacă Checo cu mergea dezastruos pe S2.

Analiză calificări MP al Belgiei. De ce a fost Verstappen așa de rapid?

Ferrari nu a găsit o soluție optimă pentru a păstra pneurile în temperatură. Carlos Sainz nu a putut sărbători al doilea pole din carieră. “Trebuie să vedem de ce au fost așa de rapizi aici. Nu sunt fericit de diferența dintre Verstappen și noi”. Ultima încercare din Q3 a fost un eșec deoarece pilotul spaniol a fost încurcat în outlap de piloții din urma sa.

În primele 13 curse ale sezonului, Red Bull și Ferrari au mers cap la cap. “În medie, ne desparte o zecime. În funcție de forma zilei și de circumstanțe, uneori suntem mai rapizi, alteori Red Bull este mai rapid”, a analizat șeful echipei Ferrari, Mattia Binotto, prima jumătate a sezonului. Chiar și atunci când lucrurile au mers foarte prost pentru unul sau pentru celălalt, între cele două echipe nu a existat o diferență mai mare de 0.3s.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Pe tot parcursul weekend-ului am avut impresia că Verstappen rulează într-o altă ligă, la zecimi de secundă față de toată lumea. De ce Ferrari nu a găsit o cale să păstreze mereu pneurile în temperatură? Nici ei nu știu cel mai probabil. Oricum pe primul sector au pierdut doar 0.3s, ar mai fi încă 0.3s de explicat. Red Bull a fost mai rapidă pe linile drepte și cu 10 km/h față de Ferrari. Pe sectorul median, Verstappen a fost mai mereu cu 0.3s mai rapid decât Sainz și Leclerc, monegascul având un setup mai high downforce.

Cei de la Ferrari par încetiniți și de noua directivă tehnică. Mașina nu mai este atât de agilă pe virajele rapide. Suspensia mai dură nu a ajutat deloc pneurile să intre în temperatură.

Analiză calificări MP al Belgiei. De ce a fost Verstappen așa de rapid?

În garajul Ferrari s-a mai întâmplat încă un eveniment caracteristic. Lui Leclerc i s-au montat pneuri soft uzate. Monegascul ar fi fost ceva mai aproape de Max. Nu este o eroare foarte gravă, însă în alt context ar fi putut avea urmări grave. Mâine va pleca din spatele lui Max Verstappen.

Acum să analizăm ce șanse au piloții Red Bull și Ferrari în cursa pentru mâine. Duminică se anunță o temperatură a asfaltului mai mare, ceea ce va avantaja Mercedes și Ferrari. Avem 2 grupuri care pot emite pretenții la victorie, Carlos Sainz-Sergio Perez și Max Verstappen-Charles Leclerc. Dacă Mercedes va rula tot la fel de oscilant, ultimii doi menționați pot ajunge rapid în spatele binomului fruntaș care nu sunt avantajați de noile componente ale PU-ului.

Din acel moment se va desfășura o luptă acerbă. Oricum, încă de la start ne așteptăm ca Sergio Perez să îl atace pe Carlos Sainz. George Russell a declarat că este convins de faptul că Max Verstappen poate câștiga mâine. Olandezul are aceeași părere:”Ar fi o prostie să nu prind mâine podiumul”. Oricum, Max și Charles trebuie să treacă de primul tur pentru asta. Șansa de SC este de peste 80%. Pneul hard este foarte probabil să nu fie deloc folosit.

Până la urmă pentru calificări nu se dau puncte. Ferrari pot reveni în cursă cu un control mai bun al pneurilor. Rămâne de văzut…

Analiză calificări MP al Belgiei. De ce a fost Verstappen așa de rapid?

Ce s-a întâmplat la Mercedes?

Calificările de sâmbătă au reprezentat cea mai slabă performanță a echipei germane din ultimii 10 ani. Toto Wolff a părut consternat și a clasificat acest rezultat drept unul inacceptabil. Lewis Hamilton a terminat la peste 1.8s de fostul rival la titlu. Campion mondial de 7 ori, Hamilton a fost uimit când a aflat ecartul: “1.8 secunde?”.

Motivele sunt cam aceleași, asfaltul a fost prea rece iar pneurile prea greu de controlat. Monopostul argintiu a pierdut timp peste tot, doar în ultimul sector reușind să se apropie de timpul lui Max. Mâine nu va mai exista o astfel de diferență dar oricum Verstappen va păstra un ascendent important, să vedem ce vor reuși să facă Lewis și George.

Cum au evoluat ceilalți?

Fernando Alonso va deschide a doua linie. Ajutat de Esteban Ocon cu tow, dublul campion mondial a reușit să devanseze mașinile Mercedes. Cu un setup mai high downforce, monopostul albastru a reușit să limiteze daunele pe sectorul median. Cum pe primul sector a primit tow, echipa a reușit o strategie eficientă pentru locul 3 pe grilă.

Cu un setup puțin diferit, Esteban Ocon a avut un ascendent pe tot parcursul calificărilor. Francezul va schimba și el componentele din PU, însă prestația sa trebuie luată în considerare.

Analiză calificări MP al Belgiei. De ce a fost Verstappen așa de rapid?

Surpriza calificărilor a fost Alexander Albon. Pe o pistă în care eficiența aero este primordială, echipa britanică a ales să joace tot pe cartea asta. Cu un setup low downforce dar o eficiență aero la nivelul Red Bull, tailandezul a fost pe primul sector la paritate cu Max Verstappen, iar pe ultimul doar cu 0.3s mai slab. Prin asta a ajuns in Q3 și va pleca mâine de pe 6.

Va fi interesant cum vor performa pneurile de pe monopost. De asemenea, la start ar putea să mai câștige câteva poziții. Este o abordare all in, una foarte ciudată pe care nu am mai văzut-o în ultimii ani. Cu un prim sector imbatabil poate trece de monoposturile Mercedes care au acea deficiență pe primul sector. “Voi fi greu de depășit”, recunoștea tailandezul. Nick Latifi a fost demolat, diferența dintre coechipieri fiind de aproape 8 zecimi de secundă.

Lando Norris a ales să nu mai forțeze în Q3. Oricum va pleca și el de la coada grilei. Monopostul McLaren are o aripă spate de tip Monza și o prestație bună în speed trap. Daniel Ricciardo nu a reușit să prindă Q3 cu tow din partea colegului de echipă și va pleca de pe 7 mâine.

Pierre Gasly s-a arătat mulțumit de locul 12 obținut în calificări. Tsunoda a greșit în prima fază a calificărilor și nu a făcut trecerea în Q2. Mașina nu are o eficiență aero remarcabilă.

Haas a fost la rândul ei influențată de condițiile termice. Mick Schumacher l-a învins pe Kevin Magnussen aici. Diferența a fost de doar o zecime de secundă. Să vedem mâine dacă vor putea reuși mai multe.

Aston Martin a demonstrat încă o dată că au probleme cronice în calificări. Lance Stroll a reușit să îl învingă pe Sebastian Vettel de această dată. Germanul nu a prins Q2 pentru doar 0.002s.

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Pole, Leclerc
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.
  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Ionut Popa

Latest Posts

Don't Miss