More

    Latest Posts

    Analiză Calificări Marele Premiu al Abu Dhabi 2022: Și totuși sectorul 2?

    Veni, vedi, vici. Max Verstappen reușește pole-ul cu numărul 7 din sezon după o sesiune de calificări controlată integral de Red Bull Racing. Până la urmă, lupta în 3 de la Abu Dhabi pare să se transforme într-un marș spre victorie pentru echipa austriacă. În acest articol analizăm factorii tehnici care au condus la această performanță și oferim un prewiew pentru cursă.

    Analiză Calificări Marele Premiu al Abu Dhabi 2022: Și totuși sectorul 2?

    Așa cum am explicat și în prewiew, Yas Marina reprezintă un circuit echilibrat prin prisma caracterului diferit al virajelor, însă conține un element care poate aduce diferența finală, cele două linii drepte din sectorul median. Astfel, circuitul este compus din primul sector, unul cu viraje de viteză medie și rapide; renumitul sector median format din 2 linii drepte și o șicană; ultimul sector unde tracțiunea este esențială pe virajele lente.

    Din primele momente ale weekendului ne-am dat seama că situația din Brazilia nu se va mai repeta. Red Bull au plecat din start cu un setup optim pe care apoi l-au îmbunătățit. Echipa i-a pregătit o mică surpriză lui Sergio Perez. Conform unor surse din Autosport, Honda și-a dat acordul ca Red Bull să folosească o mapare foarte agresivă a motorului pe monopostul mexicanului.

    calificări

    Pilotul cu nr 11 a ales o aripă spate mai generoasă ca dimensiuni decât cea a lui Max Verstappen pentru un control al pneurilor mai bun, considerent care ar trebui să facă diferența și în cursă. Ferrari s-au lovit de la început de uzura prea mare a pneurilor Pirelii de compoziții C3-C4-C5, o alegere probabil nepotrivită pentru Yas Marina, ideal ar fi fost ca pneurile să fie cu o treaptă mai dure. Probleme au fost și pe un tur de calificare, mașina roșie intrând cu pneurile față prea încinse în Sectorul 1.

    Mașina Mercedes nu a reușit să se ridice la nivelul din Mexic sau Brazilia. Pe un circuit aflat la altitudinea mării, W13 a resimțit dragul generos. 10km/h a fost diferența în speed trap pe tot parcursul weekendului. Undeva la 0.6s ca timp pe tur, un decalaj extrem de mare. De asemenea, echipa campioană mondială de 8 ori au avut problema opusă celor de la Ferrari. Piloții aveau nevoie de un outlap rapid pentru a ajunge în tur cronometrat cu o punte față suficient de încinsă.

    Traficul extrem din Q1 a amestecat rezultatele și a produs câteva surprize majore. Mick Schumacher l-a învins pe Kevin Magnussen cu aproape 0.3s, iar danezul va pleca în cursă de pe locul 16. Poate și mai surprinzătoare a fost diferența dintre Zhou și Bottas. Finlandezul a semnalat o punte spate care scotea pneurile din temperatură. La vârf, piloții Red Bull controlau situația din vârful clasamentului, urmați de Leclerc și Sainz.

    În Q2, Sergio Perez va arăta tuturor performanța reală a mașinii Red Bull pe sectorul median, chiar și lui Max Verstappen care acuza un decalaj de 3.3km/h în speed trap. Să fie Perez favorit la pole? După primele 2 sectoare așa am fi spus, însă, în ultimul sector, Max Verstappen a stabilit un etalon cu 0.25s mai rapid ca al mexicanului. Checo ar fi pierdut și poziția în prima linie dacă Max nu i-ar fi oferit tow-ul în sectorul median.

    calificări

    Charles Leclerc a fost învins chiar dacă a reușit la rândul său un sector 3 senzațional, la doar 3 sutimi de cel al lui Max. Acea parte a circuitului a diferențiat în ultimii ani un pilot legendar de unul foarte rapid (sau unul foarte rapid de unul rapid). Acesta a fost cazul și în duelul Leclerc-Sainz. Spaniolul a pierdut 0.14s acolo.

    Cei de la Mercedes au acuzat un ecart de peste 0.5s în sectorul secund, însă nu putem exclama că în restul turului au fost etalonul. Același sector 3, care ar fi trebuit să fie apetitul mașinii argintii, a creat probleme piloților, care s-au trezit la aproape 7 zecimi de timpul etalon al lui Max.

    În spate se dădeau lupte grele. Sebastian Vettel, la ultima sesiune de calificări din carieră, a reușit o performanță senzațional și a pus Aston Martin pe locul 9 în grilă. Seara a organizat un maraton în care a invitat jurnaliști, fotografi, piloți și membri ai diferitor echipe. Seb a fost un pilot unic…

    În analiza referitoare la sesiunea de calificări mai trebuie menționat Lando Norris. Pilotul McLaren a reușit să stabilească un timp cu doar 0.3s mai slab decât mașinile Mercedes și va deschide linia a 4-a.

    calificări

    Pentru ultima cursă a sezonului, toate datele confirmă o cursă ușoară pentru piloții Red Bull dacă vom avea condiții normale. Viteză în speed trap cu 10km/h mai mare, degradare mică a pneurilor și un ritm de cursă mai bun cu 0.3s/tur față de Mercedes și Ferrari sunt argumentele. În lupta pentru locul 2 în clasamentul general, Mercedes are nevoie de mari probleme ale piloților Ferrari. Au o șansă mare să îi invingă pe circuit, dar un loc 5-6 pentru Scuderia este suficient.

    • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI

    Sursa: GP24 Media / Ionut Popa

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss