Alpine a tras cortina peste actuala „stagiune” de lansări a monoposturilor. Noul A523 a fost prezentat joi seara, la Londra. Speranțele companiei franceze sunt ca în acest sezon, ecartul dintre echipele de vârf (Red Bull, Ferrari și Mercedes) și dubla campioană mondială la constructori, să scadă. După 2 ani la Alpine, Fernando Alonso a ales să părăsească echipa care i-a adus cele mai mari satisfacții în F1.
În locul său, a venit fosta mare speranță a celor de la Red Bull (Pierre Gasly). Astfel, la fel ca la începutul anilor 80, totul se află sub semnul naționalismului la fosta echipă Renault. Precum în sezonul trecut, avem 2 modele de livery care vor fi utilizate în 2023 (cel de bază și cel dedicat sponsorului principal, BWT).
Sezonul 2022 a fost unul mai mult decât decent, pentru Alpine. Asta cel puțin din punct de vedere al performanței pe circuit. Echipa s-a clasat la finalul anului, pe locul 4 în clasamentul general. Constructorul francez nu s-a putut apropia de vârful competiției, însă a reușit să învingă McLaren, în lupta pentru titlul neoficial de campioană a plutonului secund.
Anul trecut a fost marcat de problemele de fiabilitate apărute aproape în serie, la mașina lui Fernando Alonso, și de rivalitatea dintre pilotul spaniol și Esteban Ocon, rivalitate întreținută mai mult de pilotul francez (cu episoade precum cele din Arabia Saudită sau din Ungaria). Alpine a fost protagonista și unui scandal de proporții pe „piața transferurilor”.
În opinia mea, modul în care gigantul francez s-a purtat cu Fernando Alonso (cel care le-a adus singurele titluri la piloți) și ulterior cu Oscar Piastri (care a fost văzut mereu eterna variantă de rezervă) a fost în ambele cazuri, cel puțin îndoielnic. Nu este prima dată când Alpine (Renault) a avut un asemenea comportament (Alain Prost a experimentat și el acest tratament la începutul anilor 80).
Din păcate, sau din fericire (depinde de punctul de vedere pe care îl are fiecare), echipa a avut cel mai mult de suferit de pe urma acestor „turbulențe”. Alonso a plecat la Aston Martin, iar Piastri, la McLaren (managerul său, Mark Weber, bun prieten cu Alonso, a avut și el un rol semnificativ în această mutare).
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
După această scurtă retrospectivă a situației din sezonul trecut (destul de controversată și ciudată) a echipei franceze, anul 2023 pare să fie mai stabil (deși Ocon și Gasly nu au avut în trecut o relație extraordinară). Noul monopost aduce suficiente schimbări, iar dacă aceste „inovații” vor avea succes, vom găsi cu siguranță tonuri de roz și în ceea ce privește viitorul, nu doar pe varianta B de livery a celor de la Alpine.
Referitor la schema de culori: așa cum am enunțat mai sus, sunt 2 variante de livery. Prima dintre ele (care va fi utilizată de altfel în majoritatea etapelor), este cea în care culoarea albastră este predominantă. A doua, cea dedicată sponsorului BWT este roz, și va apărea în 3 curse din calendar.
Nu este prima dată, când o echipă folosește mai multe tipuri de livery într-un sezon. În afară de Alpine (ex. Jeddah 2022) și McLaren a utilizat o schemă de culori, la Monaco, în 2021, dedicată sponsorului său principal de atunci, compania petrolieră Gulf (această schimbare fiind văzută foarte bine atunci de către public).
La nivel tehnic, au fost aduse modificări. Un prim element schimbat, care poate fi observat cu ochiul liber, este nasul mașinii (mai lat și mai plat, comparativ cu sezonul trecut). Forma mai plată, poate fi privită și ca o soluție pentru reducerea greutății. Potrivit directorului tehnic, Matt Harman: „Nu am fost deloc zgârciți în modificările pe care le-am adus nasului. Acest lucru ne permite să îmbunătățim și conceptul aripii față și de asemenea să controlăm mai bine fluxul de aer care se scurge spre suspensia față”.
Referitor la aripa față, se poate observa că flaps-urile au fost ridicate, comparativ cu sezonul trecut. De menționat că noile sidepod-uri ale celor de la Alpine, sunt de inspirație Red Bull. Conceptual, suspensia față a rămas la fel ca în 2022 (pushrod). În schimb, suspensia spate a fost radical modificată (s-a trecut la aceeași soluție adoptată pe cea față, renunțându-se la conceptul pullrod). Harman a argumentat această decizie prin motive de natură de simplitate și de greutate (aparent noua obsesie a echipelor din F1).
De altfel, cel puțin după spusele aceluiași director tehnic, filozofia acestui monopost s-a bazat în primul rând pe atenția la kg în plus. Prin urmare, datorită atenției sporite asupra acestui aspect, totul a ieșit conform planului.Alpine chiar a fost sub limita de kg impusă de FIA, cu A523 (pentru a rezolva această abatere de la regulament, Alpine va utiliza balastul).
Cuplul de piloți, este unul mai mult decât interesant. Esteban Ocon (aflat în al treilea sezon la echipă), va face pereche cu Pierre Gasly, venit de la Alpha Tauri. Rezultă că avem 2 francezi, într-o echipă franceză. Până aici, totul ar putea părea perfect. Doar că la Alpine, atmosfera nu este formată numai din lapte și miere…
Ocon a avut probleme cu majoritatea coechipierilor din F1 (începând cu Sergio Perez și terminând cu Fernando Alonso). De asemenea Max Verstappen a fost aproape să îi aplice o corecție fizică la Interlagos în 2018 (într-un episod având similitudini cu cel dintre Senna și Irvine.) Pe de altă parte, este cunoscut fanilor faptul că relația dintre cei doi compatrioți, deveniți acum coechipieri, nu a fost una dintre cele mai fericite.
Poate afecta această relație, atmosfera din cadrul echipei? Rămâne de văzut. În ultima perioadă, ambii au stipulat că animozitățile au încetat între ei. Din nou vom vedea, dacă aceste declarații sunt reale sau sunt făcute doar pentru presă.
Din punctul meu de vedere, Gasly și Ocon sunt piloți de o valoare apropiată. Pentru ca echipa să progreseze, ar fi bine ca cel puțin la nivel profesional, legătura dintre cei doi să fie una puternică. Astfel, s-ar putea evita o rivalitate benefică pentru sport, dar problematică pentru echipă.
Concluzionând, cei de la Alpine par a arăta destul de solid. Însă este prematur să ne pronunțăm asupra performanței pe care o vor obține pe circuit. Sunt foarte multe aspecte și lucruri pe care încă nu le cunoaștem. Iar presupunerile nu duc spre adevăr, în general…
Noul monopost al celor de la Alpine (alături și de mașinile celorlalți participanți), va putea fi observat și analizat mai pertinent, odată cu sesiunea din teste din Bahrain (23-25 februarie). Așteptarea fanilor pricinuită de pauza competițională va lua sfârșit peste 2 săptămâni, odată cu startul primei curse a sezonului, care va avea loc în același principat minuscul din Orientul Mijlociu.
Declarații
Esteban Ocon: „Schema de culori arată fantastic. Sunt sigur că vom arăta fantastic și pe pistă. “
Pierre Gasly: „Abia aștept să văd potențialul lui A523 în sesiunea de teste. Încă sunt în stadiul de adaptare (la echipă). Vreau să mulțumesc membrilor Alpine care au lucrat la acest monopost. Am fost plăcut surprins să văd potențialul mașinii de anul trecut. Cred că noul monopost de anul acesta, poate performa chiar mai convingător.”
Otmar Szafnauer: „Avem nevoie de mai puține abandonuri, de mai multe puncte și sper să ajungem și pe podium. Astfel, vom ajunge în poziția pe care ne-o dorim, iar aceasta este cea de a lupta pentru titlurile mondiale”.
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.